Skip to main content

Goedemorgen allemaal,

aangezien ik telefonisch van het kastje naar het muur wordt gestuurd en de ene dame naar de andere krijg omdat ze van haar supervisor niks mag of kan doen en de chat medewerker mij verder ook niet kan helpen wil ik mijn verhaal alsnog hier kwijt.

Na zoveel jaren toch eindelijk een keer besloten om over te stappen naar KPN (hiervoor altijd Ziggo of @home gehad). Ik kwam een mooie deal tegen op internet met alles in een en heb daarbij nog een mobiele abonnement genomen, dus op 14-01-2022 heb ik online alles afgesloten met overstapservice dit werd ook bevestigd met emails smsjes en alles zou een maand later ingaan zoals gewoonlijk zowel Ziggo als Tele2(mobiel).

Op 18-01-2022 kwam ik echter een betere aanbieding van KPN tegen namelijk een Microsoft Surface Go3 ipv 6 maanden korting op mijn abonnement en aangezien ik ruim binnen mijn bedenktijd zat dacht ik van ik bel wel even.

Kreeg contact tussen 2 medewerkers van KPN die mij beide al te graag wouden helpen (ik vermoed dat het te maken heeft met provisie die ze krijgen) uiteindelijk haalde de ene me over om het andere gesprek gewoon weg te drukken anyway… Deze jongeman toevallig ook afkomstig uit hetzelfde stad waar ik vandaan kom wou me al te graag helpen, ik heb hem mijn hele vraag uitgelegd en hij vertelde me dat dit helemaal geen probleem was ik zou alles behouden en alleen de tablet ipv de korting krijgen en mijn telefoon abonnement zou dan de 18e ingaan ipv de 14e zoals eerder vermeld. Hij moest dan mijn abonnement opzeggen en dan exact opnieuw aanmaken met tablet, mijn gegevens had hij immers al en was dus zo gedaan. Hij zou het mooi even allemaal voor mij regelen, na een dikke half uur heeft hij alles voor mij omgezet en was het allemaal geregeld, ik vroeg hem nog van moet ik nog verder iets doen?

Duidelijke antwoord van nee behalve wachten tot het ingaat. Tot mijn verbazing kwam ik op 01-02-2022 erachter dat er dus iets is misgegaan namelijk dat de medewerker bij mijn wijziging van korting naar tablet op de 18e het overstapservice aan te klikken waardoor ik dus nog steeds Ziggo moet betalen (71 euro). Ik heb die dag dus meteen met KPN gebeld en die dame zag dat het niet goed gegaan is en stelde me gerust dat het geregeld zou worden, het was helaas wel vaker voorgekomen. Enige wat ik moest doen is die dag meteen Ziggo bellen en opzeggen en het bevestigingsmail incl laatste factuur via de KPN chat opsturen zodat zij het bedrag konden terugstorten. Na haar toezegging heb ik ook meteen Ziggo gebeld en telefonisch opgezegd. Dit viel nog binnen het 14 dagen bedenkt tijd. 

Na het geregeld te hebben heb ik weer contact opgezocht met KPN via het chat zoals afgesproken kom ik er ineens achter dat de fout bij mij moet liggen??? De chat medewerker kon niks terug vinden en vertelde mij dat ik de optie niet heb genomen.. Ik zo hoe dan?? Je ziet mijn mail van de 14e waarin het bevestigd was en mijn telefoongesprek op de 18e waar ik het alleen heb laten wijzigen van korting naar tablet en de medewerker (naam ga ik uit respect hier niet noemen) alles voor mij zou regelen en ik verder niks hoefde te doen (gesprekken worden opgenomen dus dit kunnen ze makkelijk nagaan), en mijn gesprek met de dame op 01-02 waarin ze DUIDELIJK had toegezegd dat de fout bij KPN lag en ik mijn geld teruggestort zou krijgen (ook dit gesprek zagen de medewerkers van KPN en is dus ook te controleren), krijg ik ineens na mijn 14 dagen bedenkt tijd te horen van sorry eigen fout dus de kosten zijn voor jou en dus voor mij.

Als ik dit allemaal had geweten zou ik 2x nadenken voordat ik naar KPN zou overstappen, zo’n groot bedrijf die binnen de 14 dagen bedenktijd heel vriendelijk zijn en toezeggingen doen daarna ineens zo kunnen veranderen. Ik baal hier enorm van en heb gisteren nog meer dan een uur aan de lijn gezeten de ene stuurde me door naar de andere omdat hun supervisor mij niet kon of eerder niet wou helpen. Ook meteen een klacht ingediend zoals de dame gisteren mij vertelde want ze vond ook dat het niet zo hoort te gaan, maar of ik daar nog iets van hoor is de vraag???

En dan komt het mooiste mijn telefoon abonnement zou gisteren ingaan, maar sindsdien geen bereik en ben ik dus momenteel 2 dagen niet meer bereikbaar. Blijkbaar iets misgegaan met de e-sim en ik kan dus nu ook niet meer bellen :S Gisteren met de mobiel van mijn vrouw gebeld met KPN en zou vandaag voor 10:00 terug gebeld worden. Wordt ik vervolgens gebeld en binnen 2 seconden opgehangen bel ik terug wordt er verteld dat ze het op een ander moment terug bellen. Waar gaat dit over?? 

Kortom DRAMA dit en zolang dit niet wordt opgelost raad ik iedereen af om over te stappen naar KPN, heb je het goed blijf zitten waar je zit en voorkom alle onnodige stress.

Onlangs mijn zusje overgehaald om over te gaan naar KPN, alleen dit ga ik haar dus afraden nu ze nog in haar bedenktijd zit. Manier hoe hier met klanten wordt omgegaan gaat nergens over. Een groot bedrijf met meer dan 10 000 man personeel en omzet van meer dan 5 miljard per jaar die niet eens hun woorden nakomen en eigen fouten willen herstellen, het gaat hier om 71 euro.

Blijkbaar is dat dus belangrijker dan een zeer ontevreden klant. 

Mvg,

T.A

Hi van van harte welkom op ons forum @T.A

Wat rot dat alles zo gelopen is. Eerst met je aanbieding en overstapservice, en daarna met het starten van je mobiele abonnement. Ik kan me goed voorstellen dat je je de overstap niet zo voorgesteld had. We helpen je zo snel mogelijk via het forum, afhankelijk van hoe druk het is. Daardoor kan het, zoals nu, gebeuren dat er een paar dagen tussen zit voordat je een reactie krijgt. Ik kan me voorstellen dat 't forum daarom niet in alle situaties de meest ideale weg van contact is.

Hoe staat het er intussen voor, allereerst met je mobiele telefoon? Is het gelukt met de e-sim en ben je teruggebeld? Daarnaast lees ik dat je ook een klacht ingediend had, voor het probleem met de overstapservice en 71 euro die je nog voor Ziggo moest betalen. Je wordt meestal binnen 5 werkdagen teruggebeld als er een klacht ingediend is. Ik hoor graag hoe het er nu voor staat, en of ik iets voor je kan betekenen.


Allereerst dank voor je reactie, ben de volgende dag maar zelf naar de KPN store gegaan in Enschede en de vriendelijke dame had me goed geholpen. Eerst met een tijdelijke Sim en daarna toch voor elkaar gekregen om mijn e-Sim te regelen. Zat blijkbaar al een paar dagen een storing in de app en kon zo via de site alles wel regelen gelukkig. Dus dat is mooi opgelost gelukkig. 
 

Ik heb haar verder ook mijn hele situatie uitgelegd en vond het ook niet kunnen. Zij meende van als ik op 14-01 een bevestigingsmail MET overstapservice hebt ontvangen kunnen ze bij KPN zien dat er op de 18-01 een fout is gemaakt omdat de verkoper aan de telefoon zelf de aanpassing heeft gedaan  (wijziging van korting naar tablet) en alles ging verder goed op de overstapservice na. Mij is daar ook verteld om meteen een klacht in te dienen en dat dit dan bij de juiste personen terecht kwam en opgelost zou worden en anders doorgaan tot het wel geregeld zou worden. Iig wacht ik nog op een antwoord van KPN. 

Nogmaals dank voor het reageren, we gaan zien hoe het verder verloopt. 

 

Mvg,

T.A  


Allereerst dank voor je reactie, ben de volgende dag maar zelf naar de KPN store gegaan in Enschede en de vriendelijke dame had me goed geholpen. Eerst met een tijdelijke Sim en daarna toch voor elkaar gekregen om mijn e-Sim te regelen. Zat blijkbaar al een paar dagen een storing in de app en kon zo via de site alles wel regelen gelukkig. Dus dat is mooi opgelost gelukkig. 
 

Ik heb haar verder ook mijn hele situatie uitgelegd en vond het ook niet kunnen. Zij meende van als ik op 14-01 een bevestigingsmail MET overstapservice hebt ontvangen kunnen ze bij KPN zien dat er op de 18-01 een fout is gemaakt omdat de verkoper aan de telefoon zelf de aanpassing heeft gedaan  (wijziging van korting naar tablet) en alles ging verder goed op de overstapservice na. Mij is daar ook verteld om meteen een klacht in te dienen en dat dit dan bij de juiste personen terecht kwam en opgelost zou worden en anders doorgaan tot het wel geregeld zou worden. Iig wacht ik nog op een antwoord van KPN. 

Nogmaals dank voor het reageren, we gaan zien hoe het verder verloopt. 

 

Mvg,

T.A  

@T.A Dat klinkt al iets beter dan dat de situatie eerst was. Fijn dat je in de winkel beter geholpen bent en de e-sim aan de praat is. Wacht de klacht even af, ze worden zo snel mogelijk opgepakt. Ik verwacht dat de rest dan ook snel en netjes afgehandeld is. Mocht je toch vragen hebben of als ik iets voor je kan doen, laat het gerust weten.


Inmiddels ruim 2 weken verder en nog steeds niks gehoord na het inzenden van mijn klacht en telefoontjes, laat weer zien waar een bedrijf als KPN goed in is. Als je iets wilt kopen of bestellen kom je niet van ze af en zodra het tegenzit zijn ze nergens te bekennen.

Kortom mijn eerste ervaring met KPN is dus helaas niet wat het zou moeten zijn en mijn keuze gaat naar meteen weer overstappen naar een T-Mobile of Ziggo zodra de mogelijkheid er is. Aanbiedingen zijn leuk en aardig maar je hebt er niks aan als een bedrijf niet te vertrouwen is en beloften niet nakomt na een geklungel van eigen medewerker.

Ben je van plan om over te stappen, denk 2 keer na voordat je bij KPN komt.

 

Succes


@T.A Dat vind ik jammer om te horen. Ik wil graag voor je nakijken wat de status van de klacht is, aangezien je nog niks hebt gehoord. Als je je gegevens in je forumprofiel zet en me hier een seintje geeft, kan ik even voor je kijken.


Goedemiddag Alexandra, dank voor je bericht. Ik heb zojuist m’n profiel aangepast en de nodige informatie bijgewerkt. Ik wacht het af. 

Mvg,

TA


@T.A Dankjewel, ik heb ze erbij gepakt. Ik zie wel dat er een klacht behandeld en afgerond is op 22 februari. Ik zie dat ze je niet konden bereiken, en dat het probleem met de e-sim opgelost was. De klacht is vervolgens gesloten. Het is dus maar goed dat ik even voor je kijk, anders kan je lang wachten.

Echter is het overstapverhaal natuurlijk nog niet afgerond. Het gaat om een bedrag van 71 euro dat je nog terug moet hebben, toch? Of is dit te kort door de bocht? Je kunt er een nieuwe klacht over aanmaken, maar ik kan ook eerst zelf even kijken naar wat ik kan doen. Als ik nog iets mis in deze conclusie, vul me dan vooral aan.


Goedemiddag, klopt het gaat om een bedrag van €71,- . Vreemd omdat men mij niet kon bereiken is het opgelost? Ik ben wel gebeld omtrent het probleem met de e-Sim en deze was ook opgelost omdat ik zelf naar een kpn store ben gegaan (heb dit ook medegedeeld met de dame aan de telefoon). Helaas is het hier dus ook misgegaan zoals m’n overstapservice. Zou fijn zijn als m’n klacht weer in behandeling wordt genomen, heb namelijk geen zin om het weer opnieuw te doen. Als het dus zou kunnen heel graag. 
Fijn dat er toch wat meer duidelijkheid is. 

Mvg,


@T.A Oke, dus die €71 moet nog vergoed worden, is er daarnaast nog iets dat besproken of opgelost moet worden? Of is het vergoeden van die kosten eigenlijk het laatste? Ik kan wel een nieuwe klacht voor je aanmaken, maar dan moet je eerst weer wachten totdat die behandeld wordt. Dat is misschien zonde van de tijd en moeite, als het alleen om het vergoeden van die kosten gaat. Dat kan ik ook voor je in orde maken gezien de hele situatie. Laat het maar weten.


Goedemiddag, klopt het gaat nu alleen om het vergoeden van €71,-. Andere klacht wat betreft e-Sim was verder opgelost door de kpn store. Vindt het alleen wel jammer dat binnen het opzegtermijn de dame aan de telefoon duidelijk zei dat het probleem wel eens vaker voorkomt en alles geregeld(vergoed) wordt zonder enig zorgen te maken ik moest alleen wachten op de bevestiging van Ziggo. En na de opzegtermijn in een keer niemand iets kan doen voor me en ik van de kastje naar de muur wordt gestuurd en uiteindelijk uren aan de telefoon heb gezeten enige wat mij werd verteld was wat vervelend en thats it. Hoop dit soort zaken in de toekomst niet weer mee te maken en de betreffende verkoper hier wel een terugkoppeling van krijgt. 
Voor mij is het enige wat telt is m’n dubbele rekening van Ziggo vergoed te krijgen en dan is het voor mij opgelost.  
Mvg,

T.A


@T.A Ik kan niet goedpraten wat er gebeurd is, en het spijt me dat het zo gelopen is. Ik neem het signaal mee. Verder vergoed ik die €71 voor je, die je door het mislopen van de overstapservice teveel betaald hebt. Dit bedrag wordt verrekend op de volgende factuur. Als je nog vragen hebt of als we je ergens mee kunnen helpen, dan weet je ons hier te vinden.


Goedemiddag, top heel erg bedankt voor alle moeite. Ik ga het afwachten en mocht het niet lukken meldt ik me weer hier.  Voor nu bedankt en een fijn weekend gewenst. 

Mvg,

T.A.