Skip to main content

Goedendag,

al enige tijd ervaar ik dramatische snelheden van 0.01 mbps op mijn werk. Hier ook meerdere malen contact over gehad met KPN Chat maar ik blijf in hetzelfde cirkeltje lopen en inmiddels ben ik nog geen stap verder.

Mijn laptop, die geen Kabelaansluiting meer heeft, is dus afhankelijk van WiFi. Nu is het zo dat ik op mijn werk, als enige overigens, extreme dallen ervaar van 0.01mbps download snelheden en zelfs helemaal wegvallen van internetverbinding.

Het bizarre is dat ik het alleen op deze locatie heb en nergens anders. Wifi van de buren en wifi thuis stabiele 300 mbps, Hotspot mobiel, met uiteraard hier en daar package loss maar is niet op te merken aan normaal gebruik.

Modem is inmiddels gereset, verbinding vergeten en opnieuw ingesteld en toch blijft het probleem zich rondom deze locatie en dit modem. 

Als het dan écht “aan mijn laptop” ligt zou ik graag advies willen weten waar ik dan de oplossing in kan gaan vinden. Lijkt mij een beetje vergezocht om namelijk een heel nieuwe laptop te moeten aanschaffen omdat ik problemen ondervind op 1 access point in Nederland…

Extra informatie:

Modemtype is een Experia v10

Zit ongeveer 4 meter verwijderd van modem

Hallo @Wally Brusse , heb he een glas- of een koper-verbinding?

Indien het 1e haal ook de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en geef daarna de modem een fabrieks-reset.

Via een LAN<->USB-interface versie 1Gigabit, kun je alsnog een LAN-kabel aansluiten. Zeker bij zakelijk gebruik stabieler en veiliger. Zo heb ik het ook op mijn Chromebook gedaan.

 


Hallo @Wally Brusse , heb he een glas- of een koper-verbinding?

Indien het 1e haal ook de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en geef daarna de modem een fabrieks-reset.

Via een LAN<->USB-interface versie 1Gigabit, kun je alsnog een LAN-kabel aansluiten. Zeker bij zakelijk gebruik stabieler en veiliger. Zo heb ik het ook op mijn Chromebook gedaan.

 

Het gaat om Wifi op haar werk. Moet ze dan niet bij de ICT helpdesk zijn daar? 

Thuis lijkt ze geen probleem te hebben.

Wifi van de buren en wifi thuis stabiele 300 mbps, Hotspot mobiel, met uiteraard hier en daar package loss maar is niet op te merken aan normaal gebruik.

 


Dank u beide. 

@JanD Ik ga er vanuit dat hier geen glasvezel ligt. Maximum haalbare is rond de 70mbps op deze lijn. 

Wellicht dat ik bij de verhuizing overga op een Dock met ethernet en het probleem op die manier op ga lossen. (Gezien het modem meeverhuisd)

Fabrieksinstellingen al geprobeerd maar had helaas geen effect behalve wat geïrriteerde collega's die opnieuw moesten verbinden en verplicht koffiepauze nemen.

@Ray_mond Helaas gaat het hier om een klein bedrijf zonder echte ICT afdeling dus zijn wij afhankelijk van de kennis en kunde van anderen :) 

Bedankt voor het meedenken!


Hoi @Wally Brusse, welkom op ons forum! Ik zie dat de community je al te hulp is gesprongen.
Ik loop nog even vast op wat voor abonnement er is. Is het een klein zakelijk abonnement of een particulier abonnement? 

Voor alles wat te maken heeft met zakelijke abonnementen kun je het beste terecht op het zakelijke forum of de zakelijke klantenservice op 0800-0403

Als het om een particulier abonnement gaat kunnen we er hier iets meer mee.

  • Hebben je collega's dezelfde problemen?
  • Als je de snelheid test met bijvoorbeeld je telefoon, wat voor snelheden komt die op uit?
  • Hoe meet je je snelheid?
  • Gebruik je ook een VPN?
  • Hoe is het netwerk verder ingericht? Gebruik je alleen de V10 of ook andere netwerkapparatuur zoals extra wifiversterkers of routers?

Had je ons wifitopic ook al gezien?

 


@Wally Brusse we hebben niets meer van je gehoord, heb je de oorzaak nog kunnen achterhalen?