Skip to main content

Hallo, 

Ik heb een probleem met mijn DVS-650's. Ik heb er in totaal 3 waarvan een bij de modem. Het probleem is dat er een van de 3 niet verbind (middelste lampje brandt niet). Nou heb ik getest of hij kapot was, maar dat was niet zo (ik heb ze even omgewisseld en kreeg het zelfde resultaat maar dan bij de andere DVS 650. 

Ik heb eer dus een bij de modem, maar ook een op zolder. Die op zolder maakt meteen verbinding met het internet als ik hem erin steek. Maar dan heb ik de laatste op mijn studeer kamer zitten en die wilt maar geen verbinding maken. 

Extra informatie: Ze zitten allemaal direct in de muur, niet in een verlengsnoer. De DVS 650 op mijn studeer kamer zit in een tussenwand en de andere twee (die wel verbinden) zitten in een massieve muur.

Ook weet ik zeker dat er geen stuk is want ik heb ze allemaal getest. 

Daarnaast heb ik er nieuwe software op proberen te zetten, ze in elkaar gestoken en dan gereset, ze los gereset, enzovoort. Ik heb volgens mij alles geprobeerd wat er te proberen is.

Is er nog iets wat ik kan doen om wel verbinding te krijgen?

 

Nick Aalders

Het is tegenwoordig best lastig om de draadloze verbindingssets aan de praat te houden.  Het electriciteitsnetwerk wordt zwaar belast zoals ook in de media staat en daar hebben ze last van. Het is eigenlijk echt een noodoplossing geworden.  Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de draadloze verbindingssets kunt beheren.  Wellicht is daar de oplossing. 


Welkom bij ons op het forum @Nick Aalders. Je hebt al een hoop geprobeerd inderdaad, maar een van de DVS blijft op dezelfde plek geen verbinding maken. Weet je of de stopcontacten op verschillende groepen zitten, en zit er op een va die groepen mogelijk zwaardere apparatuur aangesloten (zoals bijvoorbeeld een wasmachine)? Dat kan het signaal tussen de DVS’en beïnvloeden.

Zitten er in de studeerkamer mogelijk meer stopcontacten? Als dat het geval is zou je ook een ander stopcontact kunnen proberen in dezelfde ruimte. Het kan ook zijn dat dat bewuste stopcontact net geen goed contact kan maken.