Skip to main content

Hallo.


Ik werk nu iets meer dan twee jaar bij KPN, maar vandaag was ik een game aan het downloaden en ik merkte dat het downloaden te lang duurt en niet de maximale bandbreedte gebruikt die ik zou moeten hebben, 100 MB, dus ik ga verder met controleren met speedtest en ik denk dat het 13 MB is, wat mij vreemd lijkt.

Mijn pc is rechtstreeks aangesloten op de modem en op de pc-toren, maar deze gaat niet boven de 13 MB en de game wordt gedownload met 10 MB. Wat ik kan doen ? Opgemerkt moet worden dat geen enkel ander apparaat de bandbreedte gebruikte, geen video's, oproepen of streaming.

hebben we het hier over 13Mbit/sec? de aanduiding waar internet snelheid in wordt uitgedrukt.

of het hebben we hier over 13MB? Megabyte, de grote van een bestand.

wat zegt speedtest.net als je daar een speedtest doet op de vaste bekabelde PC?


Hoi @Santiago Collazos Barrera 

Is dit mogelijk een verwarring tussen MB (MBytes) en Mbit/s ?

Bandbreedte wordt aangeduid in Mbit/s , downloads in MBytes.

100 Mbit gedeeld door 8 bits = ongeveer 13 MBytes.


Volgens mijn informatie is het Mbps 

 

 


kun je toevallig nog een speedtest doen op een ander apparaat? om uit te sluiten dat het probleem in de PC zelf zit.


Heb je de speedtest wel eens eerder gedaan en was het resultaat toen hoger?

Bij DSL is de bandbreedte niet gegarandeerd, maar tot 100 Mbps (in jouw geval).
De snelheid bij “koper" wordt bepaald (beperkt) door de afstand naar de centrale/wijkkast. 


Dit gebeurde op mijn Mac, ook rechtstreeks aangesloten, hetzelfde patroon.

 


heb jij een verbinding op glasvezel of nog op koper?


Het is de eerste keer dat ik deze test doe, omdat ik het heel vreemd vond dat een download zo lang duurde, dus ging ik naar binnen om de snelheid te controleren.

Het is inderdaad een koperverbinding, het klopt dat de resultaten kunnen veranderen, maar ik had niet verwacht dat ze met bijna 10 procent zouden veranderen.


Nog even een opmerking van huishoudelijke aard. Kan je de plaatjes nog even aanpassen en daarop jouw ip-adres wegpoetsen? Dit is een publiek forum, denk aan jouw privacy !

Via de drie puntjes rechtsonder jouw bericht(en) en dan “Bewerk". Dit kan tot 1 uur na plaatsing.


Als je bij KPN werkt kan je intern in de juiste systemen vast je theoretische maximale snelheid controleren, het abonnement kan 100mb zijn maar als je 3km van de centrale woont is 13mb nog netjes. 

Als dat over werken bij KPN niet helemaal klopt of je werkt niet met deze systemen kan je uw postcode en huisnummer invullen op deze en dan krijgt u ook de snelheid te zien die haalbaar is op uw adres. Wat zou het moeten zijn?

 

Verder; welk modem heeft u?


Welkom hier @Santiago Collazos Barrera. Da's inderdaad geen hele hoge snelheid. Maar het is goed mogelijk dat dit wel de snelheid is die maximaal haalbaar is op jouw adres. Heb je dit al gedaan?

kan je uw postcode en huisnummer invullen op deze en dan krijgt u ook de snelheid te zien die haalbaar is op uw adres. Wat zou het moeten zijn?

 


Reageer