Je ziet ze overal, die mooie reclames van de KPN. Iets over first class internet en een leuke kat met een goede muzieksmaak. Ik woon sinds kort op mijzelf en ik wil dan ook het beste van het beste, dan zou je bij KPN wel goed moeten zitten, toch?
Zo gezegd zo gedaan. Ik met mijn enthousiasme een contract afgesloten voor internet en tv op het bij mijn huis beschikbare glasvezelnetwerk. Incl Netflix en Disney+ moet ik me wel gaan vermaken dacht ik. Direct kreeg ik diverse mailtjes en het pakket met alle benodigde apparatuur was snel binnen. Een goed begin zou je zeggen. De aansluitingsdatum was dinsdag 5 september. Ik snel mijn huis in orde maken zodat ik helemaal klaar was om lekker op mijn eigen tv films en series te kijken. Op maandag alle apparatuur van de KPN aangesloten volgens het boekje en nu was het afwachten op dinsdag.
Dinsdag rond het middaguur dacht ik van goh, laat ik eens kijken of het werkt. Ik steek de stekker van het zwarte glasvezelkastje in de stekker. Een groen lampje bij power en dan wachten op het groene lampje van connection. Je raadt het al, die brandt niet. Wat wel brandt is een rood lampje bij alarm. Dit is niet goed denk ik dus ik aan de bel met KPN. In gesprek met de klantenservice krijg ik te horen dat ik een SMS zou moeten krijgen met daarin de bevestiging dat de aansluiting gereed is. Dit zou tussen 11.00 en 16.00 uur binnen gaan komen. Tja en dan begint de ellende..
Ik ben verder niet ongeduldig maar toen het inmiddels 17.00 uur was zonder een SMS ging ik toch maar weer bellen. Weer het hele riedeltje of ik alles wel goed aangesloten heb. Dit blijkt zo te zijn. De medewerker wist mij te vertellen dat de SMS langer kon duren, zelfs tot het einde van de dag. Je raadt het misschien al, die dag blijft het stil.
Op de woensdag, donderdag en vrijdag daarna diverse keren met de klantenservice van KPN gesproken. De ene medewerker was vriendelijker dan de andere maar ze kwamen allemaal met hetzelfde antwoord: de verbinding is nog niet gereed. Dit zou via een extern bedrijf gaan en het is geen kwestie van een knopje indrukken. Of ik toch nog even af wil wachten.
Als tussenoplossing komt er een direct online pakket waardoor ik tijdelijk internet heb. Deze zou zaterdag komen. Maarja net zoals de rest van dit verhaal duurde dit ook langer en lag deze gisteren (maandag) pas bij het PostNL pakket punt.
Om dit verhaal niet nog langer te maken met loze beloftes die ik heb gekregen kom ik nu maar tot mijn punt.
Het is dinsdag 12 september. Een volledige week na de afgesproken aansluitingsdatum. Ik zit nog steeds zonder tv en internet. Ik heb inmiddels mijn mobiele databundel meerdere keren verbruikt en ik kan je zeggen dat telkens data bijkopen echt een dure grap is. Aan de tijdelijke direct online pakket heb ik ook weinig. Netflix en Disney+ kan ik pas activeren wanneer ik aangesloten ben aan mijn glasvezelnetwerk..
KPN, als je dit leest. Ik ben teleurgesteld in jullie dienstverlening als nieuwe klant. Een week later en geen mailtje, belletje of iets over hoe nu verder. Ga ik ooit nog een actieve aansluiting krijgen of ben ik beter af als ik naar een andere provider overstap?