Skip to main content

Goedemiddag,

We wonen in het buitengebied Putten, en hebben een DSL verbinding met VDSL.  We hebben regelmatig dat onze verbinding wegvalt, en hebben daarvoor eerdereen monteur laten komen.  Hij heeft gecontroleerd of alles ok is, en heeft de binnenkomende lijntjes rechtstreeks de modem ingeleidt (zonder verbindingsblokjes etc)

 

Nu valt de verbinding nog steeds 1 of 2 keer per dag uit.  De lampjes van de twee binnenkomende lijnen op de modem branden gewoon.   Mijn PC's zitten via UTP via een hub aan de modem.   Wat me opvalt is dat ik via UTP dan niet meer naar de modem kom.  Ik kan er niet naar pingen naar 192.168.2.254, en ook niet naar het menu via browser.   Mijn verwachting is wel dat ookal valt de DSL verbinding weg, ik in ieder geval nog naar mijn modem kom.  (ook geprobeerd met laptop rechtstreeks verbonden met modem.)

 

Mijn modem:

Model H369A

Serial Number ZTEExxxxxxx

Hardware Version V1.00

Software Version V1.01.00T03.8V3

Boot Loader Version V1.0.00

xDSL PHY Version A2pvfbH045q.d27i

 

 

Als verdere achtergrond, in het geval dit ermee te maken heeft: ik heb een TP-Link Mesh wifi (P9) in Access Point config, ik zie niet hoe dit impact zou hebben op mijn problemen, maar toch.

Beste Togtnl,

Tijdens het pingen ping je dan naar mijnmodem.kpn.nl of naar 192.168.2.254 (volgens mij standaard ip van de v10a)

Zou u een foto kunnen plaatsen van deze hub
 

 

 

Bovenste is een hub

2de is een switch

 

Met vriendelijke groet,

Brian


Hoi, het is een TP-Link TL-SG108E, maar ik heb dus hetzelfde probleem rechtstreeks naar de modem met alle andere stekkertjes eruit

 

Oh, en ik ping naar ip, ik kende die mijnmodem.kpn.nl niet

 

Ik heb bij mijn originele post een stukje over mijn Mesh Wifi


Hoi @TogtNL. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat jouw verbinding één of meerdere keren wegvalt op een dag. Heb je de stappen op onze Service pagina al eens doorlopen hiervoor?


He Vikash, dank voor je reactie.  Die heb ik doorlopen. Die hebben niet geholpen.  Ik moet zeggen dat ik na de reactie van @Brian Duister  eens ben gaan googlen op de 108e switch.  Die heb ik geupdate naar de nieuwste firmware, en sindsdien (nu 5 dagen)  heb ik geen problemen meer gehad met mijn internet verbinding!


Hoi @TogtNL. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat jouw verbinding één of meerdere keren wegvalt op een dag. Heb je de stappen op onze Service pagina al eens doorlopen hiervoor?

He Vikash, dank voor je reactie.  Die heb ik doorlopen. Die hebben niet geholpen.  Ik moet zeggen dat ik na de reactie van @Brian Duister  eens ben gaan googlen op de 108e switch.  Die heb ik geupdate naar de nieuwste firmware, en sindsdien (nu 5 dagen)  heb ik geen problemen meer gehad met mijn internet verbinding!

Laten we hopen dat dat het probleem blijvend heeft verholpen. Als je onze hulp nog nodig hebt, dan weet je ons te vinden. 


Goedemorgen, hier ben ik weer, het leek beter te gaan, maar helaas.  Het is niet zozeer de DSL verbinding, de modem zelf gaat gewoon in een stuip, niet te pingen, kan niet meer bij de interface.  Alleen door de modem uit te zetten en dan weer aan kan ik hem er uit krijgen.  

Pingen doe ik vanuit een laptop rechtstreeks via utp in de modem geprikt.  De dhcp op de modem doet het trouwens ook niet bij wegvallen . . 

Kan het zijn dat de modem gewoon gaar is? ik zie niets nuttigs in de log langskomen die een hint geeft.


Hoi @TogtNL. Wat vervelend dat je opnieuw problemen hebt met jouw verbinding. Ik zal voor je uitzoeken of het mogelijk is om de ExperiaBox te vervangen. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Dank voor je reactie Vikash, is nu ingevuld.


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik zal mijn collega's vragen om een nieuwe ExperiaBox toe te sturen. Zodra ik meer weet kom ik er op terug.