Skip to main content

Goedendag,

 

Mijn laptop haalt 250mbit/s waar ik een glasvezel abbo van 1gbit/s heb.

Mijn netwerkkaart Realtek RTL8821CE 802.11ac PCIe Adapter zou volgens de specificaties 433mbit/s moeten kunnen halen, wie kan mij vertellen waar ik de resterende 180mbit vandaan zou kunnen halen?

Op mijn iphone 13 pro haalt 580mbit/s, dus er komt genoeg binnen. 

 

Alvast bedankt!

 

de 433 is maximale connectiesnelheid, als je de laptop bovenop de router legt.

Actuele Data transfer snelheid is doorgaans  lager, afhankelijk van de afstand tot de router, en eventuele hindernissen, tussen 50% en 90% is al ok.

je zou een ander kaartje in je laptop kunnen kopen, die zijn echt niet zo duur, voor een paar tientjes koop je een beter wifi kaartje iets als een intel ax200.

 


eerst natuurlijk even via de ethernet kabel testen, dat moet in de buurt komen van de 1Gbps. En daarna is het wild west, leg de laptop inderdaad bovenop de wifi router en dan weet je je max wifi snelheid.


de 433 is maximale connectiesnelheid, als je de laptop bovenop de router legt.

Actuele Data transfer snelheid is doorgaans  lager, afhankelijk van de afstand tot de router, en eventuele hindernissen, tussen 50% en 90% is al ok.

je zou een ander kaartje in je laptop kunnen kopen, die zijn echt niet zo duur, voor een paar tientjes koop je een beter wifi kaartje iets als een intel ax200.

 

Bedankt voor je reactie! Zit te kijken voor de Intel ax200. Past deze dan in elke laptop, zoals hp pavilion 15 cw1?


eerst natuurlijk even via de ethernet kabel testen, dat moet in de buurt komen van de 1Gbps. En daarna is het wild west, leg de laptop inderdaad bovenop de wifi router en dan weet je je max wifi snelheid.

Thanks!