Skip to main content

De vorige monteur zei dat er een duo afspraak nodig was voor installatie glasvezel kabel bij mij thuis. Dit omdat ze de kruipruimte in moeten. KPN zou hiervoor contact met mij opnemen. Dit is niet gebeurd.

Ik heb wel verschillende mails gehad van KPN om een afspraak te maken. Via de automatische systemen is het volledig onmogelijk om aan te geven dat er twee monteurs moeten komen.

Ik heb dus maar een nieuwe afspraak gemaakt met in de probleemomschrijving dat er twee monteurs nodig zijn. Ik vermoed met 99.9 procent zekerheid dat er maar 1 monteur gaat komen. 

​​​​​Hoe kan ik ervoor zorgen dat er twee monteurs komen of dat als er weer 1 komt ik niet in dezelfde kastje muur carrousel terechtkom?

Ik denk dat dan niet uw glasvezelkabel wordt geïnstalleerd maar dat u modem wordt voorzien van een UTP kabel vanaf de glasvezel NT die bijvoorbeeld bij u in de meterkast hangt. Waarschijnlijk wou deze monteur het via de kruipruimte doen maar met toezicht om zo VCA veilig mogelijk te handelen, daarom zou een tweede monteur nodig zijn. Als er een nieuwe monteur wordt ingepland kan alleen hij dat aangeven bij de planner of hij hem moet het herplannen om met z'n tweeën te komen.

 


Bedankt voor het snelle antwoord. Het gaat inderdaad om de kabel van de meterkast naar mijn huisaansluiting internet. Wat ik begreep ligt de oude koperkabel die langs de huizen ligt aan de andere kant dan de nieuwe glasvezel kabel.  Vandaar dat het via de kruipruimte moet. Dus ik kan er verder alleen maar op hopen dat voordat er een monteur naar mij toe komt iemand gelezen heeft dat de vorige monteur heeft aangegeven dat het een duo afspraak moet zijn. Dan wacht ik het maar af, want ik weet verder ook niet wat ik er nog aan kan doen.


Wat ik niet begrijp is waarom KPN contact met u zal opnemen voor het plannen van de afspraak.
Wij horen te plekken met de planner en de klant een datum af te spreken.


Wat ik niet begrijp is waarom KPN contact met u zal opnemen voor het plannen van de afspraak.
Wij horen te plekken met de planner en de klant een datum af te spreken.

Precies dit. Monteur hoort met de plankamer te bellen om direct (of indien druk op dat moment dezelfde dag nog) een nieuwe afspraak te maken om de bon vervolgens terug te zetten met de afmeldreden dat er een extra monteur nodig is. De planner verwerkt dit dan in de planning.

Ik denk dat de monteur die ter plaatse geweest is een fout heeft gemaakt en de bon naar de verkeerde afdeling heeft teruggezet.


Van harte welkom op ons forum @Heartfire! 

Fijn dat Pauwerful en NHendriks al toegesneld zijn. Het kan zo te lezen zijn dat er iets niet helemaal goed is gegaan met het maken van de afspraak, goed dat je bij twijfel even navraag doet. De snelste manier om dit te controleren is door te bellen (0800-0402) of chatten met onze klantenservice. Via die weg heb je direct contact en kijkt mijn collega het meteen voor je na. 

Als je liever hebt dat ik het voor je nakijk, is dat ook geen probleem. Het kan via het forum alleen iets langer duren. Afhankelijk van hoe druk het is kan er een paar dagen tussen zitten voordat je een nieuwe reactie hebt. Vul in dat geval je forumprofiel in en laat je het hier weten als je dat hebt gedaan? Dan weet ik dat ik het voor je kan nakijken.