Skip to main content

Wij hebben sinds twee weken thuis spontaan last van erg traag internet. Voorheen was het altijd prima maar nu is het ineens erg traag geworden. Als we de download en uploadsnelheid meten geeft hij wel gewoon aan dat het prima is. Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn? 

 

Dit ziet er prima uit maar tegen welke problemen loop je?


Dagelijkse dingen zoals youtube, kijken spotify luisteren en gamen zijn gewoon niet mogelijk. Heel raar want voorheen hadden we hier nooit last van.


Dat is vreemd. Wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem?


Niet veel bijzonders, overdag alleen 2 laptops en een paar telefoons. We hebben ook al getest of het beter was als er maar 1 laptop op zat maar dat bleek niet te helpen.


Gebruik je dit soort dingen?

 


Nee die gebruik ik niet


Heb je glasvezel of koper? Welke experiabox heb je en heb je wifi versterkers?


We hebben geen glasvezel, we hebben de experiabox 10 (ik denk dat het probleem hier misschien ligt), en we hebben vorige week 2 kpn wifipunten aangeschaft. Dit bleek uiteindelijk ook niet te helpen (al ging de download en uploadsnelheid wel omhoog).


Precies zoals ik het ook heb. Wat gebeurt er met het modem als je uitval hebt? Gaat het service lampje branden? 


Het valt niet echt uit het is alleen heel traag. De lampjes blijven ook allemaal normaal branden.


Heb je Wi-Fi versterkers van kpn? De zwarte vierkant of rond wit?


De rond witte


Ok en de Wi-Fi van de v10 is uit?


Nee niet dat ik weet.


hier Idem dito met een V10, ook sinds 2 weken... 


2 vliegen in 1 klap:wink: . De Wi-Fi van de v10 MOET uit. Heb je tijd om opnieuw te beginnen?


Zet ik die via de login (http://192.168.2.254/) uit?

 


Ja maar het liefst zou ik alles even opnieuw installeren want normaal gesproken moet het Wi-Fi lampje automatisch uit gaan.


Hoe bedoelt u opnieuw installeren?


De super wifi's opnieuw installeren. Maar dan gaan we het modem ook resetten.  Zijn er huisgenoten die nu tv kijken?


Nee op dit moment niet


Ok daar gaat ie dan. Haal alle randapparatuur van het modem dus ook de super wifi en druk op de resetknop tot het modem weer opstart. Roep maar als ie weer ok is.


Ja hij is weer aan


Mooi dan sluit je nu de eerste super Wi-Fi aan met een kabel en die reset je ook. Het kan wel 5 minuten duren voor die het weer doet.  Roep dan maar.


Die doet het ook