Skip to main content

Op 15 juli 2021 werd mij verzekerd, dat i.v.m. beëindigen abonnementen mobiel en vaste telefoon-tv-internet teveel afgeschreven bedragen "binnenkort" zouden worden verrekend in de eindafrekening.

3 weken verder is er nog helemaal niets verrekend.

Vraag:  Wat is de KPN-definitie van "binnenkort"???

Een zeer ontevreden ex KPN-klant.

De facturen worden één keer in de maand gemaakt. Dus als jij altijd begin van de maand de factuur kreeg krijg je de slotfactuur ook begin van de nieuwe maand.


Bedankt voor uw reactie.

Factuur mobiel is op 16e van de  maand en overige op de 10e van de maand.

Zeg maar rond 13 augustus, dus KPN-definitie op 15 juli van "binnenkort" is over 28 dagen.

Lijkt mij verstandig om nooit meer bij opzegging de term "binnenkort" te gebruiken, maar binnen 1 maand.

Maar wie ben ik? Een ex-klant die na ruim 2.500 dagen opzegt en daarover (als het kalf verdronken is) 2x een klantentevredenheidsonderzoek ontvangt.


Hallo @Martin J, bedankt voor je bericht. Ik zie dat @Joep1965 jouw vraag al heeft beantwoord. De informatie die Joep geeft, klopt. Bij KPN betaal je de maandelijkse abonnementskosten vooruit. Wanneer je een abonnement opzegt, volgt er altijd nog een slotnota waarmee je de teveel betaalde abonnementskosten terug krijgt. Hierbij wordt de reguliere factuurperiode aangehouden. Ontvang je de facturen normaal gesproken rond de 10e van de maand, dan zal de slotnota rond de 10e van de eerstvolgende maand volgen. Ik ben het met je eens dat de term ‘binnenkort’ een ruim begrip is en misschien niet de meeste handige keuze is als het nog een maand duurt voor de slotnota volgt. Maar het belangrijkste is dat de slotnota nog volgt en dat je de teveel betaalde abonnementskosten terugkrijgt. Zodra je de slotnota hebt ontvangen, heb je binnen een week het geld op jouw rekening.