Skip to main content

Hoi, wij hebben thuis het GBit pakket. De download speed is prima (meestal rond de 900 mbps), maar de upload speed blijft hangen op de 60mbps. De speedtest is uitgevoerd op een PC die bekabeld aangesloten is op de modem met een CAT 6 kabel. Ik heb geprobeerd drivers opnieuw te installeren etc, maar ik denk niet dat het probleem bij de PC ligt.

 

Is het een kabel waar je zelf de connectoren aan hebt gezet misschien.


Ja het is inderdaad een kabel waar ik zelf de connectoren aan heb gezet. Maar de kabeltjes zouden goed moeten zitten aangezien de PC aangeeft dat er op Receive en Transmit 1GBit kan.

 


Ja dat zou je denken inderdaad maar de praktijk leert dat het juist daar toch vaak misgaat. Wil je het proberen met een kabel met aangegoten stekkertjes? Kijken we daarna even verder als dat toch niet het probleem is.


Ik heb de speedtest nog eens gedaan met een CAT6 kabel en een CAT5E kabel beide 1 meter lang en direct in de modem gestopt. Nogsteeds komt de upload speed niet boven de 60 mbps uit. (Dit waren standaard kabels waar niet zelf een stekker opgezet is)


Ook heb ik de modem en het glasvezelkastje een keer gereset, maar dit hielp ook net. Ik denk dat er iets mis is aan de kant van KPN.


Dat lijkt me ook. Bel dan de klantenservice 0800-0402.  Ze kijken dan meteen met je mee.


Beste @Remco Kuijpers, welkom! Fijn dat je al zoveel zaken uitgesloten hebt. Een andere netwerkkabel en het glasvezelkastje stroomloos maken zijn gelukkig vaak een oplossing. Jammer dat dit bij jou nog niet het geval geweest is. Heb je inmiddels telefonisch contact met ons gehad? Is het daarmee opgelost? Als jij via wifi een speedtest doet, bijv. op je mobiele telefoon, haal je dan ook maar 60 Mbit/s? Wifi-snelheden zeggen natuurlijk niet zoveel, maar ik ben benieuwd of je dan wel hoger uitkomt. Mocht het nog niet werken, vul dan gerust je forumprofiel aan met je adres en klantnummer. Ik ben dan ook benieuwd welke Experia Box/Box 12 je gebruikt. We helpen je graag verder. 


Ha @Remco Kuijpers, ik zie dat je je forumprofiel wel ingevuld hebt, maar bovenstaande vragen nog niet hebt beantwoord. Hoe staat het er nu voor met je upload?