Skip to main content

Beste mensen van KPN,

 

Normaal heb ik een DSL snelheid van 57mbs.

 

Gisteren viel DSL weg voor een paar minuten, daarna was de snelheid nog maar 21mbs. Volgens mij is vannacht de verbinding nog een keer weggevallen. Weten jullie wat er aan de hand is en wanneer de snelheid weer normaal zal zijn?

 

Veel dank

@NHendriks jij bent ook slim 😁

Dan ken jij een andere @NHendriks denk ik, degene die ik ken is niet altijd even snugger..

 

Het aantal FEC's zegt niet zo veel, ik heb soortgelijke verbindingen perfect zien draaien. Worden er ook problemen ervaren? De noise margins (SNR) zijn ook prima. Zoals het topic dat je aanhaalt al mooi uitlegt is de SNR het verschil tussen het signaal van de lijn en de ruis. Bij VVDSL ligt de grens rond de 3dB en bij VDSL rond de 5dB maar dit kan ik ook verkeerd hebben. Ik heb nog maar weinig met koper te maken aangezien we hier in de regio ‘helaas’ (glasvezel is voor mij als monteur toch net wat minder interessant) bijna volledig over zijn op glasvezel. 


Oh absoluut, uiteindelijk zijn FEC’s opgeloste fouten dus geen probleem. vandaar ook de vraag of de stabiliteit issues nu zijn opgelost. Maar eigenlijk horen ze natuurlijk niet zo hard van stapel te lopen. Zie hier mijn modem, en ook deze draait gewoon stabiel; 

 

 


Ha allemaal, @Bart_  @Ik_Hussel en @NHendriks 

 

Dank voor al jullie inzichten. Goed om te zien dat FEC fouten niet een probleem hoeft te zijn.

 

Ik ga het gewoon even aankijken. De download snelheid met de KPN tool lijkt goed, al heb ik het gevoel dat het heel erg varieerd. Gemiddels gaat het goed, maar bij een video call, of film blijft het regelmatig even haken en gaat dan weer door.

 

Ik ga het aankijken. Veel dank voor jullie hulp !


Goedemorgen, is dit topic nog steeds actief of moet ik een nieuw topic starten over dit onderwerp? Sinds vandaag heb ik geen pairbonding meer, ik kwam erachter omdat het verbindingslampje op mijn modem ineens oranje werd. Ingelogd op de V10 Experiabox en onder de geavanceerde status tab is alleen line 2 actief volgens de DSL link info, zou hier aub naar gekeken kunnen worden? De snelheid van mijn verbinding is gehalveerd en dus mijn wifi is een stuk trager, bij voorbaat bedankt.


Goedemorgen, is dit topic nog steeds actief of moet ik een nieuw topic starten over dit onderwerp? Sinds vandaag heb ik geen pairbonding meer, ik kwam erachter omdat het verbindingslampje op mijn modem ineens oranje werd. Ingelogd op de V10 Experiabox en onder de geavanceerde status tab is alleen line 2 actief volgens de DSL link info, zou hier aub naar gekeken kunnen worden? De snelheid van mijn verbinding is gehalveerd en dus mijn wifi is een stuk trager, bij voorbaat bedankt.

Ik zou vooral even bellen met de klantenservice via 0800-0402 als de interne bekabeling tussen modem en ISRA al is gecontroleerd. Kans is aanwezig dat er buiten de deur een foutje is gemaakt maar dat is met metingen op afstand vrij snel te zien gelukkig.


Ok doe ik dat even, dankjewel voor de snelle respons!👍