Skip to main content

Hallo,

Heb sinds 2dagen 1Gbit internet gekregen. Met mijn bekabelde windows pc haal ik +-900Mbit met speedtest.

Echter met mijn ipad pro en iphone 13 kom ik niet sneller dan 200mbit.

Ik heb het Experia V10 modem, die moet toch hogere snelheden aankunnen?

iemand tips wat ik kan proberen? moet ik nog een setting in het modem aanpassen?

Nee. Ik denk dat 200 mbit wel zowat de max is. Hij heeft geen WiFi 6. En met WiFi 5 is zoiets als 200 mbit wel aardig in de buurt van het maximum. Bedenk ook dat da ding al zowat 10 jaar oud is ofzo hé... misschien nog wel ouder. Kweet niet precies. 

Heeft u geen WiFi versterkers? 


Volgens mij komt hij uit 2015 :)


200 is meer dan genoeg voor mobiele devices..


Hallo @HE1 je zou binnen de V10 de 2.4-band eens uit kunnen schakelen, zodat jouw apparaten alleen maar met de 5.0-band kunnen verbinden, daar kan het sneller van worden, alleen wordt het bereik wel minder.

Zet bij de 5.0-band de instellingen zoveel mogelijk op AUTO en zorg dat de wifibeveiliging op WPA2/AES staat en niet op een combi van WPA/WPA2/TKIP dat bevordert ook de snelheid.

Maar het kan ook zijn dat de V10 alleen maar WPA2 ondersteunt, ik ken de huidige softwareversie niet van de modem.

Succes.

 


En met WiFi 5 is zoiets als 200 mbit wel aardig in de buurt van het maximum.

Ook met WiFi 5 zijn prima hogere snelheden te halen.


En met WiFi 5 is zoiets als 200 mbit wel aardig in de buurt van het maximum.

Ook met WiFi 5 zijn prima hogere snelheden te halen.

Weet ik. Maar niet zo denderend heel veel hoger. 200 mbit op een Experiabox v10, ik denk niet dat je daar ontevreden over moet zijn. Wil je sneller, dan moet je gewoon iets anders aanschaffen.


Ik heb mijn experia modem v10 een keer naar fabrieksinstellingen gezet.

 

Nu haal ik met zowel mijn ipad als iphone dik 500Mbit zowel down als up via wifi.

Niet slecht 😁

 


Goed om te lezen @HE1 


Ik heb mijn experia modem v10 een keer naar fabrieksinstellingen gezet.

 

Nu haal ik met zowel mijn ipad als iphone dik 500Mbit zowel down als up via wifi.

Niet slecht 😁

 

Ik wist niet dat dat beestje het in zich had maar fijn dat je nu draadloos zo snel kunt internetten.