Skip to main content

Vanaf router gemeten internet snelheid varieert vanaf 35 (pas na 15 seconden na start bereikt) tot aan max 71 Mbps. 
en toch heb ik sinds 11 augustus (zegt KPN) een snelheid van 100 Mbps. 
De wifimanager wordt onderhand tureluurs van mijn klachten en pogingen om snellere verbinding te krijgen. 
rara wie weet hier een oplossing?

Hallo Denise,

monteur is geweest. Heeft (staat in zijn rapport) een patch gezet en heeft de verbinding gecontroleerd. Na die werkzaamheden was de verbinding (we hebben een unify versterker hangen) rond de 130. Via de iPhone heb ik een ontvangst van rond de 80 en mijn iPad weigert om meer dan 45 te registreren. Maar ik blijf zoeken naar verbetering, ik denk via een extra Unify achter de TV. 
Ik wil jou en Erik bedanken voor alle medewerking, blijf gezond

groet uit Borne

henry


Hallo Denise,

monteur is geweest. Heeft (staat in zijn rapport) een patch gezet en heeft de verbinding gecontroleerd. Na die werkzaamheden was de verbinding (we hebben een unify versterker hangen) rond de 130. Via de iPhone heb ik een ontvangst van rond de 80 en mijn iPad weigert om meer dan 45 te registreren. Maar ik blijf zoeken naar verbetering, ik denk via een extra Unify achter de TV. 
Ik wil jou en Erik bedanken voor alle medewerking, blijf gezond

groet uit Borne

henry

@Henry Nijhuis gelukkig is het wat dat betreft uiteindelijk verbeterd, 1 advies wil ik je wel geven. Jou extra accespoint/versterker nooit achter een tv plaatsen. De hardware id tv verstoord dan het wifi signaal van dat des betreffende accespoint. So that you know this.

Succes.


Kijk, dat is de snelheid die je mag verwachten! Fijn dat het toch goed gekomen is, @Henry Nijhuis.


Hallo Denise,

toch nog een vraag: hoe kan het dat er schommelingen op het net zitten. Ik had vanmorgen bij een aantal metingen 1 x 78 en 3 x 28, 31 en 28? Rara. 
zou toch niet mogelijk zijn bij glasvezel? 
pS ook de telefoon gaf dezelfde waardes aan. 
groet 

henry


Hallo Denise,

toch nog een vraag: hoe kan het dat er schommelingen op het net zitten. Ik had vanmorgen bij een aantal metingen 1 x 78 en 3 x 28, 31 en 28?

Bekabeld gemeten? Zijn er andere apparaten in huis die internet gebruiken? 


Nee niet bekabeld, maar iPhone en iPad. Op alle 4 apparaten dezelfde resultaat. 
en verder geen andere apparaten. Wel vreemd, tv gaat ineens aan, doen jullie dit?

henry


 mijn iPad weigert om meer dan 45 te registreren

Voor één apparaat is die snelheid al overkill. 45 is voor de iPad RUIM voldoende. Voorbeeld: een 4k stream is 26 Mb/s. Het laden van een website is ca. 3 Mb/s gedurende enkele seconden.


Nee niet bekabeld, maar iPhone en iPad. Op alle 4 apparaten dezelfde resultaat. 

WiFi dus. Dat is gewoon onbetrouwbaar. En elke keer anders. En bijna altijd fors lager dan bekabeld.


Wat @Nick83 zegt, klopt helemaal. Wifi is afhankelijk van omgevingsfactoren en storingsbronnen. Aantal apparaten verbonden met het internet en zelfs tijd van de dag kan invloed hebben. Het kan daardoor behoorlijk schommelen. Dit is normaal en niets om je zorgen over te maken. De bekabelde internetverbinding zou wel stabiel moeten zijn. Natuurlijk kan ook dat per keer verschillen, maar zou niet zo sterk moeten wisselen.

Vreemd dat de tv zomaar aangaat. Ik kan je verzekeren dat wij dit niet doen. Niet per ongeluk op de afstandsbediening gaan zitten?


Goedemiddag Denise,

nee we zijn er niet op gaan zitten. Nog sterker, de remote lag in een lade. Dus laat maar, zodra het nog een keer gebeurt, bellen we de Exorcist! Alhoewel ik niet geloof in buitenaardse zaken. 
vandaag weer een paar keer getest. Varieert vanaf 59 tot aan 75. We blijven kijken. 
dank je wel voor je constante interesse

groet

henry