Skip to main content

Beste Forum gebruikers

Ik ben een tevreden KPN gebruiker van B-VDSL op een straatkast op een afstand van ca 600 meter, de snelheid max 90/25 mb 

maar volgens de KPN website is glas niet beschikbaar op onze locatie 7602PW

 

Wij zouden heel graag een snellere internet verbinding willen, en de mogelijkheid zijn in zicht 


Een korte uitleg 

In de stoep voor ons ligt een main-/handhole van KPN, deze is geplaatst na schade bij graafwerkzaamheden van de energie netwerk

De afstanden tussen de main-/handhole tot onze meterkast is 11 meter

De glasvezel kabels liggen letterlijk door de hoek onze tuin 

Aan de overkant van de straat staat een KPN straatkast maximaal 25 meter

mijn vraag:

Ik zou graag een KPN glas aansluiting willen, welke wegen moet ik bewandelen om dit te realiseren


Alvast bedankt voor jullie reacties 

 

 

 

 

Blauwe kabels? Wie legt die daar? Blauw is meestal koper, oranje is glasvezel.  In geval het een KPN netwerk is dan.

Wat voor straatkast staat er aan de overkant, een nieuwe? Koper of glasvezel? 

 

Ik denk dat je moet uitzoeken wie er glasvezel aanlegt in dat gebied. (Nieuw glasvezel gebied?)

Maar dan nog, ben je pas aan de beurt als zij daar aan toe zijn. Je gaat informatie flyers ontvangen als ze toe zijn aan de aanleg in je wijk.


Dat is waarschijnlijk glasvezel van Delta. Want daar kunt u voor de door u genoemde postcode een abonnement afsluiten.

En KPN levert niet over het netwerk van Delta.


Hi @Ramon001, welkom hier. 

Wat zie je als je je postcode en huisnummer invult op de site van Netwerk NL


Met de eerdere postcode en nummergegevens - alleen koper.
Dus KPN levert daar niets over het glasvezelnetwerk van Delta.

Delta internet - 1000 Mbps voor € 45,- p/maand


Blauwe kabels? Wie legt die daar? Blauw is meestal koper, oranje is glasvezel.  In geval het een KPN netwerk is dan.

KPN gebruikt ook blauw voor glas maar dat betreft enkel de ‘eigen vezels’, dus bijvoorbeeld tussen twee Metro-core locaties of vanuit een Metro Access naar een actieve KVD of zoals we tegenwoordig vaak zien: van City-PoP naar Area-PoP. Ook zakelijk glas is veelal blauw. Dit netwerk staat volledig los van KPN Netwerk. Denk dat @LaurensZalm hier een heel boekwerk over kan schrijven 😅

Ik weet niet welke kleuren Delta gebruikt, ik zie wel verschillende groene kabelhaspels op internet voorbij komen maar dat zal kabel betreffen aangezien Delta met kabel veelal in gebieden zit waar andere kabelaars niet leveren. Wat ze voor glas gebruiken durf ik niet te zeggen. Blauw lijkt me in ieder geval niet omdat die al door KPN gebruikt wordt voor zowel koper/glas in het hele land.


@Ramon001 Deze blauwe kabels zijn van KPN zelf en worden gebruikt om onder andere de straatkast in jouw buurt van glasvezel te voorzien (en verbindingen tussen telefooncentrales). Hieruit kun je geen consumenten aansluiting krijgen.

Alhoewel het dus dichtbij lijkt is het toch niet mogelijk. Als je het wel zou willen dan vraag je een exclusieve zakelijke verbinding aan en dan krijg je 1 van die vezels uit de blauwe kabel. Dat begint met een paar duizend euro startkosten en de maandelijkse kosten zijn vele malen hoger dan een normale aansluiting. Dat lijkt me niet de bedoeling denk ik.

 


@DennisA78 Blauw is KPN koper en KPN glas (zakelijk en backbone). Oranje is FttH van KPN Netwerk en zakelijk van Eurofiber. Groen is CAI en Delta glas.

En T-Mobile/ODF schijnt magentaroze te gebruiken...