Skip to main content

Goedemiddag,

 

Er is bij onze vaste verbinding één site die niet bereikbaar is namelijk casperensylvia.nl

Ik heb hierover ook contact gehad via de chat maar die gaven aan de vraag hier te stellen zodat de beheerder er naar kon kijken.

 

Wat is er allemaal al geprobeerd:

  • Er is gekeken of het IP adres bij de host (vimexx.nl) van de site op een blacklist staat => resultaat nee dat was niet het geval.
  • Op verzoek via de chat is het modem volledig gereset.
  • De site is via 4G (ook KPN) en andere verbindingen wel gewoon bereikbaar.
  • Via andere laptops/telefoons is de site ook niet te bereiken als ze via de wifi met de vaste verbinding verbonden zijn.
  • Via ping is de site via de vaste verbinding ook niet te bereiken.
  • Via tracert krijg je onderstaande uitkomst:
    •   1     3 ms     1 ms    <1 ms  192.168.2.254
        2    10 ms    15 ms     6 ms  195-190-228-187.fixed.kpn.net 8195.190.228.187]
        3     *        *        *     Request timed out.
        4     *        *        *     Request timed out.
        5    11 ms    11 ms    11 ms  178.21.17.2
        6    12 ms    12 ms    14 ms  185.8.179.38
        7    16 ms    14 ms    20 ms  93.158.217.189
        8     *        *        *     Request timed out.
        9     *        *        *     Request timed out.
    • Hierna blijft die time out geven.
  • De laatste opmerking via de chat was:
    • de website van de
      klant: De verbinding met je website is niet of onvoldoende beveiligd
      (HTTPS). Gegevens die onderweg zijn tussen je website en haar
      bezoekers, zijn daardoor niet voldoende beschermd tegen afluisteren en
      manipulatie. Vraag je hostingprovider om HTTPS aan te zetten en veilig
      te configureren Dit kan je zien via internet.nl. De hoster moet dit dus
      veilig maken,voordat KPN dit ook acepteert om hier na toe te
      gaan.

Als bovenstaande zou kloppen dan zou ik verwachten dat de site ook via het mobile netwerk van KPN geweigerd moeten worden en dat is niet het geval daar werkt die gewoon.

Via de aangegeven site komt er wel een waarschuwing naar voren: https://internet.nl/site/www.casperensylvia.nl/1430234/

 

Op basis van die waarschuwing is navraag gedaan bij de host en er is gewoon een SSL certificaat aanwezig, dat is ook zichtbaar op https://www.sslcheck.nl/casperensylvia.nl

Admin: titel aangevuld te verduidelijking 

 

Naast de site die niet te bereiken is hebben we nog een andere site welke wel bereikbaar is (ook via de vaste verbinding) en die geeft dezelfde waarschuwing: https://internet.nl/site/cruisingafrica.nl/1430214/

 

Vraag is dus waardoor is de eerste site vanaf de vaste verbinding niet te bereiken en waar moet ik nu de oplossing zoeken?

Hallo @seden , ik kom gewoon op die site.


Hallo JanD,

Goed om te horen, dat was ook te verwachten KPN geeft aan dat hun netwerk het niet toelaat maar middels een mobile verbinding van KPN kom ik er ook gewoon op. Het lijkt er dus op dat er echt iets met onze vaste verbinding niet goed gaat.


Ik heb ook gewoon via de vaste KPN-thuisverbinding contact kunnen maken.

Echter de beginpagina ziet er rommelig uit met o.a. de tekst ‘under construction’.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt @seden 


Klopt via meerdere vaste verbindingen is de site bereikbaar maar via onze vaste verbinding helaas nog steeds niet.


Welke foutmelding krijg je precies in de browser als je de website probeert te bezoeken? 


We krijgen deze melding

 

En met tracert blijft die in time out hangen:

 


Hmm, ik had eigenlijk verwacht dat het iets met DNS te maken zou hebben maar daar lijkt het niet op. De IP-adressen bij 6, 7 en 8 zijn van Serverius waardoor ik het vermoeden krijg dat Vimexx data-opslag bij hen afneemt. 

Ik krijg echter toch het vermoeden dat er ergens iets geblokkeerd wordt op basis van IP aangezien iedereen de website wel kan bekijken en het om één specifieke verbinding gaat die problemen geeft. Dit geeft naar mijn weten dezelfde foutmeldingen namelijk in webbrowsers.

 

Als ik zelf een tracert uitvoer kom ik één stap verder voor resolvement. Het probleem zit hem dus tussen de routers van Serverius en de servers van Digi NL:

Nou zit ik in een dual-NAT netwerk dus vandaar de extra stap in de traceroute.

 

Nou ben ik even verder aan het kijken en het valt mij nu pas op dat er in jouw traceroute zowel 192.168.1.1 als 192.168.0.1 voorbij komen. Hoe is jouw netwerk opgebouwd? Ik neem aan ook dual-NAT waarbij 192.168.0.1 als primaire gateway telt maar daar hoor ik graag wat meer over.


Ok bedankt dan ga ik toch maar weer naar vimexx en zal daarbij jouw beschrijving meegeven hopelijk kunnen ze dan bij die bedrijven achterhalen waar het dan fout gaat.

Zou het ook een optie zijn om bij KPN een ander IP adres aan te vragen?

Klopt wij hebben aan de telefoonlijn de experiabox V8 (192.168.0.1) en daarachter de USG-Pro (192.168.1.1).


Ok bedankt dan ga ik toch maar weer naar vimexx en zal daarbij jouw beschrijving meegeven hopelijk kunnen ze dan bij die bedrijven achterhalen waar het dan fout gaat.

Dat is inderdaad een optie. Ik ken alle bedrijven zo niet helaas maar ik denk wel dat het ergens bij Vimexx of de data centers gezocht moet worden inderdaad.

 

Zou het ook een optie zijn om bij KPN een ander IP adres aan te vragen?

Nop, helaas is dit geen optie. Zodra je overgaat naar een andere drager (bijvoorbeeld van VDSL naar VVDSL of van GPON naar XGS-PON) krijg je wel een nieuw IP-adres toegewezen vanuit de PPP-server in het netwerk van KPN. 

 

Klopt wij hebben aan de telefoonlijn de experiabox V8 (192.168.0.1) en daarachter de USG-Pro (192.168.1.1).

Ah duidelijk, helaas nog gebonden aan DSL dus waardoor die Experiabox nodig is. Zit er in die USG niet een parental control achtige instelling of iets dergelijks? Ben zelf niet bekend met de interface en mogelijkheden van Unifi omdat ik zelf TP-Link Omada gebruik. 


 

Klopt wij hebben aan de telefoonlijn de experiabox V8 (192.168.0.1) en daarachter de USG-Pro (192.168.1.1).

Ah duidelijk, helaas nog gebonden aan DSL dus waardoor die Experiabox nodig is. Zit er in die USG niet een parental control achtige instelling of iets dergelijks? Ben zelf niet bekend met de interface en mogelijkheden van Unifi omdat ik zelf TP-Link Omada gebruik. 

Dat zit er wel op maar om alles uit te sluiten heb ik ook de laptop rechtstreeks op de Experiabox aangesloten met helaas hetzelfde resultaat.