Skip to main content

Goedemorgen

Vandaag had ik een afspraak met een kpn monteur ivm niet werkend internet. In de bevestigingsmail stond de vraag of er iemand in huis met corona klachten is en zo ja, het verzoek de afspraak te verplaatsen. Er was niemand met klachten dus de afspraak door laten gaan. Nu heeft de monteur niet aangebeld maar eerst gebeld of er corona klachten waren. Dit stond nergens vermeld dat de monteur dat zou doen. Ik had mijn telefoon op stil staan ivm een slapende partner. Afspraak dus gemist terwijl de deurbel prima werkt, nu moet ik nog een dag zonder internet. 

Nergens maar dan ook nergens stond vermeld dat de monteur zou bellen. Ik verwacht dan ook bij een afspraak dat de monteur netjes aanbelt. Dit is dus niet gebeurd. Ik begrijp de voorzichtigheid maar communiceer dat dan ook duidelijk! Nergens is te lezen dat de monteur eerst belt, een geplande afspraak is een geplande afspraak. Ik was thuis, heb er een vrije ochtend voor opgenomen van mijn werk en vind dit echt vreemd dat de monteur niet gewoon aanbelt, een paar stappen achteruit zet en wacht tot de deur wordt open gedaan, hij of zij kan dan alsnog vragen of er klachten zijn toch?

Mijn verzoek aan kpn is om dit helderder te communiceren. En alsnog zsm de monteur langs te sturen. 

@Robv1313  Als het goed is heeft u een afspraakbevestigingsmail voor de installatie ontvangen.

Bijna onder in die mail vind u :

Herinnering afspraak
Wij sturen u 4 dagen en 1 dag voor de monteursafspraak een sms ter herinnering. Ook zal de monteur u bellen zodra hij naar u onderweg is.

NB: Ik had het telefoontje van de monteur ook gemist, maar hij kwam toch aanbellen. Kan per monteur verschillen dus.


Het betreft een storing en er stond niet in de bevestiging dat de monteur eerst zou bellen 


Zie screenshot, er staat alleen: zorg dat u thuis bent


Screenshot 

 


Kan de screenshot niet uploaden :unamused:


Foto

 


Duidelijk te lezen "wilt u zorgen dat u aanwezig bent?" niks te lezen over een telefoontje van de monteur 


Quote ; "Nu heeft de monteur niet aangebeld maar eerst gebeld of er corona klachten waren. Ik had mijn telefoon op stil staan. Afspraak dus gemist "

Beetje onduidelijk dit : Heeft u de monteur nu wel of niet gesproken voor 08.00 uur vanmorgen ?

 


Ik heb de monteur niet gesproken


@Robv1313 

Ok duidelijk. Ik weet niet of u wat geduld heeft, maar dit wordt na verloop van enige tijd ( 1 a 2 dagen) opgepikt door een moderator van KPN hier, die u verder zal helpen. U kunt daar op wachten, of zelf een nieuwe afspraak inplannen voor de monteur via De KPN monteur helpt je graag verder | KPN De ervaring leert dat dat laatste uiteindelijk sneller is :wink:

Ben het trouwens met u eens dat de communicatie in dat bericht beter moet !


Dank voor je feedback, inmiddels contact gehad met de helpdesk, de monteur komt vanmiddag nog langs. Ben daar zeer blij mee! Ondanks de verwarming toch snel opgepakt door kpn. Bedankt! 


Hi @Robv1313 welkom en goed dat je via het forum contact met ons opneemt (al is de aanleiding minder...)!

Fijn dat er nog plek was in de agenda en dat de monteur vandaag nog kon langskomen! Is de storing ook verholpen?

Ik heb onze bevestigingen van een afspraak met een storingsmonteur nagekeken en in de bevestiging per SMS staat het volgende: Let op: er zijn nu aangepaste maatregelen, kijk op kpn.com/corona. Groet, KPN
Bekijk je deze website dan kun je onder het kopje “Monteurs” een link vinden: Lees meer over monteursafspraken en onder deze link lees je het volgende:
 

We bellen je voor je afspraak om te vragen of er iemand aanwezig is met verkoudheid of griep verschijnselen.

1 zinnetje. Klik, klik, klik….. Dat kan beter, zeker als je het vergelijkt met onze bevestigingen van een afspraak met een service,- of installatiemonteur: meer verwijzingen naar de speciale website maar ook een opsomming van wat we, onze klanten en KPN, van elkaar mogen verwachten.

Je feedback heb ik intern doorgegeven en ik heb direct een terugkoppeling gekregen:

  • Onze communicatie wordt onder de loep genomen!
  • Er wordt gekeken naar wat te doen bij geen gehoor: vooraf bellen is een strikte regel, maar wat te doen bij geen gehoor is (nog) een grijs gebied. Er wordt verwacht dat een monteur alsnog aanbelt, een paar stappen achteruit doet en de checks met een klant doorneemt, maar het is geen strikte regel. Goed om het daar intern met elkaar over te hebben en mij is verzekerd dat dit gedaan wordt!

Excuses voor de onduidelijkheid en hoe jouw eerste afspraak gelopen is: we zijn oprecht blij met je feedback: dank hiervoor!


Hi @Robv1313 welkom en goed dat je via het forum contact met ons opneemt (al is de aanleiding minder...)!

Fijn dat er nog plek was in de agenda en dat de monteur vandaag nog kon langskomen! Is de storing ook verholpen?

Ik heb onze bevestigingen van een afspraak met een storingsmonteur nagekeken en in de bevestiging per SMS staat het volgende: Let op: er zijn nu aangepaste maatregelen, kijk op kpn.com/corona. Groet, KPN
Bekijk je deze website dan kun je onder het kopje “Monteurs” een link vinden: Lees meer over monteursafspraken en onder deze link lees je het volgende:
 

We bellen je voor je afspraak om te vragen of er iemand aanwezig is met verkoudheid of griep verschijnselen.

1 zinnetje. Klik, klik, klik….. Dat kan beter, zeker als je het vergelijkt met onze bevestigingen van een afspraak met een service,- of installatiemonteur: meer verwijzingen naar de speciale website maar ook een opsomming van wat we, onze klanten en KPN, van elkaar mogen verwachten.

Je feedback heb ik intern doorgegeven en ik heb direct een terugkoppeling gekregen:

  • Onze communicatie wordt onder de loep genomen!
  • Er wordt gekeken naar wat te doen bij geen gehoor: vooraf bellen is een strikte regel, maar wat te doen bij geen gehoor is (nog) een grijs gebied. Er wordt verwacht dat een monteur alsnog aanbelt, een paar stappen achteruit doet en de checks met een klant doorneemt, maar het is geen strikte regel. Goed om het daar intern met elkaar over te hebben en mij is verzekerd dat dit gedaan wordt!

Excuses voor de onduidelijkheid en hoe jouw eerste afspraak gelopen is: we zijn oprecht blij met je feedback: dank hiervoor!

Helemaal super, de storing is verholpen en de monteur was zeer vriendelijk, top! Ik waardeer dat kpn dit serieus neemt en kijkt naar een mogelijke verbetering van de communicatie.

Dankjewel! 


Geen dank, @Robv1313! Fijn dat de storing verholpen is en leuk compliment voor de monteur, geef ik door! Mocht je vragen hebben of ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden!