Skip to main content

Al 3 maanden lang worden dubbele abonnementskosten in rekening gebracht. Ik heb een hussel thuisabonnement 65 euro.

Vanaf de eerste factuur (€130,-) heb ik dit direct aangekaart dat er iets niet pluis zat. Ik kreeg netjes een creditfactuur van €65,- de volgende maand. Ik zou dus de tweede factuur €0,- betalen.

Helaas… weer een factuur van €130,- minus €65,- dus ik moest €65,- betalen terwijl mij €0,- was beloofd. Ook was dus het probleem niet opgelost dat op mijn adres dubbele producten staan geregistreerd.

Na de 2e factuur toch weer gebeld om een credit aan te laten maken van €65,- ik heb immers dat bedrag teveel betaald. Volgens de medewerker zou deze aangemaakt zijn. Ook was er een ticket aangemaakt die de dubbele registratie zou moeten oplossen.

Nu heb ik vandaag een factuur gekregen van €130,-. Wat blijkt: De dubbele registratie is niet opgelost en geen enkele klantenservice medewerker kan dit voor mij oplossen. Daarnaast moet ik €130,- teveel betalen.

Vanuit het oogpunt van een software developer, ik, zou dit toch appeltje eitje moeten zijn om de registratie correct in het systeem te zetten.

Daarnaast heb ik zelf geprobeerd om mijn abonnement te wijzigen via MijnKPN om zo van mijn dubbele producten af te komen, maar na het submitten van het formulier krijg ik een melding dat er een technische fout is.

Mijn geduld is dan ook op en neig om over te stappen naar een concurrent. 

Welkom op het forum @TNijholt, hoewel de aanleiding minder leuk is :slight_frown:

Ik zie dat alles inderdaad dubbel in rekening wordt gebracht, omdat je abonnement gek genoeg 2 keer actief staat. Ik zie ook dat je hiervoor al meerdere malen contact met ons hebt gehad, dat er een ticket is aangemaakt en behandeld en dat er een incassostop actief is gezet waardoor je factuur niet geïncasseerd zal worden. 

Het probleem ligt niet bij de facturatie, aangezien de facturen zelf ‘kloppen’ aangezien er in de achterliggende systemen een dubbel abonnement actief is. (dat klopt uiteraard van geen kant, maar de facturen worden automatisch gepubliceerd op basis van die systemen)

De ticket is aangemaakt voor de facturatieafdeling die inmiddels heeft geconstateerd waar de fout daadwerkelijk zit, het is mij echter onduidelijk wat er nu verder aangestuurd is om het dubbele abonnement te verwijderen. Ik heb hier navraag over gedaan bij de behandelaar van het ticket en hoop dat ik snel een antwoord ontvang.

Zodra ik meer weet, hoor je weer van me!