Skip to main content

het is Gods geklaagd, iedere avond valt het tv signaal en daarna de WiFi  weg; blauw scherm op tv foutcodes 404 en 303. Geduldig wachten en de boel start weer op.

Box 12 software 528

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

had een uurtje geleden een reactie geplaatst, blijkbaar verwijder, waarom?

inhoud van bericht zelfde als eerder, na updaten van 516 naar 528.

Glasvezel 1Gbps, Box 12 software 528: vanavond twee maal blauw scherm op tv fout 303 en 404. WiFi valt weg, na geduldig wachten komt signaal terug = autom. herstart Box 12.

Gebeurt in ieder geval elke avond, weet niet hoe vaak dit overdag ook gebeurt…..

KPN wat is dit? 


Hallo @rienm , die reactie is niet verwijderd, maar door een moderator verplaatst naar een eigen topic.

Waarschijnlijk om jouw probleem gericht te onderzoeken los van de firmware update(s)


Wederom….fout 400( niet 404)en 303.

Log’s maar eens bekeken…..meerdere malen valt contact met Hengelo weg en wordt de boel opnieuw opgestart: dit is maar eens deel van de eerste van 18 pagina’s

Wat betekent TR-069?

 

 


Hoi @rienm , in die log zie ik niets verontrustend. Dit zie ik ook in de KPN Box 12 bij mij.
De TR-069 is het beheer-kanaal met de KPN systemen (Hengelo). Eén keer per uur is er met elk modem kort contact (initiated → closed) voor eventuele updates.


Dit heeft dus niets te maken met het wegvallen/herstarten box 12?


Nee @rienm , dat lijkt me niet.

Als de KPN Box 12 wegvalt/herstart dan verwacht ik dit soort meldingen:

Dit was trouwens een herstart die ik zelf had geïnitieerd.


Dit heeft dus niets te maken met het wegvallen/herstarten box 12?

Nee. Iedereen heeft die meldingen bij een Experiabox of KPN Box. 


Gebruikt u een draadloze verbindingset in huis? Zoiets? 

 


Gebruikt u een draadloze verbindingset in huis? Zoiets? 

 

Ja, van Netgear homeplug 1200,  met ethernetkabel aangesloten op Superwifi2 welke via ethernetkabel is aangesloten op box12


O dat maakt heel veel duidelijk.  Haal die maar weg want dat gaat niet werken. Uw netwerk moet echt anders.  Als u daarvoor in bent helpen we u graag.


Huh? Overigens schetste ik het verkeerd. 
box12 → ethernet→ superwifi2→ ethernet→ switch→ ethernet naar Nas, netwerk harde schijf en homeplug 

Homeplug nodig om paar apparaten boven “bedraad” te kunnen aansluiten

NB. Arris direct aangesloten op box12. Wifi valt ook weg omdat box 12 spontaan herstart


Hallo @rienm , de digitale verbindingsets hebben bij veel mensen hier op het forum een slechte naam. Door verstoringen op het lichtnet (door ledlampen, zonnepanelen, telefoonladers e.d.) raken ze steeds vaker van slag. Kan je enige tijd testen hoe het gaat zonder deze homeplug's om dit bij jou uit te sluiten (of bevestigen)?


Het lijkt er op dat je nu alles bekabeld hebt aangesloten maar dat is ten dele waar. Data versturen via het electriciteitsnetwerk is niet de beste optie.  Zonnepanelen, ledverlichting geven veel storingen.  Wil je het goed krijgen zal je echt met utp kabels aan de slag moeten.


Dank voor jullie reacties. Ik weet dat homeplug’s een slechte naam hebben, maar willen jullie zeggen dat de homeplugs zelf de storing veroorzaken? 
Overigens ging het tot het “ installeren” van fw 528 helemaal prima


We weten niet zeker dat het door die "homeplugs" komt. Maar het is vaak een bron van storingen. Verwijder ze daarom maar even totdat het probleem verholpen is. Beide uit het stopcontact en utp kabel loskoppelen. Leg tijdelijk een losse utp kabel over de vloer.


Ik ben heel benieuwd hoe het dan gaat.


OK, Homeplugs uit netwerk gehaald, vervangen door 2e SuperWifi. We wachten af….

 


Geen homeplug meer in het netwerk… Helaas, toch ook gisteravond weer blauw scherm , spontaan herstarten van Box12. Ergo, mi niet de oorzaak. Wat nu ?


Geen homeplug meer in het netwerk… Helaas, toch ook gisteravond weer blauw scherm , spontaan herstarten van Box12. Ergo, mi niet de oorzaak. Wat nu ?

Ok. 

Hoe kijk u tv? Met de tv ontvanger? Of op de app op de smarttv?


Dag Nick, met de Arris tv ontvanger. Via de iTV app op mijn iPad lukt dan even ook niet ivm wegvallende WiFi 😉


Dag Nick, met de Arris tv ontvanger. Via de iTV app op mijn iPad lukt dan even ook niet ivm wegvallende WiFi 😉

De arris moet bekabeld aangesloten zijn. Is die bekabeld aangesloten? Rechtstreeks op de KPN Box? Zonder dat er kastjes ofzo tussen zitten? Ik lees nog iets over een switch in uw eerdere reacties, zit die er tussen?


@rienm  Heb je misschien ergens een “inteliggente” timer in gebruik. Je zal niet de eerste zijn die daar niet direct aan denkt, bijvoorbeeld omdat het altijd goed ging. 


@Nick83 en @dommeke ; Arris bekabeld direct aan Box12, niets er tussen. Geen intelligente timers.


@Nick83 en @dommeke ; Arris bekabeld direct aan Box12, niets er tussen. Geen intelligente timers.

En je ziet ook niet even lampen spontaan knipperen, want jouw tekst: “na geduldig wachten komt signaal terug = autom. herstart Box 12.” lijkt zo erg op stroom uit stroom aan.  

Als je dat niet ziet, zou ik als het mij overkomt de box 12 eens desnoods met een verlengsnoer tijdelijk in een ander stopcontact steken. 


Kunt u het proberen met alleen de tv ontvanger aangesloten, maar de rest losgekoppeld?