Skip to main content

Goedendag,

Ik heb al een aantal weken last van mijn Internet en valt het alleen op de laptop dus continue weg. Op de telefoon & tablet werkt het gewoon uitstekend dus ik weet niet waar het probleem ligt. Het begint namelijk al bij wanneer ik alleen al het Internet opstart. Ik heb zelf al geprobeerd de router een aantal keren te resetten, een nieuwe UTP kabel besteld, DNS geflusht, en via Energiebeheer het vinkje weg gehaald bij de optie “De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen”. Helaas zonder enig succes en ik moet eerlijk toegeven dat ik verder ook niet heel veel verstand heb van dit soort oorzaken. Hopelijk kan iemand mij verder nog adviseren. 

Groeten,

Boyd

Ojee @BOOYDD, niet zo fijn dat het internet op de laptop je zoveel gedoe oplevert :slight_frown:

De titel van je topic, is dat de melding die je te zien krijgt? Zo ja, klopt het dan dat je probeert te internetten via een kabel en niet via de wifi? Heb je die nieuwe UTP kabel ook al kunnen testen? En heb je al eens een andere gele poort van de Experia Box geprobeerd?

Of wil je juist wél gebruik maken van wifi? Aangezien je andere apparaten die via wifi verbonden zijn een prima verbinding hebben, zal de wifi in ieder geval goed werken, dus dat is het proberen waard!


Hi @Maja_ 

Yes dat is één van de meldingen. Als ik namelijk het probleem oplost dan maakt die wel verbinding alleen krijg ik dat gezamenlijk met de melding als de titel van mijn topic. Vervolgens hoef ik alleen maar internet op te starten en de verbinding is gelijk weer verbroken. Nee het is echt via de Wifi en niet via een kabel. Nee ook via een andere gele poort heb ik nog niet geprobeerd. 

Laat nog maar even weten wat ik nu het beste kan proberen :-)

Thanks,

Boyd


Hmm, deze melding slaat wel echt op een verbinding via een kabel en je hebt ook aangegeven dat je een nieuwe UTP kabel hebt gekocht. Probeer je wellicht via de wifi te verbinden terwijl je ook een kabel aan hebt gesloten? Zo nee, waarvoor dan een nieuwe UTP kabel?

Welke meldingen krijg je nog meer? Als je het juiste wifi netwerk selecteert in de lijst met beschikbare netwerken en daar ook het juiste wachtwoord bij invult, hoor je gewoon verbinding te kunnen maken tenzij er iets niet helemaal in orde is met (een onderdeel van) de laptop zelf. Zou je hier een foto of screenshot van de andere meldingen willen plaatsen zodat we met je mee kunnen kijken?


@Maja_  Klopt ik heb ook een nieuwe UTP kabel gekocht gezien ik dacht dat hier een probleem mee zou kunnen zijn. En nee de kabel is niet aangesloten op mijn laptop maar in de meterkast van de router naar het modem. Al schiet je mij lek met dit soort bepaalde dingen ik heb hier totaal geen verstand van. Correct me if i'm wrong maar de CAT6 kabel is toch aangesloten van de router naar het modem? Deze heb ik vervangen gezien ik dacht dat deze beschadigd of iets was omdat ik deze melding kreeg. Ik krijg een beetje het idee dat het aan mijn laptop ligt dat er iets niet juist meer werkt. Als ik terug ben van mijn weekend weg maak ik wel even een screenshot. 


Ah zo, als je gebruik maakt van glasvezel is er inderdaad een UTP kabel aangesloten tussen het glasvezelpunt en je Experia Box, maar die melding die je te zien krijgt op je laptop staat daar helemaal los van. Die melding heeft te maken met de verbinding van jouw laptop met de Experia Box en aangezien je via de wifi probeert te verbinden, is het gek dat die melding tevoorschijn komt :wink: Ik begin het vermoeden te krijgen dat jouw draadloze netwerkadapter niet (goed) meer functioneert waardoor je laptop op zoek naar een verbinding via de kabel, en die is er niet.

Je bent nu niet bij je laptop in de buurt begrijp ik? Geniet nog even lekker van je weekend weg en dan spreken we elkaar wel weer als je er wel mee aan de slag kunt!


maar de CAT6 kabel is toch aangesloten van de router naar het modem? 

 

Dus je hebt een KPN modem en ook nog een router in de meterkast?

Screenshot zou fijn zijn, foto's van die meterkast nog beter. Om te zien wat er hangt en wat er aangesloten zit.

Laptop zit verder geen kabel in dus?


@DennisA78 @Maja_ Naja het klopt wat Maja zegt wij maken inderdaad gebruik van Glasvezel dus de kabel is inderdaad aangesloten van dat punt naar het modem. Nee in de laptop zit echt geen kabel in. @Maja_ Nee jammer genoeg niet, was misschien wel een goed idee geweest dan kon ik het op de WiFi hier in het huisje proberen. Haha thanks gaat zeker helemaal goed komen! :-)

Zodra ik Morgenavond thuis kom zal ik er een foto van maken. 


@DennisA78 @Maja_ Naja het klopt wat Maja zegt wij maken inderdaad gebruik van Glasvezel dus de kabel is inderdaad aangesloten van dat punt naar het modem. Nee in de laptop zit echt geen kabel in. @Maja_ Nee jammer genoeg niet, was misschien wel een goed idee geweest dan kon ik het op de WiFi hier in het huisje proberen. Haha thanks gaat zeker helemaal goed komen! :-)

Zodra ik Morgenavond thuis kom zal ik er een foto van maken. 

 

Ja ok, dan hebben we het over een glasvezelaansluiting en niet over een router :smile:

Ben benieuwd naar de foto's :thumbsup_tone2:


@DennisA78 @Maja_ 

 

FYI, ik heb de originele UTP kabel weer aangesloten.


Ok prima. Dus rode kabel tussen glasvezelaansluiting en modem. Lijkt idd wat beschadigd. Maar het probleem is alleen op je laptop toch? Andere apparaten niet, en je ziet het modem ook niet uitvallen, lampje rood ipv groen.

Dan zal het toch in de laptop/wifiverbinding zitten. Vreemd dat ie over een kabel begint als die er niet in zit. Zou netwerkinstellingen resetten helpen?

 


@DennisA78 Klopt het probleem ligt echt alleen bij mijn laptop. Nee op de telefoon en op de tablet werkt de Wifi gewoon perfect, en nee ook het modem zie ik niet uitvallen, en nee het lampje blijft op groen :-)

Proberen kan altijd, waar doe ik dit precies?


  1. Klik op de knop Start.
  2. Kies vervolgens Instellingen > Netwerk en internet > Status > Netwerk opnieuw instellen.
  3. Op het scherm Netwerk opnieuw instellen selecteert u "Nu opnieuw instellen" > Ja om te bevestigen.
  4. Wacht tot uw pc opnieuw is opgestart.
  5. Klik rechts onderin op het wifi tekentje
  6. Kies het netwerk waarmee je wilt verbinden, klik erop en voer het wifi wachtwoord in.

Kan soms wonderen doen. 


@DennisA78 Zojuist geprobeerd maar helaas geen succes :-(


Bij welke van die 6 stappen gaat het mis bij jou @BOOYDD ? Hoe ver kom je? En wat gebeurt er op het moment dat het niet meer lukt?


@Maja_ Elke stap gaat goed totdat er verbinding is gemaakt en ik Internet open, dan word het weer verbroken. Dit geldt trouwens ook als er iets gedownload moet worden ook dan valt het direct weg.


Ik heb toch echt het vermoeden dat er iets in de laptop niet helemaal goed zit. je kunt verbinding maken met het wifi netwerk en al je andere apparaten werken daar prima mee. In het wifi signaal zelf, zal het probleem dus niet gezocht moeten worden.

Zou je bij het apparaatbeheer (via configuratiescherm) je draadloze netwerkadapter eens uit willen schakelen en daarna weer in willen schakelen? Bij mijn privé laptop helpt dat ook als ik vage internet issues heb. Als je dit vaker moet doen is het echter wel een teken dat je netwerkadapter niet helemaal goed meet functioneert.


Controleer meteen of je computer wel up to date is via Windows update.

En of de fabrikant van je laptop nog bijgewerkte drivers heeft (veel grote merken hebben een tool die je kan installeren om even al je drivers te controleren.) . En dan voor dit issue vooral de netwerkkaart drivers (maar andere updates is over het algemeen ook wel verstandig om te installeren)

 

 


Ben je hier nog wat mee opgeschoten @BOOYDD?

Mocht het allemaal niet lukken, dan kan je overwegen om iemand in te schakelen die de laptop eens goed kan bekijken!