Skip to main content

Ik wil als nieuwe klant de overstap maken naar KPN. M’n oude abonnement (Ziggo) stamt al uit de oertijd, dus die is contract-vrij. Dan ligt hier glasvezel (de buren hebben notabene gewoon KPN internet etc.), oftewel...alles is er en dan gaat het pas op 2 november 2021 lukken om mij aan te sluiten...toen ik alles op de website invulde, zou het per 6 september ingaan en nu ineens kan het niet eerder dan...Ook een postcodecheck laat zien dat hier gewoon 1 Gig snelheid gehaald kan worden, in de meterkast loopt het hele spul … hoe kan dit nou?

Ik wil als alles oké werkt, alles (mobiel, ook van m’n vrouw) overbrengen naar KPN maar dit begint niet goed.

Hoelang ligt die glasvezel van KPN er al? Al jaren? Of is die net aangelegd? 


Al 12 jaar, destijds door Reggefiber aangelegd. Ik maakte gebruik van de kabel, dus had er niks aan. Maar nogmaals, m’n buren (één huis verder) hebben hetzelfde want dat werd in één keer aangelegd. Dat het niet in één dag geregeld kan worden begrijp ik natuurlijk ook wel, maar dit is wel heel erg laat.


Men is met man en macht bezig om er achter te komen waar de fout nu zit en dat waardeer ik heel erg. Ik heb het bekeken en m’n ‘kastje’ is volledig voorzien van glasvezel en is destijds ook in of afgeregeld, bij Reggefiber kunnen ze dat ook zien en die hebben de aanvraag om er op 6 september 2021 signaal op te zetten ook daadwerkelijk ontvangen. Nu zit er ergens een kink in de (glasvezel)kabel en dat is niet zo fijn. Ik hoop dat men in staat is om gewoon voor 6 september 2021 de apparatuur te kunnen leveren zodat ik er gebruik van kan maken.

 

Wordt vervolgt...


Hoi @ronvmeijer, welkom. 

Inderdaad, 2 november ligt wel erg ver in de toekomst. In de centrale moet nog wat gepacht worden, maar dat is vaak een kwestie van dagen, geen maanden. Ik heb voor jou navraag laten doen, het blijkt dat de datum van 2 november niks te maken heeft met het gereed maken van glasvezel, maar met de overstap vanuit Ziggo. Ziggo geeft bij ons aan dat de eerst volgende datum waarop jij mag overstappen pas 2 november is. Uit jouw verhaal maak ik op dat dat niet klopt en dat je al lang contract vrij zou moeten wezen. Ik wil je graag vragen om contact op te nemen met Ziggo en te vragen waarom jij pas op 2 november over mag stappen, en natuurlijk de vraag of ze dit eventueel kunnen vervroegen. 

Houd je ons op de hoogte? Dan kunnen ik en mijn collega's dit ook voor jou in de gaten blijven houden. 


Als je nu nog eens gaat informeren bij Ziggo, dan krijg je nu groen licht. Er was een foutieve melding in hun systeem en dat is nu gecorrigeerd. Wat moet ik nu ondernemen om toch op 6 september te kunnen genieten van de diensten van KPN?  Krijg ik nog even te horen hoe e.e.a. afloopt?


Voor de zekerheid is de oude aanvraag gecanceld en wordt er een nieuwe aanvraag om abonnee te worden gedaan. Weer 3 dagen (10 dagen in totaal) verder en ik ben weer terug bij af.

Dus deze topic kan sluiten, omdat ik er nu vanuit ga dat het wel gaat lukken deze keer.


Hoi @ronvmeijer

Dat is duidelijk! Ik ga er ook vanuit dat het nu wel goed komt! Zo niet weet je ons te vinden. :blush: