Skip to main content
Beantwoord

dns_probe_finished_nxdomain foutmelding op overons.kpn, werkt wel via andere DNS

  • 16 november 2023
  • 95 reacties
  • 1095 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

95 reacties

JanD
Superuser
  • Auteur
  • Superuser
  • 8151 reacties
  • 4 december 2023

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14717 reacties
  • 4 december 2023

We hebben hier inmiddels een breed scala aan collega's over aan het jasje getrokken, hopelijk kan 1 daarvan er snel iets over zeggen. Ik meld me hier weer als ik nieuws heb!


JanD
Superuser
  • Auteur
  • Superuser
  • 8151 reacties
  • 4 december 2023

Bedankt voor zover @Maja_ , ik zie je positieve reactie met belangstelling tegemoet.


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14717 reacties
  • 5 december 2023

Zou je vanuit de modeminterface zowel van IPv4 als van IPv6 een screenshot willen delen van de DNS servers? Alléén van die regels, de rest van het scherm moet er niet bij op staan. Ze willen die specifieke DNS servers even goed onder de loep nemen!

 


JanD
Superuser
  • Auteur
  • Superuser
  • 8151 reacties
  • 5 december 2023

Bijgaand de gevraagde gegevens @Maja_ 

IPv4
 
IPv6

 


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14717 reacties
  • 5 december 2023

Bedankt, ze gaan er mee aan de slag!


Raymondt
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Abuse
  • 1052 reacties
  • 5 december 2023

@Nomen Nominandum,

Zou je de volgende dingen eens kunnen proberen?

Kun je in een opdrachtprompt (Start → Opdrachtprompt/Command prompt) eens de volgende regel uitvoeren en laten zien wat de uitkomst is?

nslookup overons.kpn

Daarnaast heb je in het modem (op de pagina die de screenshot van Maja laat zien) de knop ‘Traceroute’ staan. Ik ben even benieuwd wat de uitkomst is van traceroutes naar de volgende 2 bestemmingen:

overons.kpn

65.9.86.105


JanD
Superuser
  • Auteur
  • Superuser
  • 8151 reacties
  • 5 december 2023

 Hier al vast de uitslag van nslookup @Raymondt :

 

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m privacy


JanD
Superuser
  • Auteur
  • Superuser
  • 8151 reacties
  • 5 december 2023

Traceroute overonskpn blijft op wachten staan

Traceroute 65.9.86.105 zie onderstaand resultaat @Raymondt 

 


JanD
Superuser
  • Auteur
  • Superuser
  • 8151 reacties
  • 6 december 2023

Ik was vandaag bij een relatie die ook KPN vaste diensten afneemt met een V12 en gastwifi aan en via de gastwifi kon ik de betreffende overonskpn-sites gewoon bereiken.

Dit even als aanvullende melding @Raymondt en @Maja_ 

 


RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17523 reacties
  • 6 december 2023

Als dat een KPN Box 12 met de “oude” software SGEJ1000060E is, dan verbaast mij dat niet.
Bij mij werken de overons.kpn websites ook zonder problemen.


Raymondt
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Abuse
  • 1052 reacties
  • 7 december 2023

Hallo @Nomen Nominandum ,

Misschien is het vanuit onze kant momenteel een beetje stil, we zitten zeker niet stil. Mocht je het nog niet gedaan hebben, vul dan vast even in je profiel de gegevens van je aansluiting in. Ik heb het gevoel dat we die op korte termijn nog wel even nodig gaan hebben in dit troubleshootingproces.

De velden gemarkeerd met ‘Privé’ zijn alleen inzichtelijk voor de moderators van het forum.


wjb
Superuser
  • 74431 reacties
  • 7 december 2023

@Raymondt, Is dit issue dan niet te reproduceren op een andere V14?


Raymondt
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Abuse
  • 1052 reacties
  • 7 december 2023

Dat hebben we geprobeerd @wjb , en we zien dan het probleem niet, dus het lijkt niet aan de v14 in zijn algemeen te liggen.


JanD
Superuser
  • Auteur
  • Superuser
  • 8151 reacties
  • 7 december 2023
Raymondt schreef:

Hallo @Nomen Nominandum ,

Misschien is het vanuit onze kant momenteel een beetje stil, we zitten zeker niet stil. Mocht je het nog niet gedaan hebben, vul dan vast even in je profiel de gegevens van je aansluiting in. Ik heb het gevoel dat we die op korte termijn nog wel even nodig gaan hebben in dit troubleshootingproces.

De velden gemarkeerd met ‘Privé’ zijn alleen inzichtelijk voor de moderators van het forum.

Profiel ingevuld @Raymondt .

Ik weet dat jullie druk bezig zijn om het op te lossen, ik geef binnen dit topic soms dingen aan die ik in de praktijk tegenkom.


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14717 reacties
  • 7 december 2023

Ik stuur je even een privébericht met een vervolgvraag @Nomen Nominandum!


wjb
Superuser
  • 74431 reacties
  • 7 december 2023
Maja_ schreef:

Ik stuur je even een privébericht met een vervolgvraag @Nomen Nominandum!

Dus jullie zijn wat op het spoor en nu moet er "geheimzinnig" gedaan worden? 😉


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14717 reacties
  • 7 december 2023

Niet heel geheimzinnig hoor @wjb, we kunnen het echt met geen mogelijkheid reproduceren 😬 heb er dus nog niks nieuws over te melden. Privébericht omdat ik even een adres moet delen dat niet openbaar moet komen te staan 😉


JanD
Superuser
  • Auteur
  • Superuser
  • 8151 reacties
  • 7 december 2023
Maja_ schreef:

Ik stuur je even een privébericht met een vervolgvraag @Nomen Nominandum!

Zie mijn reactie aldaar @Maja_ 


bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2287 reacties
  • 9 december 2023

Ik heb precies hetzelfde probleem, Kpn Box 14 met Windows 11.

Op mijn tablet en mobiel WiFi werkt de site wel, mobiel internet ook.

Pc aangesloten via de LAN kabel: werkt het niet.
Laptop via WiFi ook niet.


Er komt vandaag een monteur bij ons thuis i.v.m het wegvallen van de modem, na zijn bezoek zal ik nog eens een test doen met de V12 voordat ik hem retour stuur.
 


wjb
Superuser
  • 74431 reacties
  • 9 december 2023

Ik lees op dat scherm dat er sprake zou zijn van DNS over HTTPS. Kan je die eens uitzetten?


JanD
Superuser
  • Auteur
  • Superuser
  • 8151 reacties
  • 9 december 2023

 Wil je s.v.p. een eigen topic openen voor jouw probleem, anders gaan vragen en antwoorden door elkaar lopen en gaat verwarring geven @SaltyBart 

 


bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2287 reacties
  • 9 december 2023
Nomen Nominandum schreef:

 Wil je s.v.p. een eigen topic openen voor jouw probleem, anders gaan vragen en antwoorden door elkaar lopen en gaat verwarring geven @SaltyBart 

 


Het is precies hetzelfde probleem, lijkt me juist handig voor het dev team om dit te combineren zodat ze weten dat het niet enkel bij jou zit maar het probleem mogelijk groter is. 
 

Voor de orde zal ik ook een eigen topic aanmaken met al mijn bevindingen als je dit prettiger vind.


TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3379 reacties
  • 9 december 2023

Ik heb geen probleem met overons.kpn en DNS over HTTPS

 


wjb
Superuser
  • 74431 reacties
  • 9 december 2023

Ook ik denk dat het heel goed is om dit topic te gebruiken.

Ik ben ook heel benieuwd dit werkelijk met DNS over HTTPS te maken heeft.

@Nomen Nominandum, Treedt dit probleem bij jou ook alleen op op jouw Windows 11 computer of ook op andere apparaten?