Skip to main content

Hallo Ik ben sedert een paar dagen een nieuwe glasvezel klant geworden bij KPN.

Ook ik ondervind problemen met het grote verschil tussen down/upload snelheid.

Ik zou 500/500 hussle moeten krijgen.

Wat ik zie ook bij KPN speedtest is een halvering of iets meer van mijn download terwijl upload tussen 500-600 piekt. Ook zie ik veel fluctuaties bij download test, upload is veel stabieler en sneller.

Ik heb als nieuwe klant een V12 modem gekregen en ook die van het stroom gehaald wat niets heeft uitgehaald.

Het probleem doet zich voor bij bekabelde verbinding als bij WIFI. Geprobeerd de glasvezelbox van het stroom te halen voor 5 min wat niets uitmaakte.  Volgens de 1e monteur zou er een breukje / demping kunnen zijn tussen mijn huis en de centrale. Gek genoeg heeft mijn upload snelheid daar totaal geen last van. De 2e (netwerkmonteur) heeft alleen de glasvezelkabel ingekort en opnieuw voor zien van een nieuwe las en een nieuw glasvezel kastje en een controle uitgevoerd bij de centrale.

Er komt nu weer een monteur voor de 3de keer langs omdat eigenlijk het probleem nog niet is opgelost… Ik vind het lastig om lastig te zijn maar word er wel steeds beter in (samenvatten, herhalen, doorvragen, testen, bellen) :joy: Wie herkent zich ook in bovenstaande ervaringen?

Jammergenoeg heb ik precies hetzelfde. Zou 200 up/down moeten hebben maar dat wordt nooit gehaald. De laatste maanden kan je het horen als iemand in huis aan het downloaden is. De radio hapert dan steeds. Modem van het stroom gehaald. Alle kabels vervangen. 

Dat heeft niet geholpen. Volgende stap is dat kpn de binnenkomende glasvezel mag controleren. Maar ben bang dat het nooit helemaal opgelost wordt.


Monteur is net geweest alles is doorgemeten en dik tevreden met resultaat.

Ik haal de beloofde snelheid top.:grinning:

 


Hi John, welkom op het forum. 

Met glasvezel hoort de snelheid altijd te worden gehaald via een kabel, via WiFi kan er verlies optreden. 

Fijn om te lezen dat alles nu goed werkt, weet je ook wat er aan de hand was?


Monteur is net geweest alles is doorgemeten en dik tevreden met resultaat.

Ik haal de beloofde snelheid top.:grinning:

 

Ik heb precies het zelfde probleem, Wat heeft de 3e monteur gedaan? Misschien dat ik het aantal monteur bezoeken kan beperken tot een :neutral_face: