Skip to main content

Vanaf router gemeten internet snelheid varieert vanaf 35 (pas na 15 seconden na start bereikt) tot aan max 71 Mbps. 
en toch heb ik sinds 11 augustus (zegt KPN) een snelheid van 100 Mbps. 
De wifimanager wordt onderhand tureluurs van mijn klachten en pogingen om snellere verbinding te krijgen. 
rara wie weet hier een oplossing?

Via koper (DSL) het een TOT snelheid. Mogelijk haalt je aansluiting niet meer dan zo'n 70 Mb/s.

Wat zegt de site als je hier je postcode invult? (maar niet verder gaat met de pagina natuurlijk)

https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen?tv=ja

Een website laadt niet sneller dan zo'n 3 tot 5 Mb/s.

Een HD stream is bij kpn 7,2 Mb/s. Bij Netflix 5 Mb/s.

 


We hebben glasvezel en op de site staat tot 1 Gb, dus 50 tot 70 is wel erg weinig als je 100 betaalt.

henry


Hallo @Henry Nijhuis als je bij glasvezel een 100/100-abo hebt, moet je dam met de wifi ook gemakkelijk kunnen halen.

Wat bedoel je met ‘de wifimananager wordt tureluurs’?

Wat voor advies geeft de wifimanager?

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

Heb je onderstaande links al eens geraadpleegd voor een oplossing?:

en

 


Hallo @Henry Nijhuis 

Wat is de snelheid die je meet via een netwerkkabel rechtstreeks verbonden met het modem?
Dat moet altijd de eerste stap zijn. WiFi heeft door externe invloeden altijd kans op verstoring.


71 Mbps is de snelheid bekabeld..

ik bedoelde met wifimanager de site van KPN die van alles wil maar zonder resultaat. Reset, alle apparaten uit etc etc. 


Hoe meet je dat? Met wat voor apparaat?

En, zoals eerder gevraagd: Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

Bij glas behoor je de 100/100 Mbps via een netwerkkabel zonder problemen te behalen.


Via wifi 2.4 haal ik maximaal 45 Mbps @JanD .

Via de 5 haal ik 70 (meer laat m'n huidige abonnement niet toe).

Via 4G haal ik tot wel 160 Mbps. 


Ik weet helaas niet welke router ik heb. Afgelopen Februari van KPN ontvangen toen we van Ziggo tv naar KPN tv zijn gegaan. Meting is gedaan met kabel vanaf router naar laptop van de tv en internet man die ik al jaren inschakel. Hij kon gisteren niet hoger komen dan 71. 
ik zal zo een tweetal foto’s bijvoegen die we gisteren gemaakt hebben. 
groet

henry


 


Hallo @Henry Nijhuis je zult de zwarte KPN Box12 hebben van KPN.

Dec enig juiste test is bekabeld meten van pc rechtstreeks op de modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit. Meten doen je met de Ookla app uit de MSstore op een Windows 10/11 machine.

Als je zoals je schrijft een 100/100Mbit/s abo hebt, moet je dat bekabeld met gemak kunnen halen.

Draadloos is een heel ander verhaal, van vele externe factoren en eigen instellingen en gebruikte apparatuur afhankelijk.

Ik heb ook een 100/100 abo en haal draadloos ongeveer 120/120Mbit/s.

 


Je gebruikt wel deze? http://kpn.com/speedtest ?

Of de Ookla app.

Via een laptop best bekabeld met utp verbinding testen. Via wifi 2.4 Ghz kom ik niet verder dan 45 Mb/s. Via bekabeld tot ruim 70 (het maximale met mijn 50 Mb/s abonnement).


Met de KPN meting kom ik aan het giga niveau van 37,2 down en 15 up. Ben sprakeloos…

Jan D daar kan ik van dromen van die scores. Telegraaf downloaden kost me 1,5 minuut soms. 
ik heb even de router van de wand gehaald, het is inderdaad de zwarte 12. 
groet Henry


Maar, meet je wel bekabeld? Niet via wifi meten, dat is niet betrouwbaar.


Wel bekabeld, ik begrijp dat draadloos altijd minder goed is als bekabeld. Maar het verschil tussen 100 en zeg maar 70 draadloos kan ik me voorstellen, maar tussen 100 en 35 gaat er bij mij niet in. 
KPn begint nu al direct te roepen dat ik een accesspoint moet installeren. Maar ik heb al n superding hangen, zelfs beter dan die de KPN aanbiedt. Mijn pc die op 2 meter van mijn router en accesspoint staat komt niet hoger dan rond de 50. Ik ben waar teleurgesteld in de prestatie die KPN  levert. 
fijne avond

henry


Heeft je laptop wel een gigabit kaart?

Gebruik de speedtest eens via je mobiel. Dat moet wel via wifi. Maar als het goed is is dat met je mobiel sowieso de 5 Ghz wifi. Dat kan wel 500 Mbps aan. 


 


Via iphone 13 maar ook niet beter. 


Nou, …. hier komt nog een KPN moderator (wachtrij ca 3 dagen). Die zal zelf ook wat meten (kan op afstand). Staan je gegevens hiervoor al in je profiel hier????

En dan zal die vast wel “iets” in werking gaan zetten.


Wel bekabeld…

Haalt u bekabeld wel de juiste snelheid? 

KPn begint nu al direct te roepen dat ik een accesspoint moet installeren. Maar ik heb al n superding hangen, zelfs beter dan die de KPN aanbiedt.

Die ondersteund KPN natuurlijk niet. Zet dat ding eens uit en gebruik WiFi van de KPN Box. Welke snelheid meet u dan?


Hallo @Henry Nijhuis, welkom op het KPN Forum!

Balen dat jouw internetsnelheid te wensen over laat. Ik zie dat onze community al aardig met je meedenkt.

Je hebt je profiel ook ingevuld, heel fijn. Daardoor kon ik gelijk even meekijken.

Het lijkt erop dat de wijziging naar 100 mbit/s nog niet daadwerkelijk is doorgevoerd. Dit zou op 11 augustus gebeuren, maar is niet gehaald. Dat je nu nog geen 100 mbit/s meet, is dus ook niet zo gek.

Ik zie ook dat een collega van mij de Back Office al verzocht heeft om hier naar te kijken. Het lijkt me goed om dit even af te wachten.


Dank je wel Denise, ik zie dat nu de installatie vanaf as maandag mogelijk is.  Ik mag aannemen dat ik pas per as maandag de aangepaste tarieven hoef te betalen?

groet, fijn weekend, dank voor je info

henry


Hallo Denise,

ik krijg een bericht dat op as maandag tussen 10 en 12 een monteur langs komt! Snap ik niet. 
er staat ook dat eer kosten in rekening gebracht kunnen worden. 
ik wil graag vooraf weten welke kosten en waarom ik zou moeten betalen. 
A priorie zeg ik dat ik niet bereid ben te betalen!

graag even korte bevestiging dat mijn bericht gelezen is. 
groet

henry nijhuis borne


Ik snap heel goed dat je daar vragen over hebt! Er moet een monteur langskomen om de drager van glasvezel te veranderen. Zonder deze wijziging ga je de nieuwe snelheid niet halen.

Wat betreft de monteurskosten: In principe is deze monteur gratis. Maar mocht er nou bij jou thuis een en ander verandert worden, dan kan de monteur hiervoor kosten in rekening brengen. De monteur overlegt dit uiteraard eerst met jou.


hallo Denise,

Dus hij komt vanmorgen? Hoor graag. Ik had vanmorgen een ander bericht gestuurd. 
henry


Ik heb je laatste bericht niet op tijd gelezen, maar ja, de monteur kwam die ochtend langs. Is het allemaal gelukt?