Skip to main content

Ik ben overgegaan van 500/500 naar 1000/100 maar helaas is de download snelheid niet verhoogd en de uploadsnelheid wel:

 Deze meeting is gedaan vanaf de deco die direct bekabeld  is aangesloten op de experiabox 12.  De genexis modem en experiabox een tijdje van de stroom afhalen helpt niet. Ik zie dat deze vraag vaker gesteld is in het forum en dat er in die gevallen administratief iets niet in orde was: download snelheid nog steeds geknepen. Zou iemand kunnen kijken of dat hier ook het geval is?

Hallo @koenl, welkom op het KPN forum! Je hebt je internet abonnement verhoogd, maar behaald nog niet de 1 Gbit/s download snelheid. Je hebt de FTU en het modem al stroomloos gemaakt, zonder effect. Heb je het modem ook al eens een reset gegeven? De screenshot die je stuurt lijkt te zijn genomen op een mobiel apparaat via wifi, maar je zegt dat de speedtest is gedaan via bekabeld internet. Kan je dat toelichten?


Een factory reset van het modern heb ik niet gedaan want dan moet ik ook al mijn apparatuur in het modem opnieuw een naam geven en andere instellingen aanpassen Als ervaren software ontwikkelaar zie ik ook niet hoe dat zou helpen en het zou mij veel tijd kosten om te herstellen.

Ten aanzien van de snelheids meting: ik gebruik niet de wifi van de experiabox maar die van mijn TP-link Deco's die in access point mode draaien. Via de deco app kan je een snelheids test uitvoeren maar die draait dan op de Main Deco die bedraad is aangesloten op de experiabox. Hier speelt de wifi dus geen rol. De upload snnelheid geeft dit ook wel weer. Zie notes in https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1462/

 


Inmiddels een factory reset uitgevoerd maar zoals verwacht heeft dit niets opgeleverd


Bedankt voor de toelichting, @koenl. Het systeem heeft geprobeerd om jouw modem een herstart te geven. Sorry als je daardoor een korte onderbreking van jouw internet hebt gehad. Al lijkt het toch niet gelukt te zijn. Het systeem vraagt nu van mij dat ik jouw modem op afstand een reset geef. Heb ik jouw toestemming om de reset uit te voeren? Ik snap dat je dit erg vervelend vindt, omdat je dan alles opnieuw moet instellen. Maar helaas is het zo dat ik niet verder kan als ik deze reset niet uit laat voeren.


Hallo @Denise_ zoals je hierboven kunt lezen heb ik dat zondag al gedaan en dit heeft niets geholpen. Waarom wil je het nog een keer doen? Op dit moment kan het ook niet want ik werk vanuit thuis.


Het systeem heeft geprobeerd een herstart van het modem uit te voeren en dat is niet gelukt. Daardoor wil het systeem nu een reset op afstand uitvoeren. Het systeem laat mij niet verder gaan totdat ik akkoord geef voor een reset. Soms heeft een reset op afstand een andere uitkomst dan een reset door de klant zelf. Vandaar dat ons systeem mij dit nog een keer wil laten doen. 

Misschien is het handig als je telefonisch contact met ons opneemt via het gratis telefoonnummer 0800 0402 als je niet meer aan het werk bent. We kunnen dan direct samen alle stappen doorlopen. Via het forum is dat wat lastiger, omdat ik natuurlijk niet 24/7 aan het werk ben en we daardoor soms langs elkaar heen kunnen werken. Wil je toch liever contact via deze weg, dan is dat natuurlijk ook helemaal prima. Ik help je graag verder. Maar houd er dan rekening mee dat ik niet altijd direct reageer.