Skip to main content

Hallo,

ik ben een game aan het downloaden op een pc die bedraad is aangesloten. Tijdens het downloaden bevriest en hapert de tv verbinding. Heb glasvezel van jullie. Is dat normaal?

Gr,

marco

Hoi @yoda69, Welkom op het forum. Ik kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten dat het tv signaal bevriest als je een game aan het downloden bent. Ik kan niet direct aangeven wat wel en niet normaal is. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik het één en ander voor je nakijken. Ik hoor het graag van je!


Welke Experiabox heeft u? En heeft u de pc ook echt rechtstreeks op deze Experiabox aangesloten zitten? Geen tweede router ertussen ofzo?


Hoi, rob. Heb mijn gegevens aangevuld.


Welke Experiabox heeft u? En heeft u de pc ook echt rechtstreeks op deze Experiabox aangesloten zitten? Geen tweede router ertussen ofzo?

De experiabox v10a en er zit alleen een switch tussen. Kan zijn dat het is opgetreden tijdens de storing vorige week waar meer mensen last van hebben gehad. 


Hoi @yoda69, bedankt voor het aanvullen van je profiel. Ik heb ook niet direct iets kunnen vinden wat je verstoring zou kunnen verklaren. Hopelijk was het iets éénmaligs en anders weet je ons te vinden :-) 


Welke Experiabox heeft u? En heeft u de pc ook echt rechtstreeks op deze Experiabox aangesloten zitten? Geen tweede router ertussen ofzo?

De experiabox v10a en er zit alleen een switch tussen.

Zit de tv ontvanger ook op die switch aangesloten? 


Welke Experiabox heeft u? En heeft u de pc ook echt rechtstreeks op deze Experiabox aangesloten zitten? Geen tweede router ertussen ofzo?

De experiabox v10a en er zit alleen een switch tussen.

Zit de tv ontvanger ook op die switch aangesloten? 

Ja inderdaad op dezelfde. Veel andere opties heb ik helaas niet.


@yoda69 Wat is dat voor een switch? Merk en type? Ondersteund die igmp snooping? 


Inderdaad eentje die unmanaged is. Het is een tp link sg105.

als ik er eentje haal die wel managed is, is het dan een kwestie van kabels er in en aanzetten of moet er dan nog iets ingesteld worden?

alvast dank voor je hulp.


Er hoeft niets ingesteld te worden, de standaardinstellingen zijn goed. Deze levert KPN:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129


Nieuwe switch binnen en het werkt weer. Bedankt allemaal👍