Skip to main content

Wat is er met jullie internet aan de hand ik meerdere malen per dat de download van 80,Mbps naar 7,Mbps en wat er aan de hand is weet ik niet zeker maar de router van de stroom en het modem ook dat maakt niest uit, het blijft een lange download van 7,Mbps , en wat gek is de upload  blijft wel goed 92,Mbps. ik betaal voor 100 down en up maar 100 heb ik nog nooit gehaald hier. 
Ik hoor wat er aan gedaan kan worden wand ik wordt er behoorlijk ziek van.

Groetjes Peter

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Hallo @Peter-st zo te lezen heb jee glasvezel-verbinding 100/100Mbit/s.

Die snelheden zijn die bekabeld of draadloos gemeten?

Indien het laatste, is meten zinloos.

Alléén bekabeld meten met 1 pc rechtstreeks op de modem is zinvol.

Heb je behalve de standaard KPN-router (welk merk en type) ook nog andere apparatuur er tussen of achter hangen?

 


Hallo @Peter-st zo te lezen heb jee glasvezel-verbinding 100/100Mbit/s.

Die snelheden zijn die bekabeld of draadloos gemeten?

Indien het laatste, is meten zinloos.

Alléén bekabeld meten met 1 pc rechtstreeks op de modem is zinvol.

Heb je behalve de standaard KPN-router (welk merk en type) ook nog andere apparatuur er tussen of achter hangen?

 

Het is een glasvezel en bekabeld gemeten,  en een expria box 10v, maar ik netgear switch er tussen. en daarop 2 pc en 1 printer verder twee Tv`s 

 


Hallo @Peter-st meet ook eens bekabeld met 1 pc rechtstreeks op het modem, dus zonder switch.

Als je een Windows 10/11-pc hebt download dan de Ookla-app uit de MS-store, die blijkt het meest betrouwbaar weer te geven, zeker bij hogere snelheden.

 


netgear switch er tussen. en daarop 2 pc en 1 printer verder twee Tv`s 

Wat is het exacte modelnummer van de switch? Begint vaak met ‘GS’. Als het een Netgear GS105 is dan verklaart dat een hoop problemen, als je een GS105E hebt moeten we misschien verder kijken. Type nummer kan ook met FS beginnen, dan is het sowieso beter om 'm te vervangen naar mijn mening.

 

Verder die upload van 92Mbps, ik gok dat het al een relatief oud glasvezelabonnement is? Brandt er toevallig een oranje lampje bij ‘Ethernet’ op het glasvezelkastje? Dan zit je op een techniek die we ‘Ethernet over Fiber’ noemen, die kan maximaal 100Mbps aan, nu is er altijd een kleine overhead wat resulteert in een theoretische maximumsnelheid van 94Mbps up en down. Je kan volgens mij via de klantenservice een zogenoemde dragerwissel aanvragen, dan wordt je op Gigabit over Fiber omgezet en kun je met een 100/100 abonnement zo'n 120/120 halen. Mits achterliggende apparatuur het aan kan natuurlijk.


netgear switch er tussen. en daarop 2 pc en 1 printer verder twee Tv`s 

Wat is het exacte modelnummer van de switch? Begint vaak met ‘GS’. Als het een Netgear GS105 is dan verklaart dat een hoop problemen, als je een GS105E hebt moeten we misschien verder kijken. Type nummer kan ook met FS beginnen, dan is het sowieso beter om 'm te vervangen naar mijn mening.

 

Verder die upload van 92Mbps, ik gok dat het al een relatief oud glasvezelabonnement is? Brandt er toevallig een oranje lampje bij ‘Ethernet’ op het glasvezelkastje? Dan zit je op een techniek die we ‘Ethernet over Fiber’ noemen, die kan maximaal 100Mbps aan, nu is er altijd een kleine overhead wat resulteert in een theoretische maximumsnelheid van 94Mbps up en down. Je kan volgens mij via de klantenservice een zogenoemde dragerwissel aanvragen, dan wordt je op Gigabit over Fiber omgezet en kun je met een 100/100 abonnement zo'n 120/120 halen. Mits achterliggende apparatuur het aan kan natuurlijk.

Hallo N Hendriks
 

ik heb hier een Netgaer GS108 Gigabit er tussen zitten en wat mijn glasvezel aan gaat die heb al zon 20 jaar dus zou maar zo kunnen dat het oud is maar zal kijken bij klantenservice of ik het kan laten omzetten. zal wel even een gedoe worden. maar alvast bedankt. 


Als je de GS108 hebt zal ik toch even kijken om die te vervangen voor een variant die wel IGMP Snooping ondersteunt. De GS108E bijvoorbeeld. Als je interne netwerk issues heeft dan maakt het niet uit wat er binnen komt, dan gaat het niet goed werken.