Skip to main content

Hoe ga je om met een foutieve levering:

Op advies van KPN koop ik een draadloze verbindingsset om deze aan te sluiten op mijn huidige sets. Levering volgt, maar installatie is niet mogelijk: de DVS 200 die ik heb kan niet verbonden worden met de DVS 1200 die KPN geleverd heeft (á € 45,-). Oplossing van een -overigens zeer aardige- mevrouw van KPN: nog 2 DVS 1200 kopen!

Hoe kan ik hier mee omgaan?

@FransvanDoornWognum  Dat is wel een heel erge "kort door de bocht" oplossing zeg :open_mouth:

Je wil de DVS 200 blijven gebruiken begrijp ik hieruit en die set uitbreiden ? Worden die niet meer geleverd dan ?


Hallo @FransvanDoornWognum 

Begrijp ik het goed dat je nu 3 DVS stekkers hebt, 2x DVS200 en 1x DVS1200 ?

De DVS1200 kan wel met de DVS200 stekkers samenwerken. Het is alleen zo, dat de snelheid van de hele set beperkt wordt door de langzaamste uitvoering (de 200). Plaats daarom de DVS1200 bij het modem en de DVS200’s bij de ‘afnemers’.

De betrouwbaarheid van de ‘draadloze’ verbinding is wel een punt van aandacht. Het signaal wordt verzonden via het stroomnet en met hedendaagse apparaten zoals ledlampen, telefoonladers, zonnepanelen e.d. heeft de DVS steeds vaker last van ‘ruis’ op de verbinding. Het kan jaren goed gaan maar opeens is er een (onoplosbaar) probleem…

Misschien heb je hier nog wat aan:
https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm


@HansaanZet  DVS 200 wordt niet meer geleverd. Marktplaats gaat uitkomst brengen hopelijk.

@RBxx DVS 1200 doet het ook niet bij het modem.

Ik heb contact gehad via de klachtenchat. Coulanceregeling aangeboden gekregen van € 30,- voor iets wat mij € 45,- gekost heeft……... Uiteindelijke oplossing is de 1200 terugbrengen naar de winkel, is nog binnen de wettelijke termijn. (Morgen meteen een afspraak gemaakt om dit te regelen

Marktplaats is een goed alternatief voor de aanschaf van de DVS 200, er zijn voldoende aanbieders.

Teleurgesteld in de KPN…..


Misschien kunt u eens overwegen om helemaal geen draadloze verbindingsets te gebruiken. Er gaat niets boven een bekabeld netwerk. Het is veel werk om dat te leggen maar het is gegarandeerd storingsvrij. Eigenlijk moet je ze niet willen.


Hallo @FransvanDoornWognum 

Heb je de drie DVS al eens gereset en opnieuw gekoppeld? Steek de DVS in elkaar (om en om) en vervolgens het hele blok in één stopcontact en druk één voor één op het reset knopje. Zoals eerder gezegd werken alle DVS-modellen met elkaar samen, dus ook de 200 met de 1200.
Je zou kunnen kijken of een software update beschikbaar is, wellicht helpt dat. Zie de link hierboven.


DVS 200 wordt niet meer geleverd. Marktplaats gaat uitkomst brengen hopelijk.

Technisch gezien zou je die 200 niet meer moeten willen. Ook niet i.c.m. de 1200. De 200 is veel gevoeliger voor verstoringen in het lichtnet. Ook nogal fase-gevoelig. Veel woningen hebben 3 fasen, crossing op die fasen werkt slecht met de 200. Verder is ie technisch (hardware) nogal verouderd en heeft veel lagere doorvoersnelheid.

Met de 200 kon mijn neef niet HD kijken, met de 1200 nu probleemloos om maar wat aan te geven.

Die 200 heb je nu zéker een jaar of 10 gehad. Die is écht aan vervanging toe. Vind je dat te duur overweeg dan een kabel (utp) te trekken. Dat is over het aantal meters gezien zeker goedkoper en werkt zeker de komende 15 jaar probleemloos.


Misschien kunt u eens overwegen om helemaal geen draadloze verbindingsets te gebruiken. Er gaat niets boven een bekabeld netwerk. Het is veel werk om dat te leggen maar het is gegarandeerd storingsvrij. Eigenlijk moet je ze niet willen.

Daar is Joep weer! Met hetzelfde riedeltje.


@Ernst-Jan jij hebt vast een nog betere tip voor topicstarter. 


Wat een fantástische bijdrage aan het onderwerp. Mij ontgaat je tip een beetje. @Ernst-Jan .


Ik ben gisteren naar de KPN winkel geweest met de bedoeling de verbindingsset binnen de gestelde termijn terug te brengen en mijn geld terug te krijgen.

De medewerkster hoorde mijn verhaal en gaf vervolgens de tip om DVS cockpit te installeren, de sets hierop aan te sluiten en zo de onderlinge verbinding tot stand te brengen. Ze legde mij keurig uit hoe dat moet.

Zojuist deze tip uitgevoerd en……..verbinding tot stand gekomen, prima TV-beelden! 

Er is dus wel degelijk een mogelijkheid om de sets compatible te maken! Toch vreemd dat dit niet bekend is bij KPN service en bij de klachtenlijn.