Skip to main content

Binnen een maand had ik al spijt dat ik klant KPN klant geworden ben. Ik heb het alleen gedaan omdat ik glasvezel heb laten aanleggen omdat ze in de straat bezig waren. Ik had beter de afkoopsom kunnen betalen en een zeer tevreden Ziggo-klant gebleven.

Probleem 1: Vanaf het begin haalt de speedtest down zo'n 300mbps terwijl ik een 1000mbps aansluiting heb. Up is zo'n 5a600mbps.
Volgens de monteur was dit mijn probleem omdat zijn kastje wel de juiste snelheid haalde.
Maar als ik ff google is dit een probleem wat veel klanten hebben.
Nu is dit geen groot probleem voor mij aangezien het nog snel genoeg is, maar toch.

 

Probleem 2: Internet lijkt niet stabiel. Ik heb nu veel vaker dat youtube filmpjes even haperen. Het zelfde op andere sites met videocontent. Dit gebeurd op mijn pc met UTP aangesloten en op mijn telefoon over wifi.

HET GROOTSTE PROBLEEM!!!:

Probleem 3: De TV ontvanger stoort heel erg op mijn Denon HDMI receiver X2700H.

- Tijdens tv kijken valt het beeld vaak weg, het geluid niet. Als ik op de versterker even naar een andere bron schakel en weer terug naar de TV, dan heb ik weer beeld. Dit gebeurd soms 5 keer vrij snel achter elkaar en soms een hele avond niet meer.

- Kijk ik een film met als bron mijn PC, aangesloten op de versterker met HDMI kabel, dan valt het geluid regelmatig/zeer vaak een paar seconden weg en/of stopt het beeld even.
Koppel ik de KPN TV ontvanger los van de Denon versterker dan is het probleem over.
- Als ik mijn PC aanzet dan moet de Denon versterker al aanstaan en op het PC kanaal staan, anders pakt mijn PC een andere audio-uitgang en komt het geluid alleen uit mijn PC-scherm.
Staat mijn beamer al aan, dan pakt de PC niet de versterker als uitgang. Behalve als het KPN kastje losgekoppeld is van de versterker, dan wel.

Bovengenoemde problemen heb ik NOOIT gehad toen ik Ziggo klant was. Ligt dus echt aan de KPN TV ontvanger. Die verstoord iets in mijn hele HDMI systeem.

Hopelijk is vooral voor het laatste probleem een oplossing anders moet ik gewoon weer Ziggo-klant worden.


Verder erg vreemd dat je nergens een algemene klacht kwijt kan bij KPN zonder dat openbaar op een forum te moeten plaatsen.
Probeer bovenstaand probleem maar eens te melden via alle "service"-menu's  :-(

Een zeer ontevreden KPN klant.

Welkom op het forum @Tjeerd3500! Dat klinkt niet als een leuke of goede manier om het abonnement te beginnen. Ik ga voor je kijken wat we kunnen doen om alles weer goed te laten werken. 

Wat betreft het probleem met de snelheid, heb je op enig moment wel die snelheid wel kunnen zien op je apparatuur? Sommige apparatuur is simpelweg niet geschikt voor die snelheid. Vandaar dat als de monteur met zijn apparatuur die snelheid wel meet dat al snel het antwoord is. Zou je kunnen aangeven of je dezelfde kabel gebruikt hebt als waarmee de monteur de hogere snelheid heeft gezien? Zou je ook aan kunnen geven wat voor apparaat je zelf gebruikt om te meten en wat voor netwerkkaart daarin zit? Het komt in sommige gevallen door de apparatuur van de klant, andere gevallen kan het ook van onze kant mis zijn. Maar omdat beiden een mogelijkheid zijn kan het lijken alsof het vaker voorkomt dan daadwerkelijk het geval is. 

Zou je voor het probleem met de stabiliteit kunnen aangeven of je al het FTU een keer meer dan 2 minuten stroomloos hebt gemaakt? Zo ja, als dat niet geholpen heeft zou ik je willen vragen hier je profiel in te vullen zodat ik voor je kan kijken of het iets is dat van onze kant speelt. 

Zou je voor het HDMI probleem aan kunnen geven welk type tv-ontvanger je hebt? Afhankelijk daarvan kan ik je helpen met de instructies om de verbinding anders in te stellen. Het klinkt alsof het HDMI protocol dingen wat in de war schopt.

Laat het hier even weten. Ik heb er vertrouwen in dat we dingen op zo'n manier kunnen instellen en oplossen dat je gewoon zorgeloos met je KPN abonnement verder kan. 


Bedankt voor je reactie Bram.

Ik heb een standaard Dell T3600 pc met een 1Gbit Intel 82579LM onboard netwerk kaart. Dus dat zou het probleem niet mogen zijn.
En daarbij is de upload snelheid soms het dubbele van de download snelheid. Dit is bij verschillende speedtest-sites. Wel varieert de snelheid per site. Een enkele keer heb ik de 800mbps up gehaald. Dus kaart en kabel lijken dat dus aan te kunnen.

KPN: Down 507, up 735
Ookla: down 311, up 726

ziggo: down 409, up 686

openspeedtest: down 373, up 551


Op aanraden van de monteur heb ik inderdaad ook jullie bijgeleverde kabel gebruikt, maar dit maakte geen verschil.
De video-content is de laatste tijd wel redelijk tot goed stabiel.

De TV ontvanger is een Arris VIP5202


Meet nooit de snelheid via de browser maar alleen met de Ookla app.

Gebruik daarbij meerdere servers en in ieder geval een keer die van XS4ALL Internet Services.


Met de Ookla app haal ik inderdaad ongeveer 930Mbps up en down bij KPN en XS4all.
Dus dat lijkt dan ok te zijn.

Nu het HDMI probleem nog.