Skip to main content

Hoi! Ik zou graag het e-mailadres dat gekoppeld is aan mijn klantnummer willen aanpassen. Dus niet het e-mailadres van mijn MijnKPN. De website noch de app geven hiervoor de optie. 

 

Een beetje achtergrond: ik heb een brief ontvangen die aangeeft dat het jullie niet gelukt is om een mail te versturen. Jullie speculeren dat dit komt omdat het adres dat ik heb doorgegeven niet bestaat óf omdat mijn inbox vol is, maar geen van beide is waar. Jullie e-mailservice kan het plusteken in mijn adres niet verwerken. Ik filter mijn mails namelijk door tussen de eerste helft (anoniem) en de tweede helft (@gmail.com) van mijn e-mailadres +kpn te zetten. Dat kan in Gmail, maar jullie e-mailservice kan dit kennelijk niet verwerken. De brief noemt namelijk niet eanoniem]+kpn@gmail.com, maar aanoniem]kpn@gmail.com. Min plus dus (haha). En dan komt de mail dus inderdaad niet aan. Jullie website laat echter wél anoniem+kpn@gmail.com zien. Ik heb het dus wel goed doorgegeven. 

 

Kennelijk blokkeert dit jullie dus in het versturen van mails. Hoe moet ik het aanpassen? 

Hallo @Mamamamatthijs, welkom! Wat je zegt, klopt helemaal. Ons e-mailsysteem kan niet overweg met het plusteken in e-mailadressen, helaas. Het is daarom verstandig om een ander e-mailadres aan ons door te geven. Je kunt jouw persoonsgegevens, zoals e-mailadres, eenvoudig wijzigen via MijnKPN. Hier de directe links: persoonsgegevens mobiel wijzigen en persoonsgegevens thuis wijzigen. Lukt het toch niet via MijnKPN, dan is het raadzaam om telefonisch contact met ons op te nemen. Je kunt ons bereiken op het gratis telefoonnummer 0800 0402. Mijn collega's helpen je graag bij het wijzigen van de persoonsgegevens. 

 


Ik filter op afzender m.b.v. de Labels (mappen). Juist in Gmail. Daardoor zie ik in de inbox direct van welke afzender een mail komt. En heb je +kpn, +energieleverancier, +ziekenhuis, +huisarts e.d. niet nodig.

En kun je iedereen en alle bedrijven gewoon hetzelfde e-mail adres opgeven.


Hoi Peter bedankt voor de tip. Zo deed ik het eerst ook. Het aanvullende voordeel van deze methode is echter dat ik zo ook weet wie mijn informatie doorverkoopt of wie een lek heeft. Als ik ooit een mail krijg van een Nigeriaanse prins geadresseerd aan anoniem+kpn@gmail.com, dan weet ik dat ik hier even moet aankloppen. 

Jammer genoeg is dit niet het enige bedrijf dat struikelt over een plustekentje. 

 

@Denise_ Bedankt voor je antwoord. Het probleem is nog niet verholpen, helaas. Het lijkt erop dat mijn product eerst op mijn account moet verschijnen voordat ik daar bij mijn gegevens op kan inloggen. Als ik het goed lees is dat uiterlijk drie dagen nadat mijn product geleverd is. 


Heb je al wel een KPN ID? Zo niet, dan zal je eerst een KPN ID moeten aanmaken. Daarna kan je jouw producten koppelen. Dit kan via de MijnKPN of via de webbrowser versie van MijnKPN. Als je naar ‘Producten’ gaat, zie je onderaan de optie om producten toe te voegen. Het toevoegen van producten kan op basis van klantnummer of door verbonden te zijn met het thuisnetwerk van KPN. Lukt dit niet, dan is het inderdaad even afwachten tot jouw diensten actief zijn. Mocht je jouw persoonsgegevens graag eerder willen wijzigen, dan raad ik je aan telefonisch contact met ons op te nemen via  0800 0402. We maken het dan graag voor je in orde.