Skip to main content

Hai een opdrachtgever van mij heeft een nieuwe url en nu kan ik de site niet meer laden via mijn wifi. Zowel op mijn iphone als op laptop werkt ie niet en krijg ik de boodschap DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN en dat de server niet bestaat.

heb alles al geprobeerd maar het helpt niks; resetten, cache legen, alles uit en aan. dus ehh geen idee? Iemand?

Goedemorgen @Beevangee, welkom hier!

Deze foutmelding heeft meestal met de (nieuwe link van de) website te maken. Zeker doordat je vertelt dat je opdrachtgever de link onlangs aangepast heeft, verwacht ik dat 't met de nieuwe link te maken heeft. Als het intussen nog niet lukt, dan raad ik je aan om bij je opdrachtgever na te vragen of hij de DNS registratie van de website goed ge-updatet heeft. DNS zet cijfers om in letters en zorgt ervoor dat je met de link naar de website gaat. Als de DNS registratie niet (goed) bijgewerkt is, dan kan het bijvoorbeeld zijn dat het daar nog gekoppeld staat aan de oude link, waardoor de nieuwe niet werkt. 

Ik hoor graag hoe het afgelopen is!


dank! dat zal ik doorgeven :)

 


@Beevangee Graag gedaan! Je weet ons hier te vinden als we iets voor je kunnen doen :)


Sinds vanochtend laad probleem met een aantal pagina’s op mijn macbook pro zowel in safari als in chrome. Ik gebruik glasvezel verbinding met KPN BOX 12. Dit probleem trad op terwijl ik de werkende pagina’s al open had staan. Ik werkte via mijn wifi verbinding op de website van indeed en ineens kon de pagina niet meer gevonden worden. Ook niet via google, ik besloot kpn wifi test te gaan doen en ook de kpn pagina werd niet gevonden. Op eerste instantie kreeg ik de melding, pagina kan de server niet vinden. Verschillende browsers geprobeerd zonder succes. Daarna kreeg ik de melding dns_probe_finished_nxdomain. Glas vezel reset, kpn box 12 harde reset gegeven zonder succes. dhcp client license zowel voor ln als wifi vernieuwd. Via terminal benaderd ook zonder succes. Opmerkelijk alles wat ik via wifi open waarvan ik deze dns foutmelding krijg, kan niet meer op een andere apparaat via de lan geopend worden. Dus elke wifi foutmelding heeft gevolgen op alle andere apparaten in huis, ongeacht ze via wifi of lan verbonden zijn. De pagina’s kunnen via de internet browser van mijn sony bravia welke bekabeld is dus ook niet gevonden worden. Alleen via 4g kunnen de pagina’s bereikt worden. Indeed, kpn, kpn forum, nu.nl, Disney app op wifi tv en dergelijken geven me allemaal dezelfde foutmelding. Na het openen of wifi tv heb ik de Disney app op een bekabeld tv geopend, en ook hier werkte het niet meer, terwijl netflix gewoon functioneert op de bekabelde tv. Het lijkt er op dat hoe meer pagina’s ik via wifi opent hoe minder ik zal kunnen internetten. 1,5 uur met kpn klanten service aan de lijn gehangen zonder succes. Nu word ik verwezen naar de forum omdat het verhaal te technisch blijkt te zijn voor klantenservice.  De volgende apparaten ervaren de zelfde problemen lg tv, sony bravia tv, macbook pro, iphone x. Lijkt mij dan niet dat het probleem bij deze producenten liggen en dat ik dit zelf moet oplossen? 
 

wie kan me hiermee helpen?  
 

alvast bedankt 


Ik vermoed dat er een storing is in de DNS-servers van KPN, zoals ik al eerder vanmiddag heb gemeld. Sommige sites doen het niet (bijvoorbeeld nos.nl). Andere zoals rtlnieuws.nl weer wel. Op mijn iPad kan ik een alternatieve server instellen en dan doet alles het weer en ook mijn 4G van T-Mobile geen probleem.

Wel slecht dat de netwerkmonitoring dit niet detecteert.


Hi @kompaleon en @Hageneis, er is gisteren inderdaad een storing geweest met de DNS, duurde even voordat we dit door hadden aangezien lang niet iedereen hier hinder van ondervond. Storing is vrij vlot verholpen, inmiddels zouden jullie alles weer zonder problemen moeten kunnen benaderen!