Skip to main content

Hallo daar, Ik heb sinds een tijdje geleden wifi van kpn, (geen glasvezel) maar sinds die tijd is mijn downloadsnelheid en uploadsnelheid veelste laag lijkt mij,

 

 

bij mijn oude provider haalde ik makkelijk meer dan 300MBPS

 

is hier een oplossing voor die mij geen geld gaat kosten?

 

bekabeld is hetzelfde, TV heeft geen problemen, ook heb ik 2 superwifi punten, maar router of superwifi punt, snelheid blijft onder 2mbps

 

Volgens mij is bij uw verbinding niet alleen de download en upload te laag. Maar ook de ping is extreem hoog en de jitter is veel en veel te hoog. De ping zou bekabeld toch wel onder de 10 ms moeten komen en de jitter zou bekabeld er nauwelijks moeten zijn.

Misschien eens beginnen met de standaard zaken, zoals modem uitzetten en opnieuw aan en een andere kabel proberen (tenminste Cat 5e).


na het opnieuw aflsuiten en aansluiten van mijn modem, heb ik maarliefts 0,2 mbps hoger en zelfs lagere uploadsnelheid, ik heb uw advies vandaag ook genomen en heb mijn pc dus aangesloten op een nieuwe kabel, blijft hetzelfde
 

 


Hallo @Frans Homan welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

Welke versterkers heb je, de witte ronde of de zwarte ronde?

Je hebt een abo bij KPN voor bekabeld internet op 1 pc, niet voor wifi.

Heb je de modem al eens een fabrieks-reset gegeven.

Heb je de versterkers al eens een fabrieks-reset gegeven en daarna opnieuw aangesloten als nieuw uit de doos?

 


Hoi @Frans Homan en welkom op ons forum :)

Ik zie dat de community je al goed op weg probeer te helpen. Heb je de stappen gevolgd die @JanD beschrijft en zo ja, heeft dat voor verbetering gezorgd? Als je niet op glasvezel bent aangesloten dan betekent dit dat je gebruik maakt van onze koperlijnen. De maximale snelheid die we via een koperlijn kunnen realiseren is 200 Mbit/s (dit is dan de snelheid die binnenkomt op het modem/Experia Box). Daarbij lever je natuurlijk snelheid in zodra je draadloos gaat werken omdat een wifi signaal zich door de lucht moet verplaatsen. Ik ben in ieder geval benieuwd naar de huidige stand van zaken en of de tips van @JanD hebben geholpen, ik hoor het graag! Wat ik je trouwens sowieso nog aan kan raden, is om de wifi manager eens te doorlopen.


Goedemiddag @Frans Homan , heb je nog iets gehad aan de informatie die hier is gedeeld? Mocht je nog steeds problemen ervaren met de snelheid laat ons dit dan vooral weten zodat we verder met je mee kunnen denken!


Goedemiddag @Frans Homan , heb je nog iets gehad aan de informatie die hier is gedeeld? Mocht je nog steeds problemen ervaren met de snelheid laat ons dit dan vooral weten zodat we verder met je mee kunnen denken!

ik heb alles geprobeert wat er werd aangewezen, hellaas werkt niks en begin ik op te geven

 


Goedemiddag @Frans Homan , heb je nog iets gehad aan de informatie die hier is gedeeld? Mocht je nog steeds problemen ervaren met de snelheid laat ons dit dan vooral weten zodat we verder met je mee kunnen denken!

ik heb alles geprobeert wat er werd aangewezen, hellaas werkt niks en begin ik op te geven

 

Heb je ook de wifi manager doorlopen en zo ja, wat is hier precies uitgekomen?