Skip to main content

Ik gebruik de DVS1200 set alleen voor internet. Dit heeft een jaar goed gewerkt maar van de een op de andere dag wordt er geen signaal meer doorgegeven. 

De lampjes blijven rood branden. 

Ik heb het volgende al geprobeerd: resetten, verbindingsets in elkaar gestoken en resetten, ander stopcontacten gebruiken, beide een tijdje uit het stopcontact gehad en opnieuw proberen te koppelen, op dit forum gezocht naar gelijke klachten en de aangedragen oplossingen proberen. 

Tot nu toe alles zonder resultaat.

Heeft iemand nog een andere waardevolle tip?

 

Hallo @Dirk265 , bij Devolo kun je de zogenaamde ‘cockpit-software’ downloaden en daarmee heb je de totale controle over de DVS’en.

Kijk eens of je het spul met die software weer aan de praat krijgt.

Succes.

 


Koppelen is dat knopje aan de zijkant 4 sec indrukken zodat lamphe gaat branden. Vervolgens kun je de andere bij langs om hetzelfde te doen. Je hebt daar 2 minuten de tijd voor. Heb je dat zo gedaan?

 

De kabel tussen modem en 1e DVS zit er goed in? Evt eens vervangen. 

 

De DVSen zitten in een vast stopcontact? Niet verlengdoosjes. En liever niks ernaast plaatsen. Dus DVS als enige in stopcontact, met in de DVS een verlengdoosje evt. 


@JanD deze heb ik gedownload, maar zie niet hoe je controle krijg over de DVS-en. Ze worden wel herkend, maar verder zie ik niet wat ik hiermee kan.


@JanD deze heb ik gedownload, maar zie niet hoe je controle krijg over de DVS-en. Ze worden wel herkend, maar verder zie ik niet wat ik hiermee kan.

Hallo @Dirk265 , 1 DVS laat je bij het modem aangesloten zitten en de andere DVS sluit je rechtstreeks met een kabel aan op de PV/Laptop en dan krijg je het beheer er over.

Zie verder de uitleg binnen de software.

Succes.


@DennisA78 De aangedragen tips had ik geprobeerd, behalve de kabel tussen modem en DVS vervangen. Dat heb ik nu gedaan, opnieuw gekoppeld en de lampjes branden wit.

Stiekem weer even de oude kabel geprobeerd en nu werkt het ook met de oude kabel. De techniek is voor mij ondoorgrondelijk, maar het gaat om het resultaat. Superbedankt!

@JanD Jij ook bedankt voor je snelle reactie. Ik heb nog eens gekeken en zie wel wat informatie over snelheden etc. en kan een naam aanpassen, maar zie verder geen mogelijkheden om iets te beheren. (zou ook niet weten wat er te beheren valt). Evengoed heel erg bedankt voor je reactie, dat is gewoon superfijn als je een vraag stelt op een forum.

 

Dankzij dit forum is mijn probleem opgelost, ben ik heel blij mee!


Hallo @Dirk265 , je kunt o.a. de DVS’en resetten naar fabrieks-waarden, de firmware (software) updaten en verder wat minder belangrijke dingen, zoals je zelf al opnoemde.

Maar goed om te lezen dat alles weer goed werkt.