Skip to main content

Goedemorgen,

We hebben precies hetzelfde probleem en we worden er niet blij van. We hebben nu sinds 1 maand een dongel omdat glasvezel blijkbaar pas in Q4 (!!!) kan worden aangeslote en ik moet nu om de 2 weken bellen als de data op is, echter werkt het opwaarderen via jullie klantenservice niet. Ik ben nu alweer sinds gister middag aan het wachten en in de tussentijd werkt hier thuis niks (alles loopt op WiFi, babyphone, TV, sonos, smart home). Dit is onacceptabel! We betalen immers voor internet. Het kan ook niet zo zijn dat het nu blijkbaar nog maanden duurt voor we aan glasvezel zijn aangesloten. Ik verwacht 2 dingen:

- per direct een nieuw datapakket voor ons dongel (en dat moet direct gebeuren, niet met een 24h wachttijd)

- datum wanneer glasvezel wordt aangesloten (kabel steekt hier al uit de grond).

Anders voel ik me toch genoodzaakt om naar Ziggo of Deltakabel te gaan. 

Met vriendelijke groet,

Kim Owen-Jones

Admin: eigen topic aangemaakt

Goedemorgen,

We hebben precies hetzelfde probleem en we worden er niet blij van. We hebben nu sinds 1 maand een dongel omdat glasvezel blijkbaar pas in Q4 (!!!) kan worden aangeslote en ik moet nu om de 2 weken bellen als de data op is, echter werkt het opwaarderen via jullie klantenservice niet. Ik ben nu alweer sinds gister middag aan het wachten en in de tussentijd werkt hier thuis niks (alles loopt op WiFi, babyphone, TV, sonos, smart home). Dit is onacceptabel! We betalen immers voor internet. Het kan ook niet zo zijn dat het nu blijkbaar nog maanden duurt voor we aan glasvezel zijn aangesloten. Ik verwacht 2 dingen:

- per direct een nieuw datapakket voor ons dongel (en dat moet direct gebeuren, niet met een 24h wachttijd)

- datum wanneer glasvezel wordt aangesloten (kabel steekt hier al uit de grond).

Anders voel ik me toch genoodzaakt om naar Ziggo of Deltakabel te gaan. 

Met vriendelijke groet,

Kim Owen-Jones

Admin: eigen topic aangemaakt

Goedemorgen @Kimenrhodri Het snelste om de data van uw dongel op te waarderen is te bellen met de klantenservice via 0800-0402. Als u hier het gehele menu uit laat lopen zonder onderbreking, zult u een medewerk(st)er aan de lijn krijgen. Ook kunt u als u niet wenst te bellen met de klantenservice hier afwachten tot een moderator uw topic leest en u wellicht hiermee kunnen helpen. De wachttijd hiervoor is echter 1 a 2 dagen, helaas.

Wat betreft de glasvezelkabel kunt u de status daarvan opvragen bij Alles over jouw status | KPN Netwerk.

U heeft het over Deltakabel. Is die aansluiting al wel afgemonteerd in uw woning, want dan zou dat inderdaad een overweging zijn om daar, in ieder geval voor een jaar, gebruik van te maken. Mocht het niet bevallen zal tegen die tijd KPN Netwerk hun glasvezelaansluting in orde hebben, toch ? Via de Delta glasvezel kunt u geen gebruik maken van de diensten van KPN.

 


Beste @Kimenrhodri, welkom! Begrijp ik het goed dat het opwaarderen via de ‘computer’ bij 0800-0402 niet goed gaat? Wat ontzettend rot! Ik maak uit je verhaal op dat wij dit nu steeds handmatig voor je aanvragen, maar dat duurt natuurlijk altijd even. Ik kijk graag met je mee. Wil je hiervoor je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? 


Beste @Marcia_  Ik heb zonet mijn profiel aangevuld. Graag ontvang ik reactie waarom het opwaarderen via de computer niet werk. Mvg, Kim


Bedankt! Ik ga navraag doen waarom het via de computer niet werkt. Klopt het dat je inmiddels wel weer een opgewaardeerde DOP hebt? Daarnaast ga ik een ticket voor je aanmaken: ik zie dat er een afdeling binnen KPN bezig is met de aanvraag, alleen dat KPN Netwerk nog aan de slag moet. En ik zie ook dat het nog niet bekend is wanneer zij dit gaan doen. Dit zou kunnen betekenen dat het nog lang gaat duren en dat ik persoonlijk toch zou adviseren om over te stappen. Het zou ook kunnen zijn dat mijn ticket e.e.a. in werking gaat zetten, waardoor het toch sneller gaat. Ik durf het niet te zeggen bij voorbaat, maar wil wel eerlijk tegen je zijn. Naar aanleiding van het ticket wordt er binnen enkele dagen contact met je opgenomen. Wil je even laten weten wat eruit komt?


Nota Bene

Erg vervelend dat je zolang op je aansluiting moet wachten. Er is daar kennelijk geen koper (DSL) waar kpn je vooralsnog op kan aansluiten?

Anders voel ik me toch genoodzaakt om naar Ziggo of Deltakabel te gaan. 

In jouw woonplaats is Rekam beschikbaar.

Alle informatie mbt de aanleg van kpn glasvezel in je woonplaats, klik hier.


Ik zie dat het ticket geüpdatet is met de informatie dat KPN Netwerk naar alle waarschijnlijkheid dit jaar nog nodig heeft om te kijken of glasvezel aangesloten kan worden op jouw adres. Waar ik al een beetje bang voor was. Aan jou om een keuze te maken: ik kan me voorstellen dat je hier niet op wilt wachten. 


Zit er geen DSL aansluiting en waarom ben je daar dan niet op aangesloten?