Skip to main content

Ik ben in Frankrijk. Moet per regio zelf aanmelden bij een netwerk om te kunnen bellen. Is vreemd, hoort automatisch te gaan.

Maar kan nu al 2 dagen mijn hotmail niet lezen want: site is onbereikbaar, dns adres van login.live.com is niet gevonden. 

Verder werkt wifi en internet prima.

Even bij Microsoft informeren.

Komt die mail ook terecht in je KPN mailbox, die is via de webmail te benaderen, waar ook ter wereld.

En de MS-mail is ook via een website te benaderen, wereldwijd.

 

 


Dank voor je snelle reactie. Microsoft geen probleem denk ik, mijn dochter kan wel gewoon in haar hotmail.

Heb ik een KPN-mailbox? Zo ja waar vind ik die?

En MS, via welke website?


Hallo @Marijke van Frits 

Webmail KPN:

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

Microsoft webmail:

https://login.live.com/login.srf?wa=wsignin1.0&rpsnv=13&ct=1655631520&rver=7.0.6737.0&wp=MBI_SSL&wreply=https%3a%2f%2foutlook.live.com%2fowa%2f%3fnlp%3d1%26RpsCsrfState%3d316f1a49-f257-568e-d5db-7d3aec1e7350&id=292841&aadredir=1&CBCXT=out&lw=1&fl=dob%2cflname%2cwld&cobrandid=90015

Succes.

 


Dankje Jan,

Het probleem is nu juist dat ik login.live.com niet kan bereiken 🙁

Bij KPN hen ik geen mail account blijkbaar 


Dankje Jan,

Het probleem is nu juist dat ik login.live.com niet kan bereiken 🙁

Bij KPN hen ik geen mail account blijkbaar 

Hallo @Marijke van Frits , dat ligt dan niet aan KPN, het is een gewone website, wat voor (fout)melding krijg je dan?

Kun je wel andere gewone websites benaderen zoals bijv.  www.kpn.com?

 


Dankje Jan,

Het probleem is nu juist dat ik login.live.com niet kan bereiken 🙁

Bij KPN hen ik geen mail account blijkbaar 

Heb je gewoon live.com al geprobeerd (zonder login)? Of hotmail.com? Als het goed is wordt je dan vanzelf naar de login pagina doorgestuurd.


Sorry Jan, ik was vakantie aan het houden en pas nu weer tijd voor mijn probleem. 

Ik kan alle websites bereiken maar zodra ik op aanmelden klik krijg ik een melding dat login.live.com niet gevonden kan worden, dat ik moet kijken naar spelfouten of, meestal,  dat het DNS adres van login.live.nl niet gevonden kan worden.

Ik heb al andere browser geprobeerd maar dat werkt niet. In België had ik geen problemen hiermee. Ik heb geprobeerd de Chrome DNS caches te clearen maar dat lukte niet.

Moet ik een andere DNS server dan die van KPN zoeken?


Hallo @Marijke van Frits heb je het advies van @MinneH  al geprobeerd?


Moet ik een andere DNS server dan die van KPN zoeken?

Ik kan me niet voorstellen dat u in Frankrijk überhaupt de dns server van KPN gebruikt.

Heeft u KPN Veilig geïnstalleerd misschien? 


Dag, fijn dat er mensen meedenken!

Minne's advies heb ik geprobeerd maar het probleem blijft: steeds die melding dat het DNS adres van login.live.com niet gevonden wordt. En dat valt gewoon niet te omzeilen.

@Nick83 ik heb geen KPN Veilig. Omdat ik per locatie een ander netwerk moet instellen ga ik morgen maar eens een ander netwerk proberen. Wie weet helpt dat.


@Marijke van Frits Heb je al een andere browser geprobeerd? Ik neem aan dat je een mobiel gebruikt. Op zowel Apple als Samsung (en waarschijnlijk ook andere Android leveranciers) staat ook nog een browser van de leverancier. Ik ben benieuwd of het daarmee wel gaat.

 

En kun je ook eens outlook.com proberen?


Alle adressen gaan uiteindelijk naar outlook.live.com. 

Misschien kun  je dat ook eens proberen.


Weet u welke DNS server u nu gebruikt? Met het tooltje Network Analyzer kunt u dit 1voudig zien:

https://play.google.com/store/apps/details?id=net.techet.netanalyzerlite.an

Probeer ook eens ipv6 uit te zetten op uw toestel. Misschien werkt dat.

 


@Nick83 

DNS server IP 192.168.51

Andere browser helpt niet, ander netwerk ook niet. Kan niet op telefoon en niet op tablet inloggen. Login.live.com is bij anderen wel bereikbaar.

Ik probeer via vriendin in te loggen, maar heb helaas wachtwoord niet bij me dus moet account ingewikkeld herstellen


@Nick83

DNS server IP 192.168.51

Andere browser helpt niet, ander netwerk ook niet. Kan niet op telefoon en niet op tablet inloggen. Login.live.com is bij anderen wel bereikbaar.

Ik probeer via vriendin in te loggen, maar heb helaas wachtwoord niet bij me dus moet account ingewikkeld herstellen

Komen de anderen bij login.live.com in de mail? Als ik dat intik kom ik op mijn Microsoft Account pagina en niet bij de mail. Weet je echt zeker dat ze dat adres gebruiken en niet outlook.live.com?


Outlook.live.com is wel bereikbaar maar als je klikt op aanmelden kom je bij login.live.com.…

 


Outlook.live.com is wel bereikbaar maar als je klikt op aanmelden kom je bij login.live.com.…

 

Ik zie het, ja. Als ik mezelf afmeld en dan naar outlook.live.com (of één van de andere opties) ga dan krijg ik het inlogscherm:

Dus hier krijg je de DNS fout, begrijp ik. Als ik tijd heb, zoek ik wel verder. Ik vind het toch wel intrigerend 🙄 


Hoi @Marijke van Frits . Is dit uiteindelijk nog gelukt? Zit je daar trouwens op wifi of op mobiel internet? Als het mobiel internet is, met welke provider ben je daar verbonden?


@Erwin_ 

Nee, het is niet gelukt. ☹️. Telefoon is gevallen en doet het slecht dus ik wacht maar tot ik weer thuis ben.

Wifi of diverse providers maakt geen verschil.

 


Tot mijn grote vreugde kan ik melden dat op de volgende camping Outlook opeens weer bereikbaar bleek. Wat er nu aan de hand was? Volstrekt onduidelijk..…

Bedankt voor het meedenken!


Wat wel raar blijft is dat ik me bij iedere verplaatsing weer zelf moet aanmelden bij een netwerk. Mijn vriendin heeft ook KPN, bij haar gaat het gewoon automatisch.