Skip to main content

De laatste tijd hebben we een dramatisch slechte internet snelheid in de avond.

We komen net boven 8Mbps

Interactieve tv zou op twee ontvangers moeten werken (betaal ik voor) maar doet dit echt niet.

Zelfs op 1 ontvanger is het beeld schokkerig en blijft regelmatig hangen.

Dag @frogsfarms welke snelheid zou je moeten hebben?


klopt, maar het verschil tussen de 15Mbps overdag en 8Mbps in de avond is er onder gelijke interne omstandigheden. Is ook niet wat KPN belooft


Zou  40Mbps moeten zijn vlgs de postcodecheck, volgens de monteur vorig jaar zou het minimaal 17Mbps moeten zijn.

 


Welk type modem heb je?


Als u 's avonds de snelheid meet, zijn dan de tv ontvangers uit?


Mijn Experiabox heb ik ingewisseld tegen een  7590GS Fritz,

mooi modem, maar dit helpt niet en nee, er staat 1 ontvanger aan, meer dan 1 tegelijk werkt niet.

 


Hoi @frogsfarms en bedankt voor jouw bericht :)

Dat zijn geen beste snelheden nee. Hoe meet je deze snelheid, met een bekabelde verbinding of via de wifi? Voor ons is vooral de snelheid die je met een bekabelde verbinding haalt interessant. Maar omdat je aangeeft dat de interactieve tv op 2 ontvangers zou moeten werken maar dat is dus niet het geval. Nu zag ik dat je je forumprofiel reeds had ingevuld maar ik vermoed dat hier niet (meer?0 de juiste gegevens staan, op de postcode & huisnummer vind ik helaas geen aansluiting. Je kunt hiervoor ook altijd even bellen met 0800 0402, dan kunnen we vanuit daar meteen je verbinding doormeten en vanuit daar verder kijken!


Forumprofiel & product info aangepast…

Meet nu (04sept2023_18.46 uur) de snelheid bedraad op 8.24 en via wifi op 8.23.

Je mag het zeggen….

vr gr

hans


En….

voor het geval je dit gaat vragen,

PC heb ik inderdaad over gezet op UTP voor de test = ook wifi op PC ‘uit’.


Vanochtend startte alles (Ftitz!Box) uit zichzelf opnieuw op waarna de snelheid naar 15.18 steeg.

Jullie er aan gesleuteld?


Goedemorgen @frogsfarms en dank voor het invullen van je profiel

Ik zie dat je op dit moment een Fritzbox hebt aangesloten, ben jij in de gelegenheid om de Experia Box tijdelijk aan te sluiten? Het gebruik van een Fritzbox ondersteunen we wel maar hier dien je wel Service Plus voor te hebben en ik zie dat je dit niet hebt. 


Vanochtend startte alles (Ftitz!Box) uit zichzelf opnieuw op waarna de snelheid naar 15.18 steeg.

Jullie er aan gesleuteld?

Onze berichten kruisten elkaar eventjes!

Ik heb nergens aan gesleuteld maar het kan zijn dat mijn systeem de boel een herstart heeft proberen te geven en dat lijkt te zijn gelukt. Benieuwd of de snelheid nu weer echt hoger uit gaat vallen.


Kan de ExperiaBox wel ergens opdiepen, maar ik heb de Fritz! juist (bij jullie) gekocht omdat het met Experia niet wou lukken.


Je kunt voor 7,49 euro per maand een Fritzbox huren en daar zit dan ook meteen Service Plus bij in.  Alleen maak je hier volgens mijn informatie geen gebruik van. Een Fritzbox kun je naar mijn weten niet los aanschaffen via KPN, enkel huren.


Kan de ExperiaBox wel ergens opdiepen, maar ik heb de Fritz! juist (bij jullie) gekocht omdat het met Experia niet wou lukken.

Dat kan helemaal niet @frogsfarms , bij KPN kun je de FB alleen maar huren.

Of ben je soms een (ex-)XS$ALL-klant, daar kon je ze misschien wèl kopen.

 


Als jij het zegt, dan zal dat wel kloppen, dan zal ik hem wel bij Fritz! gekocht hebben.

anyway, ik wil best van alles doen en veranderen, (raak ik wel weer ff al mijn instellingen kwijt, dus liever niet) En krijg ik daardoor een beter signaal van buiten naar binnen? Hier in huis klopt het allemaal wel.

Het gaat gewoon fout als de hele straat TV gaat kijken:(

 


Als jij het zegt, dan zal dat wel kloppen, dan zal ik hem wel bij Fritz! gekocht hebben.

anyway, ik wil best van alles doen en veranderen, (raak ik wel weer ff al mijn instellingen kwijt, dus liever niet) En krijg ik daardoor een beter signaal van buiten naar binnen? Hier in huis klopt het allemaal wel.

Het gaat gewoon fout als de hele straat TV gaat kijken:(

 

Snap ik helemaal @frogsfarms.

Het lastige; mijn systeem ziet dat je wel een Fritxbox hebt maar geen abonnement op Service Plus en dan vervalt officieel de ondersteuning in dit geval. Als je de Experia Box aansluit, kan ik wel een ticket voor je aanmaken zodat de technische dienst dit verder op kan pakken.Â