Skip to main content
Beantwoord

DSL kabels verwijderen na aansluiten glasvezel

• May 5, 2022
  • 5 reacties
  • 919 keer bekeken

Recent is glasvezel aangesloten. Kan ik nu ongestraft alle grijze UTP /DSL kabel inclusief contactdoos verwijderen? Ik heb een Alles in 1 abonnement dus alles zou via de glasvezel moeten lopen nu

Beste antwoord door Anonymous

Hallo @joophoek55 losse kabels mag je verwijderen, de vaste infrastructuur moet blijven zitten, is eigendom van KPN.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • May 5, 2022

De bekabeling in huis wel. Maar waar de kabel het huis binnenkomt, het zogenaamde ISRA punt, daar moet u vanaf blijven. Maar wellicht zit dat in de meterkast? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 5, 2022

Dank voor uw reactie. Uit het ISRA punt in de woonkamer komen 3 kabeltjes die naar een contactdoos gaan. Ik neem aan dat ik die kan verwijderen

• Antwoord
  • May 5, 2022

Hallo @joophoek55 losse kabels mag je verwijderen, de vaste infrastructuur moet blijven zitten, is eigendom van KPN.

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

Dank voor uw reactie. Uit het ISRA punt in de woonkamer komen 3 kabeltjes die naar een contactdoos gaan. Ik neem aan dat ik die kan verwijderen

@joophoek55 Heb je hier een foto van? Zodat we dit kunnen zien. Dan kunnen we je nog beter van informatie voorzien.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 6, 2022

Het is tot het glas NT glasvezel maar daarna is het in huis utp. Dus als die kabels nu gebruikt worden met glasvezel moet je ze laten zitten.