Skip to main content
Beantwoord

dvs 1200 blijft rood branden

• 17 januari 2020
  • 8 reacties
  • 16689 keer bekeken

sinds een tijdje gebruik ik probleemloos de dvs1200 voor bedraad internet. Sinds kort blijft het lampje rood branden en heb ik geen internet verbinding meer. Resetten en ander stopcontact verbinden biedt geen oplossing. Tips? 

Beste antwoord door Nadia

Hallo @edwinobl, welkom op ons forum. Je bent hier aan het juiste adres voor je vraag. Je hebt onderstaande geprobeerd om de DVS te resetten?

Knippert of brandt het lampje rood? Verbind je adapters opnieuw met elkaar:

Voorkant draadloze verbindingset
  1. Druk (3 seconden) op het Reset knopje (zijkant of onderkant van de adapter) van een van je adapters. Het lampje knippert wit als je het Reset.knopje loslaat.

2. Druk daarna binnen 2 minuten op het Reset.knopje van je tweede adapter. Ook hier gaat nu het lampje wit knipperen.

3. Herhaal deze stap bij een eventuele derde adapter.

Als de verbinding gemaakt is brandt het lampje continu wit op alle adapters.

Heeft bovenstaande handeling niets geholpen? Op afstand is het altijd lastig een diagnose vast  te stellen, maar ik ben bang dat de DVS dan defect is.
Je hebt 2 jaar garantie op de verbindingsset, het is zeker de moeite waard om daar gebruik van te maken. Een nieuwe set kost € 80,-  Je kunt de DVS + aankoopbewijs in de KPN winkel inleveren. 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 17 januari 2020

Als je de tweede adapter in de rug van de eerste adapter steekt en dan de reset uitvoert, krijgen ze dan wel verbinding?

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 17 januari 2020

nee, helaas niet. Ook al een paar x geprobeerd :-( 

Tycha
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • 1609 reacties
  • 17 januari 2020

Je hebt al veel geprobeerd kijk ook eens hier https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 17 januari 2020

Helaas ook al geprobeerd. Waar kan ik ze laten controleren of ze technisch nog OK zijn? 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 17 januari 2020

Als ze geen verbinding kunnen maken terwijl ze in de rug van elkaar gestoken zijn, dan is er vast één overleden.

Hoe oud zijn ze?

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 17 januari 2020

denk een jaar of 2. 

Tycha
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • 1609 reacties
  • 17 januari 2020

Er zit 2 jaar garantie op,dus misschien even de bon erbij pakken?

Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • 8191 reacties
  • Antwoord
  • 18 januari 2020

Hallo @edwinobl, welkom op ons forum. Je bent hier aan het juiste adres voor je vraag. Je hebt onderstaande geprobeerd om de DVS te resetten?

Knippert of brandt het lampje rood? Verbind je adapters opnieuw met elkaar:

Voorkant draadloze verbindingset
  1. Druk (3 seconden) op het Reset knopje (zijkant of onderkant van de adapter) van een van je adapters. Het lampje knippert wit als je het Reset.knopje loslaat.

2. Druk daarna binnen 2 minuten op het Reset.knopje van je tweede adapter. Ook hier gaat nu het lampje wit knipperen.

3. Herhaal deze stap bij een eventuele derde adapter.

Als de verbinding gemaakt is brandt het lampje continu wit op alle adapters.

Heeft bovenstaande handeling niets geholpen? Op afstand is het altijd lastig een diagnose vast  te stellen, maar ik ben bang dat de DVS dan defect is.
Je hebt 2 jaar garantie op de verbindingsset, het is zeker de moeite waard om daar gebruik van te maken. Een nieuwe set kost € 80,-  Je kunt de DVS + aankoopbewijs in de KPN winkel inleveren.