Skip to main content

Als ik van mijn router een kabel trek naar een superwifipunt is ie bedraad aangesloten, logisch. Maar kan ik dat wifipunt dan doorlussen naar een kpn tvkastje of is het wijs daar een eigen draad voor aan te leggen?

Hallo @Thijsz als dat een zwart wifipunt is, heb je 2 LAN-aansluitingen, dus theoretisch moet het kunnen en het proberen waard. Gaat het alsnog niet goed kun je altijd nog een LAN-kabel rechtstreeks van het modem naar de tv-decoder trekken.

 


Hoe gaat dat doorlussen precies in z’n werk? 
gewoon van beide WiFipunten de WiFi setup button 10 sec indrukken en loslaten voor onderlinge verbinding? 


Hoe gaat dat doorlussen precies in z’n werk? 
gewoon van beide WiFipunten de WiFi setup button 10 sec indrukken en loslaten voor onderlinge verbinding? 

 

In het geval waarover hier gesproken werd hoef je niks in te stellen om door te lussen. 1 kabel er in wat vanaf de experia box komt en 1 kabel er weer uit wat naar de tv ontvanger gaat.

Om versterkers draadloos onderling met elkaar te laten verbinden moet je ze eerst een tijdje bekabeld aan de experia box hangen (30min?) en daarna verplaatsen (duurt soms paar min voordat die van rood overspringt naar draadloos-groen).