Skip to main content

Ik vraag me af waarom ik ong 70% van mijn downloadsnelheid verlies als ik een game opstart.

Dan is de game niet meer te spelen

 

Mvg

Daarvoor kunnen diverse redenen zijn.

Ergens zit een bottleneck, dat kan mogelijk de server van de game zijn, de verbinding op internet, je eigen netwerk/wifi, je netwerkkaart op je device, zeg het maar, je zult dat echt zelf moeten testen.

Downloadsnelheid hangt van te veel zaken af om dat zo te kunnen zeggen.

 


Zolang ik de game niet opstart, alles oké.

Tussen 870 en 960 Mbps.

Zodra de game start, stort de downloadsnelheid in tott wel 100 Mbps.

LAN is oké, goede kabels, switches etc.

Xbox e.d werken oké, maar deze game op de laptop geeft problemen.


Voor de duidelijkheid: hoe test je dan?

terwijl de game speelt draai je de speedtest? bedraad /wifi? op hetzelfde of een ander apparaat?

Tel je dan de download van het spel op, bij wat je op de speedtest download?


Ik ben een leek met deze materie.

Ik "test" op hetzelde apparaat, de laptop.

Eerst zonder spel aan, daarna met spel aan.

Ik gebruik speedtest kpn en ookla.

Alles is bedraad, cat6.

Ik tel er niets bij op.....de game stort helemaal in, veel lat/ lag, en daarom niet speelbaar.

In de laptop zit een gewone 1000Mbps netwerkkaart.

Intel 5i 7200u 4th generation en een nvidia geforce 940 mx graphic card.


Als je een kraan openzet, en de kraan ernaast ook, dan komt er ook maar de helft uit beide. Er is een maximum dat over je internetlijn kan, twee dingen tegelijk er overheen en je moet delen. logisch toch dat er een instort?


de snelheid van uw internetverbinding kan ook worden beïnvloed door add-on-programma's, de hoeveelheid geheugen die de computer heeft, de ruimte en toestand van de harde schijf en de programma's die worden uitgevoerd. Twee van de meest voorkomende oorzaken van slechte internetprestaties zijn spyware en virussen.