Skip to main content

Goedenavond, gisteren eindelijk overgestapt en alles geïnstalleerd. Qua gemak niks te klagen.

Maar helaas is de downloadsnelheid van mijn abonnement (1Gbit) aan de lage kant. Laptop geschikt voor deze snelheid rechtstreeks op de modem aangesloten, maar max wat ik aan download snelheid is 337, terwijl upload op 877 zit (zie foto)

 

Heb al wat berichten hier gelezen, dus rekening houdend met evt. 8% verlies en dergelijke, dan zou ik toch hoger dan de 337 moeten komen, lijkt mij.

Iemand tips?

Mvrgr Steven

 

Heb je al een andere kabel geprobeerd?


Ja,  zowel die van KPN als die van mij, alleen cat6

 


Hi @Steven76, welkom hier. 

Zou je ook een het glasvezelkastje 10 seconden stroomloos willen maken en daarna desnoods de modem ook even resetten


Je hebt ook wel veel tabs openstaan.

Best om even alle andere dingen te sluiten, zodat de verbinding zuiver gemeten kan worden.


Je hebt ook wel veel tabs openstaan.

Best om even alle andere dingen te sluiten, zodat de verbinding zuiver gemeten kan worden.

Dat was toevallig met deze laptop, inderdaad. Maar heb ook met een andere laptop gemeten bekabeld, hetzelfde resultaat


Gebruikt u misschien een USB naar ethernet adapter?


Gebruikt u misschien een USB naar ethernet adapter?

Nee, alles via UTP cat 6 rechtstreeks


Hi @Steven76, welkom hier. 

Zou je ook een het glasvezelkastje 10 seconden stroomloos willen maken en daarna desnoods de modem ook even resetten

Hoi Alex, beide uitgevoerd, Na opstarten nieuwe speedtest (bekabeld) gedaan, zie foto 2 en 3 voor resultaten, aparte is dat foto 1 mijn test op mijn telefoon betreft. Laptop is wel geschikt voor 1Gb, gelet op de upload snelheid, lijkt mij, dus daar kan het ook niet aan liggen. Dus vraag me af wat ik nog meer kan doen.

 


Hmm, dat zou wel hoger moeten zijn. 

  

Ja,  zowel die van KPN als die van mij, alleen cat6

 

Heb je ook een andere kabel geprobeerd tussen de Experiabox en het glasvezelkastje? 


Hmm, dat zou wel hoger moeten zijn. 

  

Ja,  zowel die van KPN als die van mij, alleen cat6

 

Heb je ook een andere kabel geprobeerd tussen de Experiabox en het glasvezelkastje? 

Ja, merk geen verschil helaas

 


Ik zie dat er inmiddels een meting heeft plaatsgevonden, ook buiten je DECO apparatuur. Werkt het nu goed? 


Ik zie dat er inmiddels een meting heeft plaatsgevonden, ook buiten je DECO apparatuur. Werkt het nu goed? 

Ja, verbinding is goed, gemeten met een Argus. Dank.


@Steven76  Wat was nu het probleem en hoe is het opgelost? 


Ik zie dat er inmiddels een meting heeft plaatsgevonden, ook buiten je DECO apparatuur. Werkt het nu goed? 

Ja, verbinding is goed, gemeten met een Argus. Dank.

Top! 

@Steven76  Wat was nu het probleem en hoe is het opgelost? 

Hier ben ik ook benieuwd naar, andere meelezers kunnen hier ook iets aan hebben. 🙂


@Steven76  Wat was nu het probleem en hoe is het opgelost? 

Met de meting van de monteur, die gebruikte een Argus kast, kwam ik uit op 950. Dus aan de verbinding ligt het dus niet. Dus blijkbaar lag het dus wel aan de 2 laptops, want toen ik erna meette kreeg ik lagere waardes. Dus ik vermoed dat ik de kabels en verbindingen in huis moet nalopen. Maar later nog testen met de vaste computer, wat die voor snelheid aangeeft. Alleen dan vermoedelijk eerst een andere kabel naar boven leggen. 

Nu weer de TP link Deco's aangesloten en eigen netwerk in gebruik genomen.


@Steven76  Wat was nu het probleem en hoe is het opgelost? 

Met de meting van de monteur, die gebruikte een Argus kast, kwam ik uit op 950. Dus aan de verbinding ligt het dus niet. Dus blijkbaar lag het dus wel aan de 2 laptops, want toen ik erna meette kreeg ik lagere waardes. Dus ik vermoed dat ik de kabels en verbindingen in huis moet nalopen. Maar later nog testen met de vaste computer, wat die voor snelheid aangeeft. Alleen dan vermoedelijk eerst een andere kabel naar boven leggen. 

Nu weer de TP link Deco's aangesloten en eigen netwerk in gebruik genomen.

Aparte blijft wel dat als in de laptop bekabeld aansluit op de modem, ik een download van 600 heb en een upload van boven de 800