Skip to main content

1 keer per dag meestal rond 1300 uur valt de gehele verbinding weg...tv en internet....en na 2 minuten hersteld het zichzelf.

Wat is de oplossing. 

Hallo @Jhorsting! Welkom op ons KPN Forum. Je meldt een interessant probleem. Dat de verbinding iedere dag om 13.00H uitvalt moet een oorzaak hebben. Wat zie je op het modem als het weer 13.00H is? Hoe branden de lampjes op dat moment? Gaat het modem even helemaal uit of brandt het lampje tijdelijk rood? 
 


Het is niet iedre dag om 1 uur maar soms ook iets later...zodra hij wegvalt start hij ook gelijk weer op....de verbinding is nog geen seconde weg zodra ik kijk is tie alweer aan het verbinden...


Na 5 minuten doet alles het weer normaal..


@Jhorsting Begrijp ik goed dat je aan het modem niet kunt herkennen wat er precies gebeurd? Sinds wanneer speelt dit? Zit je op het glasvezelnetwerk of op het kopernetwerk en wat is er allemaal aangesloten op het modem? Toevallig iets dat rond de middaguren aanspringt of een storing veroorzaakt? 
Heb je de stroomvoorziening van het modem en eventueel glasvezelkastje al eens gecontroleerd? :thinking:


Ik heb glasvezel.....er is verder niks op het modem aangesloten alleen de tv.....tv zit op zelfde stroompunt maar die valt niet weg.....hij verbreekt de verbinding heel kort daardoor start modem opnieuw op....


Heeft u dit soort dingen in huis?

 


Nee heb geen versterkers......wifi signaal is heel goed....als die niet wegvalt🙄


het glasvezelkastje al eens 2min stroomloos gehad?En welk modem heeft u?En heeft u het modem al eens gereset?

@Jhorsting 


@Jhorsting Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik met je mee. Naam contractant, postcode, huisnummer en klantnummer is voldoende. 
Hoor graag!


Heb profiel ingevuld...


Dankjewel :slight_smile:. Ik zie inderdaad dat iedere dag het modem uitvalt tussen 12.00H-15.00H. Heel gek, dit verzoek komt zo te zien vanuit het modem. Kun je het modem eens resetten
Op jouw Box 12 draait softwareversie: SGEJ10000448. Bij een kleine groep zorgt dit voor problemen zoals herstarten van het modem. Ik kan een roll back van de update aanvragen zodat we kunnen kijken of dat iets oplevert. Ik heb het herstarten alleen nog nooit in deze constantie frequentie voorbij zien komen. Dus dat ik dan even afwachten. 

Laat het maar weten als je het modem van een reset voorzien hebt. Als het modem morgen weer uitvalt rond dezelfde tijd, vraag ik de roll back voor je aan. 


Heb hem gereset....we wachten af.....alvast bedankt.…

 

Gr J.horsting 


Hij valt nog steeds uit nu om half twaalf....heb hem harde reset gegeven.....stroomloos gemaakt...alle kabels gecheckt....het duurt echt maar 1 seconde of zo hij herstart gelijk weer...is heel raar..…

Gr jeff


Ik heb een roll back voor je aangevraagd. Komende dagen wordt jouw modem teruggezet naar de vorige softwareversie. Je ontvangt hier geen bericht van, dus ik hou laat het aan je weten als dit gebeurd is. Hopelijk is het hierna gedaan met herstarten. Je hoort van me :blush:


Klikte per ongeluk op opgelost....🙄 maar ik wacht af..

 

Gr jeffrey 


Hi @Jhorsting! Excuses dat ik niet meer gereageerd heb. Jouw modem is inmiddels een kleine week terug naar de vorige software. Hoe gaat het nu met de verbinding? 


Probleem is volgens mij opgelost..…

Heb al tijdje geen last meer.

Bedankt....👍


Het is weer hetzelfde liedje...hij valt weer weg...