Skip to main content

ik heb nu de nieuwste modem de box 12 van jullie. echter heb ik wel en stekker voor telefoon 1, maar geen DSL. ik vraag me ook af of ik wel DSL heb thuis. ik zou nu 200mbit moeten hebben, via de wifi manager kom ik niet verder dan 85mbit. kunnen jullie dit voor mij regelen?

 

Hoi . Ik heb aandachtig meegelezen.

Er komt voldoende snelheid op jouw box12 binnen. Daar ligt het dus niet aan.

Ik vermoed dat je draadloos een snelheidstest doet.  Dan vind ik 19 Mbit wel erg laag.  (Je haalt draadloos nooit de bekabelde snelheid maar je zou wel iets meer mogen verwachten).

Heb je die Experia wifi's ook even herstart/gereset nadat je die box12 hebt aangesloten?


Ja ik heb alles gereset. Ik test via mijn telefoon via de wifi manager van kpn. Er is nu een dsl kabel onderweg van kpn. Hopelijk zal dat al iets schelen. Wat moet ik anders doen?


Ik denk dat er bij u helemaal niets aan de hand in met de dsl aansluiting. Die is prima. Het modem geeft aan dat er 217 mbit binnen komt zegt u. Dus dat is prima.

Het probleem is de WiFi. Dat word "gemaakt" door de SuperWiFi's. En daarvan heeft u er maar 1 bekabeld aangesloten. De andere 2 zijn draadloos. En dan tot op zolder. Dat is een constructie die echt enorm veel snelheidsverlies oplevert. 

Om dit op te lossen is er maar 1 echte oplossing: een goed bekabeld netwerk in huis aanleggen en alle SuperWiFi's bekabeld aansluiten. 


Ja ik heb alles gereset. Ik test via mijn telefoon via de wifi manager van kpn. Er is nu een dsl kabel onderweg van kpn. Hopelijk zal dat al iets schelen. Wat moet ik anders doen?

Test eens direct aan je modem met een laptop. Wat haal je dan?


Kan aan mij liggen maar ik zie ook een bekabelde Superwifi náást het modem hangen terwijl de wifi op het modem ook aan staat. In het modem (zou helaas zo 1,2,3 niet kunnen zeggen waar) staat een softwareversie. Als de laatste drie cijfers hoger zijn dan 312 dan mag dat wifipunt daar ook weg. Twee punten zo direct naast elkaar kan ook al voor issues zorgen.

 

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat er gebeurd met de metingen als die draadloze verbindingsset losgekoppeld wordt.

 

En om alles nog even te checken: met welk merk+type toestel worden de metingen uitgevoerd?


Wifi punt is daar nu weg. Modem blijft werken. Ik doe de test met mijn mobiele telefoon een Oppo A serie.Als mijn zijn het doet op zijn macbook dat komt hij nu op 104.5 mbit download en upload is 30.2 mbit. Dus wel een flinke verbetering. Nog steeds niet de 200 of 180 in die omgeving.....


Op mijn telefoon op dezelfde plek geeft het 51 mbit en 31 mbit.... 


Download deze app op je smartphone en meet dan nog eens de snelheid als je in de nabijheid van je modem staat. Speedtest door Ookla - Apps op Google Play


Dsl kabel welke toegezegd was.... Is binnen😔 gewoon een. Internet kabel.... Jammer. Moeten nog wachten 


Ik zie dat de KPN Box strak naast de elektriciteitsmeter hangt. Misschien stroort dat op de WiFi. Kunt u hem eens uit de meterkast halen en tijdelijk op een stoel voor de meterkast plaatsen? Voor zover de kabels dat toelaten uiteraard. Misschien ook de deur nog een beetje dicht doen. Dan nog eens een speedtest uitvoeren. 


Dsl kabel welke toegezegd was.... Is binnen😔 gewoon een. Internet kabel.... Jammer. Moeten nog wachten 

Er is dus het verkeerde gestuurd, begrijp ik? Heb je hierover contact gehad? 


Nee. Geen contact gehad. Ivm wachttijd 


Hallo @Rasieda als je nog ergens een telefoonsnoertje hebt liggen met aan beide zijden een RJ11-aansluiting (kleine stekkertjes dus), kun je die ook als noodoplossing gebruiken totdat je de DSL-kabel van KPN hebt ontvangen.

 


@Rasieda Ik heb de juiste spullen verzonden. Je krijgt een aansluitpakketje waar een dsl kabel in zit.