Skip to main content

DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN
Kan iemand van jullie welgeleerde forum mensen een leek uitleggen wat ie kan doen om van deze fout af te komen en weer lekker kan surfen????

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

 

Is hier inmiddels al een oplossing voor?

DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

Ik lees dat dit probleem zich al een tijd voordoet, zelf heb ik hier

nu een kleine maand last van en heb al vele dingen geprobeerd.
Als er een oplossing is kan dan iemand hier in kindertaal uitleggen hoe ik

dit als leek op kan lossen, momenteel kan ik vele van mijn favorieten nml niet meer bezoeken.
HELP HELP HELP please.

 

Admin: dubbele topic samengevoegd met je al bestaande topic


Hoi @wp.teunissen, welkom hier. 

Wat irritant zeg, ik begrijp dat het dus niet om alle websites gaat. Maar om enkele? Het lijkt er op dat de URL's van de website dan zijn veranderd. Zie ook dit topic over DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN.

Kun je daar verder mee?

 


Een goede ochtend, ik heb al vanalles geprobeerd de websites bestaan nog wel maar ik kan er niet meer bij.
Ik zoek een oplossing voor dit probleem dat schijnbaar te maken heeft met een of andere beveiliging, excuses voor de simpelheid maar ik ben een leek, en al wat ik lees zo links en rechts draait me door mijn hoofd. IP adres wijziggen dns server veranderen en ga maar door, als er een oplossing is waar velen mee kampen kan iemand die dan stap voor stap vermelden in leken taal zodat ik en ik denk vele anderen dit dan ook kunnen uitvoeren.

Mijn hartelijke dank voor uw goede bedoelingen, groet Erwin.🤔

 


De links werken wel op andere apparaten? 

Of maak je misschien gebruik van een VPN, dat als je die uitzet, werkt het dan? 

Ik ben nog even gaan zoeken, Ik zag ook nog dit verhaal over de foutcode: DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN. Kom je er daar mee uit.


Helaas ook al geprobeerd, hoe kan ik van IP adres veranderen dat schijnt ook te helpen volgens sommigen. Maar zoals eerder gezegd ik heb hier allemaal geen kaas van gegeten en voor ik nog verder in de problemen kom ben ik daar maar niet op ingegaan.
Dat wil ik proberen maar dan wel stap voor stap in kindertaal anders snap ik er toch niets van. In ieder geval bedankt voor jouw reactie en het meedenken.

Groet Erwin


IP adres veranderen kan zo niet. Maar wat je nog wel kan proberen is om even de cookies en cache van jouw browser te legen. Werkt het daarna?


Helaas ook dit biedt geen relaas, erger zelfs, het lijkt erop dat steeds meer websites door dit beveiligings protocol niet meer berijkbaar zijn.
Je word er radeloos van.

😫😥


Bij het benaderen van welke URL's krijg je deze melding?

Is dit reproduceerbaar?

Heb je hier op meerdere apparaten last van of op één specifieke?


Welke browser en welk besturingssysteem gebruikt u?


windows 10
De problemen doen zich voor zowel Google chroom (standaard browser) als bij Microsoft Edge.
Beide browsers melden hetzelfde, fire wall virus scanner en wat nog meer uit of aan maakt helaas ook geen verschil. Het lijkt erop dat steeds meer servers waarop sites staan geblokt worden door dit dns probleem. Ik weet er verder de ballen vanaf en snap de meeste dingen ook helemaal niet, zo schreef bijvoorbeeld: 
 

Bij het benaderen van welke URL's krijg je deze melding?

Is dit reproduceerbaar?

Heb je hier op meerdere apparaten last van of op één specifieke?

Ja ik heb op alle apparaten waarmee ik online ga last van, zowel bedraad als via Wifi, het is net of mijn IP adres geblokt word.

MVG Erwin.

 


Maar bij welke URL's (sites) heb je hier last van?

Geef eens een paar voorbeelden.