Skip to main content

van KPN heb ik een mail ontvangen dat mijn Internetsnelheid een BOOST heeft ondergaan en ik nu een snelheid kan krijgen van 64mbit. Ik heb, vlgs KPN een abonnement met 50mbit. Of ik mijn abonnement wil wijzigen is de vraag van KPN. Als ik de speedtest van KPN doe, kom ik uit op 20.4 mbit down en 14.1mbit up. Totaal niet datgene wat KPN belooft. Ik heb toch sterk de indruk dat ik voor de gek wordt gehouden! Hoe krijg ik wèl de toegezegde snelheid? 

 

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking

Is dat bekabeld gemeten?


de gegevens komen van KPN zelf. Ik heb enkel een ADSL aansluiting.


Is deze mail überhaupt wel echt van KPN? Is het geen phising?


afzender van deze BOOST-mail: KPN[campagne@kpn.com 

via de mail kan ik o.a. ook mijn abonnement aanpassen. Dit komt op mij betrouwbaar over.


Wat zegt deze site over de te behalen snelheid? https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl


de site zegt; koper, groene vink, SDF, Premium, internetsnelheid koper dsl 66 mbits.

Ik heb een all inclusieve abonnement. Waarom al die verschillende sites van KPN met allemaal andere uitslagen? Ik ben digibeet, snap hier niets van! 


afzender van deze BOOST-mail: KPN[campagne@kpn.com 

Dat is geen garantie dat die mail ook daadwerkelijk bij KPN vandaan komt.


Die 66 mbit zal je waarschijnlijk ook wel halen, als je de laptop via een kabeltje aansluit. En u een "tot 100 mbit" abonnement heeft.


Jouw mogelijke snelheid is recentelijk veranderd omdat er een straatkast is vervangen. In die straatkast zit nu de apparatuur waarop jij kan worden aangesloten. Maar pas als dat ook echt gebeurd is heb je een technisch maximale snelheid van maximaal 66 Mbit.  

In de eerste mail van KPN stond dat je een snelheid KAN krijgen van 64 Mbit (wat eigenlijk 66 is, maar laten we dat maar beschouwen als een kleine marge die iemand heeft ingebouwd in de tekst).

Daarvoor is echter wel iets nodig, namelijk dat je verbinding omgezet wordt in de centrale/straatkast. Dat staat blijkbaar niet in die mail en dat mag KPN zich zelf aanrekenen. Dit soort vragen komen bijna dagelijks langs op het forum dus de communicatie is gewoon heel onduidelijk. Jij bent duidelijk nog niet omgezet want je haalt met een speedtest nog steeds dezelfde oude snelheid dus je bent nog aangesloten in de ver weg gelegen centrale en niet in de straatkast die dichterbij staat.

 

Een webcare collega zal vandaag of morgen reageren en kijken of het nodig is dat er handmatig een verzoek moet worden gedaan om je om te zetten. Als dat dan uiteindelijk gedaan is zal je zien dat je een snellere verbinding hebt.

 

NB: De technisch maximale snelheid zal dan 64 Mbit zijn maar je abonnement gaat maar tot 50 Mbit. Je zal dus in principe maar maximaal 50 Mbit kunnen halen bij een speedtest. 


Hallo @Embe, welkom! Ward zijn uitleg is allesomvattend: ik kijk graag met je mee. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan ga ik voor je aan de slag. Tevens geef ik intern door dat we nog eens naar de communicatie moeten kijken, daar deze niet duidelijk lijkt. Bedankt voor je signaal dus! 


hallo Marcia,  bedankt dat je mee wil denken.

In mijn forumprofiel staat al de informatie waar je om vraagt. Ik zou anders niet weten wat je bedoelt.

gr.


afzender van deze BOOST-mail: KPN[campagne@kpn.com 

Dat is geen garantie dat die mail ook daadwerkelijk bij KPN vandaan komt.

Dat is het wel. Het domein KPN.com is niet te spoofen dankzij een reeks van beveiligingen die ik zelf ook niet helemaal begrijp :-)


hallo Marcia,  ik heb niets meer van je gehoord, ben je nog “in beeld”?


Ja, ik ben er nog! Ik zie de mail niet terug onder jouw gegevens, maar ik ga er inderdaad gewoon vanuit dat deze van ons is. Wel zie ik dat je gewoon de 66 Mbit/s al moet kunnen halen. Wil je je de wifi tuner eens doorlopen? Kom je dan uit op een hogere snelheid? Zou je daarnaast eens een screenshot van de mail willen plaatsen? Ik ben benieuwd naar de inhoud ervan! 


hoi Marcia, hierbij een screen-shot. Ik heb de wifi-tuner doorlopen. Ik moest enkele vragen beantwoorden m.b.t. de positie van modem, waar gebruik wordt gemaakt van de P.C. en wat voor huis ik woon. Het groeit mij een beetje boven het hoofd. Vrl. gr. 

 


Welke snelheid haalt u dan nu?


dat verschilt per meetmethode. Zie mijn eerste bericht.


Dan hebben we het over bekabeld met een pc gemeten of via Wi-Fi?


Beste @Embe, dit is inderdaad echt een mail van ons hoor. Ik heb het probleem inmiddels gevonden dankzij jouw wifi tuner. Je kunt maximaal 50 Mbit/s halen met jouw pakket, maar het systeem denk op een of andere manier dat je maar 21 Mbit/s kunt halen. Ik ga voor je uitzoeken hoe dit komt en hoe we dit zo snel mogelijk kunnen herstellen! 


dank je wel Marcia.

Het lijkt me in deze fase verstandig om alleen op jouw mailtjes nog te reageren zodat er verder geen ruis ontstaat in de communicatie. 

De andere leden van het forum welke op mijn bericht gereageerd hebben wil ik bedanken voor het meedenken!


hoi Marcia, ironisch genoeg kreeg ik een mailtje van KPN of ik tevreden ben met de opgehoogde snelheid! Ik wacht nog even rustig af op je berichtje m.b.t. het tot de orde roepen van ‘het systeem”.

gr.


Dat is wel erg knullig. Ik kreeg vrijdag bevestiging dat de collega's er naar gaan kijken en ik verwacht in de loop van volgende week meer informatie te krijgen! 


dank je, ik hou je op de hoogte!


hoi Marcia,  tot op heden (nog) niets vernomen.  Zojuist wèl iemand van KPN aan de lijn gehad met de vraag of de nieuwe aanpassingen, ( lees: de Boost van het Internet), naar tevredenheid zijn. Uiteraard heb ik gezegd dat er niets veranderd is en daar zeer verbolgen over ben. De dame in kwestie zou mijn klacht “in het systeem” invoeren!     gr.


Ik zie de melding inderdaad staan! En ik ben er zelf ook opnieuw achteraan gegaan. Het is me niet helemaal duidelijk waarom je nog niets gehoord hebt 😞.