Skip to main content

Je ziet ze overal, die mooie reclames van de KPN. Iets over first class internet en een leuke kat met een goede muzieksmaak. Ik woon sinds kort op mijzelf en ik wil dan ook het beste van het beste, dan zou je bij KPN wel goed moeten zitten, toch?

Zo gezegd zo gedaan. Ik met mijn enthousiasme een contract afgesloten voor internet en tv op het bij mijn huis beschikbare glasvezelnetwerk. Incl Netflix en Disney+ moet ik me wel gaan vermaken dacht ik. Direct kreeg ik diverse mailtjes en het pakket met alle benodigde apparatuur was snel binnen. Een goed begin zou je zeggen. De aansluitingsdatum was dinsdag 5 september. Ik snel mijn huis in orde maken zodat ik helemaal klaar was om lekker op mijn eigen tv films en series te kijken. Op maandag alle apparatuur van de KPN aangesloten volgens het boekje en nu was het afwachten op dinsdag. 

Dinsdag rond het middaguur dacht ik van goh, laat ik eens kijken of het werkt. Ik steek de stekker van het zwarte glasvezelkastje in de stekker. Een groen lampje bij power en dan wachten op het groene lampje van connection. Je raadt het al, die brandt niet. Wat wel brandt is een rood lampje bij alarm. Dit is niet goed denk ik dus ik aan de bel met KPN. In gesprek met de klantenservice krijg ik te horen dat ik een SMS zou moeten krijgen met daarin de bevestiging dat de aansluiting gereed is. Dit zou tussen 11.00 en 16.00 uur binnen gaan komen. Tja en dan begint de ellende.. 

Ik ben verder niet ongeduldig maar toen het inmiddels 17.00 uur was zonder een SMS ging ik toch maar weer bellen. Weer het hele riedeltje of ik alles wel goed aangesloten heb. Dit blijkt zo te zijn. De medewerker wist mij te vertellen dat de SMS langer kon duren, zelfs tot het einde van de dag. Je raadt het misschien al, die dag blijft het stil. 

Op de woensdag, donderdag en vrijdag daarna diverse keren met de klantenservice van KPN gesproken. De ene medewerker was vriendelijker dan de andere maar ze kwamen allemaal met hetzelfde antwoord: de verbinding is nog niet gereed. Dit zou via een extern bedrijf gaan en het is geen kwestie van een knopje indrukken. Of ik toch nog even af wil wachten. 

Als tussenoplossing komt er een direct online pakket waardoor ik tijdelijk internet heb. Deze zou zaterdag komen. Maarja net zoals de rest van dit verhaal duurde dit ook langer en lag deze gisteren (maandag) pas bij het PostNL pakket punt.

Om dit verhaal niet nog langer te maken met loze beloftes die ik heb gekregen kom ik nu maar tot mijn punt. 

Het is dinsdag 12 september. Een volledige week na de afgesproken aansluitingsdatum. Ik zit nog steeds zonder tv en internet. Ik heb inmiddels mijn mobiele databundel meerdere keren verbruikt en ik kan je zeggen dat telkens data bijkopen echt een dure grap is. Aan de tijdelijke direct online pakket heb ik ook weinig. Netflix en Disney+ kan ik pas activeren wanneer ik aangesloten ben aan mijn glasvezelnetwerk..

KPN, als je dit leest. Ik ben teleurgesteld in jullie dienstverlening als nieuwe klant. Een week later en geen mailtje, belletje of iets over hoe nu verder. Ga ik ooit nog een actieve aansluiting krijgen of ben ik beter af als ik naar een andere provider overstap?

Dit klinkt als een drama @Franklin96 . Wat zegt kpnnetwerk over de status van de aansluiting? Kijk op kpnnetwerk.nl en vul postcode en huisnummer in.  Ik ben benieuwd...


Dit klinkt als een drama @Franklin96 . Wat zegt kpnnetwerk over de status van de aansluiting? Kijk op kpnnetwerk.nl en vul postcode en huisnummer in.  Ik ben benieuwd...

@Joep1965 Dit is wat de site zegt:

Glasvezel beschikbaar

Goed nieuws! Op jouw adres is glasvezel beschikbaar. Om gebruik te maken van glasvezel kun je een abonnement afsluiten bij één van de providers die leveren over ons netwerk.


Dat je niet op de hoogte wordt gehouden is natuurlijk niet best. Ik ben bang dat dit weleens een probleem met de glasvezelkabel zou kunnen zijn. Heb je een mobiel abonnement bij kpn? Zoja dan is er een mogelijkheid om er een grote bundel op te zetten. 


Nee daar maak ik me ook wel boos over. Ik heb totaal geen zicht op wanneer ik eindelijk wel wat ga hebben. Helaas heb ik mijn mobiele abonnement bij een andere provider, ik moet nog wel een paar keer extra mb's gaan bijkopen ben ik bang. Ik ga morgen maar weer eens aan de bel met de klantenservice..


Zou ik zeker doen en probeer er achter te komen of er een ticket is aangemaakt.  Laat morgen hier even weten of je wat wijzer bent geworden. 


We zijn inmiddels een paar dagen verder. Zou deze nieuwe klant bij KPN dan toch eindelijk zijn actieve glasvezelnetwerk hebben? Nou nee.. 

Ik belde met de klantenservice op donderdag 14 september. En even voor de opheldering; dat is meer dan een volle week na de beloofde aansluitingsdatum. Ik werd eindelijk eens goed geholpen. Direct zou er naar het externe bedrijf worden gebeld zodat mijn glasvezelpunt actief zou worden, de belofte was dat dit dezelfde dag zou zijn. En jawel; daar was het lang verwachte SMS'je. 'Beste klant, goed nieuws: je internetverbinding werkt nu! Sluit eerst je glasvezelkastje aan en daarna het modem. Kijk op kpn.com/installatiehulp of zie de handleiding in de doos. Groet, KPN'

Ik was opgelucht. Eindelijk kon ik gebruik maken van internet en tv thuis. Ik reed vanuit werk naar huis en ik stak de stekker van het glasvezelkastje in het stroompunt. Een groen lampje bij power en dan zou het groene lampje bij connection ook moeten gaan branden. Nou nee, het rode lampje bij alarm brandde weer. De woorden die door mijn hoofd gingen zou ik hier niet noemen maar teleurgesteld was ik zeker..

Ik wederom aan de bel met de klantenservice. Na een half uur durend gesprek van de situatie uitleggen, zaken bespreken en informatie invullen werd een monteursafspraak gemaakt. Deze zou kosteloos langs gaan komen om zo eindelijk mijn verbinding in orde te maken. 

De monteur stond gepland voor vandaag 16 september. Hij zou tussen 13.00 en 17.00 uur langs gaan komen. Een bevestigingsmail met daarin de tekst dat de monteur zou bellen als hij onderweg was volgde. 

Ik had iemand geregeld die langs mijn huis kon gaan zodra de monteur aangaf onderweg te zijn aangezien ik zelf moest werken. Diegene heeft de hele middag gewacht op mijn belletje. En ik heb heel de middag gewacht op het belletje van de monteur. Die kwam er dus niet.. Eenmaal thuis aangekomen zie ik een briefje in de brievenbus. De monteur is wel langs geweest maar er was niemand thuis. 

Ik snap het echt niet. In de bevestigingsmail staat dat ik gebeld ga worden wanneer de monteur onderweg is. Ik regel iemand die na dat belletje snel bij mijn huis kan zijn. Waarom volgt dat belletje dan niet? Ook niet wanneer de monteur voor mijn deur stond. Het probleem had vandaag opgelost kunnen zijn maar KPN komt zijn afspraken niet na. 

Had in de bevestiging geschreven dat de monteur binnen het tijdvak langs was gekomen, dan had ik geregeld dat er iemand thuis was.

In mijn werk zeggen we altijd: "zeg wat je doet, en doe wat je zegt" Hoe kan een bedrijf als KPN maar loze beloftes blijven maken en afspraken niet nakomen? 

Ik heb nu een nieuwe monteursafspraak gepland voor aanstaande maandag en hoop dat het probleem dan echt is opgelost. Ik ben er wel een beetje heel erg klaar mee. 

 

 


Beste @Franklin96, welkom! Wat ontzettend rot om te lezen dat het allemaal zo lang duurt én dat er zo slecht gecommuniceerd wordt! Je geeft aan dat er vandaag een nieuwe monteursafspraak gepland is, dat is heel fijn. Toch wil ik ook graag je feedback omtrent het belletje van de monteur doorgeven. Wil jij je forumprofiel aanvullen met je adres en evt. klantnummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee. 


Beste @Franklin96, welkom! Wat ontzettend rot om te lezen dat het allemaal zo lang duurt én dat er zo slecht gecommuniceerd wordt! Je geeft aan dat er vandaag een nieuwe monteursafspraak gepland is, dat is heel fijn. Toch wil ik ook graag je feedback omtrent het belletje van de monteur doorgeven. Wil jij je forumprofiel aanvullen met je adres en evt. klantnummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee. 

@Marcia_  ik heb bovenstaande ingevuld!


Weer een update.. 

De monteur is langs geweest. Deze keer belde hij netjes met het bericht dat hij er binnen een kwartiertje zou zijn. Top! Is het probleem dan nu eindelijk opgelost? Nee..

Er is een probleem in de bekabeling. Met een felle lamp kon de monteur kijken of de lijn goed was. Conclusie, er was geen licht te zien aan de andere kant van de aansluiting. De monteur kon hier verder niets mee en er is nu een ander bedrijf geactiveerd die de lijn na kan kijken en kan repareren indien nodig. 

De afspraak staat voor morgenochtend 19 september. Zou ik dan na 2 volle weken na de eerste aansluitingsdatum dan toch eindelijk internet hebben? 

Wordt vervolgd.


Ik zie dat de monteur de FTU opnieuw heeft gemonteerd en dat alles nu werkt. Heel fijn!