Skip to main content

Wij proberen tevergeefs een probleem op te lossen. Wij zijn een nieuw abonnement aangegaan met KPN, in de overeenkomst staat dat zij de verantwoordelijkheid nemen om ons ode abonnement op te zeggen. Dit is misgegaan waardoor de kosten inmiddels zijn opgelopen naar €196,59. 

Wij willen dat KPN dit zelf op gaat lossen met onze oude provider, zonder nog 200x aan de telefoon te moeten hangen en te horen dat de ander de schuld krijgt en andersom. 

 

Mijn vraag is naar wie van KPN ik een uitgebreide versie van dit verhaal kan mailen met het benodigde bewijsmateriaal en informatie. Onze oude provider heeft dit al ontvangen maar van KPN kan ik geen geschikt emailadres/contactpersoon vinden.

 

 

KPN heeft geen mail adres. Dus mailen kan niet. U kunt uw forum profiel invullen, dan kan een KPN medewerker uw gegevens er bij pakken.

Was het abonnement bij de vorige provider wel contractvrij? Als er nog sprake was van een jaarcontract, dan kan KPN daar ook niets aan doen, dat zult u dan zelf af moeten kopen. Daar doet KPN niets aan.


Het contract bij de vorige provider liep ten einde, KPN heeft als het goed is de overgangsdatum doorgegeven. Althans dat is wel de bedoeling. Er word helaas met de vinger naar elkaar gewezen. Ik heb al zo vaak gebeld en word elke keer afgescheept.


Hallo @henrike2021! Welkom hier. Jammer om te horen dat de overstap niet goed is gegaan. Loopt het abonnement nog steeds door en heeft de vorige provider nog niet geadviseerd om dat contract op te zeggen? Dat is wel een beetje gek, want bij het misgaan van de overstapservice is het advies altijd om zelf alsnog het oude abonnement op te zeggen om zo de oplopende kosten te drukken. Dit kun jij natuurlijk niet weten, dus geen zorgen.
Je hebt overigens gelijk. Als je overstapservice bij ons hebt aangevraagd, dan zijn wij verantwoordelijk voor het opzeggen van het abonnement. Het enige wat we bij het misgaan van de overstap controleren is a) of wij wel een opzegverzoek hebben gestuurd toen het abonnement is geactiveerd en b) of de vorige provider hier iets mee heeft gedaan of niet. 

Ik heb even met je meegekeken en zie een ‘openstaande order/ticket’. Ik vermoed dat wij onvoldoende informatie hadden om het abonnement bij Oxxio te kunnen opzeggen. Dit verzoek is echter blijven liggen. (Met als gevolg dubbele kosten 😮 )

De kans is dus aanwezig dat de kosten voor onze rekening komen. Dit vraag ik even na bij ons Overstapdesk. Ik heb je gegevens en verhaal doorgezet en verzocht dat zij contact met je opnemen om de eindjes aan elkaar te knopen. Als ik een reactie ontvang, dan laat ik het aan je weten! Ik stuur je ook nog even een privébericht voor de extra informatie over de kosten. 

 


@henrike2021 Kijk eens aan. Ik heb bericht ontvangen. Ik had de fout al iets teveel toegeeïgend. Nu blijkt dat Oxxio wél door ons geïnformeerd is dat zij de diensten konden opzeggen. Hier hebben zij niets mee gedaan (ondergesneeuwd?) Kan gebeuren. Naar aanleiding van jouw bericht hebben wij nogmaals contact met ze gezocht en verzocht het abonnement (met terugwerkende kracht) stop te zetten en de dubbele kosten te crediteren. We wachten nu op de reactie van Oxxio. Vermoed dat je een dezer dagen bericht ontvangt!