Skip to main content

KPN zou voor ons het overstappen regelen. Nu schijnt Ziggo ons aan een contractperiode te houden, maar KPN heeft ons wel aangemeld als klant.

We hebben nu 2 providers. Ik denk dat dat niet de bedoeling is.

Ik ben hier nu al weken over aan het vechten met KPN en met Ziggo en ze schuiven beide de schuld naar een ander.

Kan iemand mij hier ajb mee helpen ?

 

*Admin: Topic verplaatst naar juiste board

U had zelf moeten beseffen dat u bij Ziggo nog in de contractperiode zit. En dus niet op kunt zeggen. KPN kan dat niet zien. KPN stuurt alleen de opzegging door naar Ziggo, en meer kan KPN niet doen of weten.


Dag @Hoho1234. Goed dat je even een bericht stuurt. Wanneer je bij ons een abonnement aanvraagt en daarbij gebruik wilt maken van de overstapservice, dan geef je ons toestemming om je abonnement bij je huidige provider op te zeggen. In de meeste gevallen zullen wij dit dan ook doen. Ook als je nog in een lopend contract zit. Je ontvangt dan van de oude provider een afkoopsom om de resterende abonnementskosten alsnog te betalen, omdat je nog een contract had. 

Bij jou is het toch anders gelopen begrijp ik, waardoor er nu twee contracten actief zijn. Dat gebeurt doorgaans wanneer de afdeling die de overstappen regelt nog meer informatie van je nodig hebt. Je hebt hierover dan als het goed is ook een e-mail gekregen, waarin aangegeven wordt dat we meer informatie nodig hebben van je. Ook wordt er dan vaak telefonisch contact met je opgenomen om dit te bespreken. Afhankelijk van de situatie kunnen we dan geen opzegging aanvragen bij de oude provider, waardoor je abonnement toch doorloopt. Ik vermoed dan ook dat er ook contact is gezocht met jou over de situatie, kan dat kloppen? 

Mocht je nog vragen hebben, laat het dan gerust weten. Wil je dan ook je profiel aanvullen met je postcode, huisnummer, naam, geboortedatum en klantnummer? En geef je dan hier een seintje? Dan kan ik je verder helpen. 


U had zelf moeten beseffen dat u bij Ziggo nog in de contractperiode zit. En dus niet op kunt zeggen. KPN kan dat niet zien. KPN stuurt alleen de opzegging door naar Ziggo, en meer kan KPN niet doen of weten.

Dit kunnen wij niet weten, want wij zijn nergens mee akkoord gegaan.. We hebben alleen op advies van de ziggo monteur een andere media-box besteld. Er staat ook nergens dat er een contract van een jaar aan hangt.


Dag @Hoho1234. Goed dat je even een bericht stuurt. Wanneer je bij ons een abonnement aanvraagt en daarbij gebruik wilt maken van de overstapservice, dan geef je ons toestemming om je abonnement bij je huidige provider op te zeggen. In de meeste gevallen zullen wij dit dan ook doen. Ook als je nog in een lopend contract zit. Je ontvangt dan van de oude provider een afkoopsom om de resterende abonnementskosten alsnog te betalen, omdat je nog een contract had. 

Bij jou is het toch anders gelopen begrijp ik, waardoor er nu twee contracten actief zijn. Dat gebeurt doorgaans wanneer de afdeling die de overstappen regelt nog meer informatie van je nodig hebt. Je hebt hierover dan als het goed is ook een e-mail gekregen, waarin aangegeven wordt dat we meer informatie nodig hebben van je. Ook wordt er dan vaak telefonisch contact met je opgenomen om dit te bespreken. Afhankelijk van de situatie kunnen we dan geen opzegging aanvragen bij de oude provider, waardoor je abonnement toch doorloopt. Ik vermoed dan ook dat er ook contact is gezocht met jou over de situatie, kan dat kloppen? 

Mocht je nog vragen hebben, laat het dan gerust weten. Wil je dan ook je profiel aanvullen met je postcode, huisnummer, naam, geboortedatum en klantnummer? En geef je dan hier een seintje? Dan kan ik je verder helpen. 

Hoi Danny,

Dankjewel voor de informatie, maar helaas heeft er geen contact plaats gevonden met de melding dat wij nog een contract hadden. KPN zegt dat Ziggo zonder mededeling akkoord is gegaan met de overstap, omdat KPN ons anders ook niet aan zou kunnen melden. We zijn nu al maanden gewoon aangesloten bij KPN en maken geen gebruik meer van Ziggo. Ziggo zegt dat KPN de fout in is gegaan en KPN zegt dat Ziggo de fout in is gegaan… Ik zou dit heel graag opgelost zien, want al 4 maanden 2 providers betalen is niet de bedoeling.


Hallo @Hoho1234 , nu gelijk meteen direct Ziggo opzeggen, dan is dat vast geregeld en blijf  je niet onnodig lang betalen.

Zet in het privédeel van je profiel je postcode/huisnummer en klantnummer dan komt een moderator er op terug om uit te zoeken waar het mis is gegaan en er misschien iets ter compensatie aangeboden kan worden.

 

 


Hallo @Hoho1234. Bedankt voor je bericht hier. Sorry voor de late reactie. Danny is er even niet, daarom neem ik het topic van hem over. 
Ik weet niet of ik je goed begrijp. Weet je zeker dat je nog vast zit aan een jaarcontract (een deel van het jaar) bij Ziggo? 

Wat ik namelijk gek vind in jouw situatie is dat je abonnement bij Ziggo doorloopt. Je betaald maandelijks voor Ziggo, toch? 
Normaal gesproken gaat de overstap(service) anders. 

  1. Klant: Je vraagt bij ons een abonnement aan mét overstapservice. 
  2. KPN: Wij contacten Ziggo met dit verzoek. 
  3. Ziggo: Ziggo geeft ons de einddatum van je contract door mits dit binnen 3 maanden is. Of één maand opzegtermijn (bij contract vrij). 
    1. LET OP! Als je contract nog loopt bij Ziggo en je zegt tussentijds op, dan krijg je een boete van Ziggo. 
    2. Meestal attendeert Ziggo je daarop. Wij attenderen de klant er namelijk ook op! 
  4. Als je akkoord gaat met de boete, dan ontvang je één maand ná de overstap de slotnota met daarin jouw boete. De boete bestaat meestal uit de resterende maanden abonnementskosten.
    (zie ook dit topic. Niet identiek aan elkaar, maar wel een redelijk recent soortgelijke situatie waarin de afkoopboete in een keer in rekening wordt gebracht i.p.v. maandelijks)

Omdat je aangeeft nog maandelijks te betalen voor Ziggo, vraag ik me af wat er misgaat bij hun. Kun je navragen aan Ziggo, waarom je geen slotnota krijgt met daarin de boete? 
Kun je ook meteen de einddatum van het contract bij hun navragen? 
Ik ga dan even navragen of wij hierin iets kunnen betekenen. Ik hoor graag:blush:  


Hoi Lisa,

Dankjewel voor jouw reactie...Ik heb in november 2020 zelf Ziggo opgezegd.. Ik heb hiervan een bevestiging ontvangen, maar de maanden september / oktober en een deel van november blijven ze aanmaningen voor sturen.. Hier ook al een melding van gemaakt, maar helaas blijft dit doorgaan.

Ik heb ziggo al veel mailtjes gestuurd, gechat, gebeld, klachten ingediend maar zij geven aan dat KPN ons nooit aan had mogen sluiten :-(


Hallo @Hoho1234 , nu gelijk meteen direct Ziggo opzeggen, dan is dat vast geregeld en blijf  je niet onnodig lang betalen.

Zet in het privédeel van je profiel je postcode/huisnummer en klantnummer dan komt een moderator er op terug om uit te zoeken waar het mis is gegaan en er misschien iets ter compensatie aangeboden kan worden.

 

 

Hoi Jan,

Deze heb ik in november zelf opgezegd… Het privedeel is bijgewerkt.

Maar ik denk dat dit bij Ziggo ligt hoor… Al jaren aan het klote met waardeloze wifi en ziggo had daar geen oplossing voor. Sinds we bij KPN zitten, geen probelemen meer.

Groetjes,

Yvon


Hoi Lisa,

Dankjewel voor jouw reactie...Ik heb in november 2020 zelf Ziggo opgezegd.. Ik heb hiervan een bevestiging ontvangen, maar de maanden september / oktober en een deel van november blijven ze aanmaningen voor sturen.. Hier ook al een melding van gemaakt, maar helaas blijft dit doorgaan.

Ik heb ziggo al veel mailtjes gestuurd, gechat, gebeld, klachten ingediend maar zij geven aan dat KPN ons nooit aan had mogen sluiten :-(


Hoezo had KPN je nooit mogen aansluiten, ten eerste maken zij gebruik van een andere leveringsdrager, kunnen dus prima naast elkaar werken.

Zoals al gezegd, je zou bericht moeten hebben gehad dat je nog niet kon overstappen, dit van Ziggo omdat je volgens hen nog in een contract periode zit, of je moet akkoord gaan met de afkoopsom, anders had je gewoon een opzegging behoren te krijgen van Ziggo.

Rijst mij de vraag, heb je wel de overstapservice gebruikt?? Lijkt er op dat dat niet is gebeurd.

Kleine tip, zou Ziggo wel gewoon betalen, je krijgt er een hoop trammelant mee en als ze doorzetten ook nog een BKR registratie als wan betaler, als jullie er uit komen komt dit terug op je rekening en anders kun je beter je verlies nemen, en als KPN de fout in is gegaan zoden zij het moeten vergoeden.

Heb ervaringen met Ziggo, ze bijten er keihard in vast, tot een beslaglegging aan toe, had alleen bij mij weinig zin, was de niet betalende klant niet.:astonished:


Hi @Hoho1234! Bedankt voor je reactie en je gegevens. Ik zie dat je inderdaad gekozen hebt voor de overstapservice. Naar aanleiding van deze overstapservice hebben wij jouw eind augustus meerdere malen proberen te contacten. We hebben je proberen te bellen. Omdat we je niet te pakken kregen hebben we een mail, brief en sms gestuurd met daarin het verzoek contact met ons op te nemen. We hadden namelijk onvoldoende informatie om het abonnement bij Ziggo op te zeggen. 

Ziggo heeft dus gelijk! Wij hebben het abonnement niet opgezegd omdat we gegevens mistte om de opzegging aan te vragen.
Het mailadres waar we een bericht naartoe gestuurd hebben is het mailadres waar je nu ook mee inlogt. Het telefoonnummer waar we o.a. een sms naar gestuurd hebben eindigt op 730. Uiteraard kloppen de adresgegevens waar de brief heen is gestuurd.  

Meer dan dit konden we niet doen. Vandaar dat je vervolgens bent aangesloten zonder dat Ziggo is opgezegd. :slight_frown:

 


Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!