Skip to main content

Enige tijd geleden is bij mij KPN glasvezel aangesloten. Op de begane grond ben ik erg tevreden. Helaas als ik een verdieping omhoog ga haal ik nog maar een download snelheid van 8mbit…. Een verdieping hoger is het wifi netwerk niet eens zichtbaar.

 

Wat mag ik verwachten van een kpn glasvezel abonnement? Is het normaal dat je enkel op de begane grond gebruik kan maken van het internet?

Dag @Demitry dat zou inderdaad kunnen. Als je bijvoorbeeld laminaat  hebt liggen met een ondervloer waar aluminium aan zit dan kan dat. Welk type modem heb je en waar staat die? Je hebt het over wifi maar welke snelheid heb je op de begane grond?


Hi @Joep1965 , bedankt voor je reactie!

Ik heb een Experia box v10 (in de meterkast….) en heb beneden een draadloze downloadsnelheid van 495mbps. 
 

Maar dit zou dus betekenen dat je eigenlijk altijd extra hardware moet aanschaffen (boven op je maandtarief van ruim 70 euro) om normaal werkend internet te krijgen op een andere verdieping..


Wil je de Wifimanager even doen en laat dan even weten wat de uitkomst is. Kijken we dan even hoe het verder moet.


Hi @Joep1965 , bedankt voor je reactie!

Ik heb een Experia box v10 (in de meterkast….) en heb beneden een draadloze downloadsnelheid van 495mbps. 
 

Maar dit zou dus betekenen dat je eigenlijk altijd extra hardware moet aanschaffen (boven op je maandtarief van ruim 70 euro) om normaal werkend internet te krijgen op een andere verdieping..

Dat wordt wel als maar meer de norm, @Demitry .  Zeker nu er telkens meer draadloze communicatie in Nederland bijkomt.

Verder is de plek waar je woont van invloed. Als jij in het hutje op de hei zit, zonder directe buren. In een pand dat voor 1960 gebouwd is, dan is de kans dat je wifi wat verder reikt een stuk groter.

In moderne betonnen woningen, omringt door buren, volstaat één router meestal niet meer.