Skip to main content

Aloha,

 

ik heb vaak na 23 uur en zeker na 00 uur dat mijn download gigantisch naar beneden klapt : van 200Mbps naar 20Mbps (als ik mazzel heb), upload gaat terug naar 40.. Jitter en Ping knallen omhoog. Duurt ongeveer een kwartiertje. Heeft dit te maken met de updates die her en der worden uitgevoerd? Lijkt me stug, maar toch maar even de vraag gesteld.

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Hi @Noway Dude! Hoe vaak is vaak in dit geval? Een update kan eens in de paar weken voorkomen. Maar zeker niet iedere avond.

Als je het met 1 apparaat hebt kijk dan naar wat je daarmee doet op dat moment. Is het een computer met Steam, waarop steam updates download rond dit moment? Kijk als je de trage verbinding op 1 apparaat merkt eerst naar dat soort dingen. 

Het kan ook door een apparaat in je netwerk komen. Afhankelijk van hoeveel apparaten je hebt kan je dat vrij makkelijk uitstellen. Om dat te doen koppel je alles dat internet gebruikt af. Daarna reset je het modem en kijk je of het nog steeds voorkomt met 1 apparaat aangesloten. 

Het is sowieso verstandig een reset van je Experia Box te doen als je dat nog niet gedaan hebt. 

Laat hier even weten hoe en wat. Dan gaan we op zoek naar de dader. 🙂


Goedemiddag @Bram_ 
 

dank je voor je reactie. Ook vanmiddag precies om 12 uur viel alle WiFi verbindingen weg, daarvoor had ik geen meldingen van apparaten die uitvielen. Dus alle apparaten in huis zonder WiFi voor een 5 minuten. Daarna was er wel WiFi verbinding maar geen internet en inmiddels doet alle het weer. Kan iemand van jullie controleren of er een verbinding issue was rond dit tijdstip? Kijk aub dan ook bij de nacht. Alvast bedankt.


@Noway Dude ik zie de verbrekende verbindingen. Maar die komen volgens mijn metingen vanuit het modem of daarna. Dit geeft aan dat het waarschijnlijk in het netwerk zelf zit. 

Heb je naast standaard apparatuur zoals mobieltjes of laptops nog andere apparatuur aangesloten? Denk daarbij aan een NAS of switch. Zo ja, geef dan aan om welke apparatuur het gaat.

Ook wil ik je aanraden de kabel tussen je FTU en Experia Box te vervangen. Als je daarvoor geen kabel hebt, laat het hier weten. Dan kan ik eenmalig eentje toesturen.


@Noway Dude ik zie de verbrekende verbindingen. Maar die komen volgens mijn metingen vanuit het modem of daarna. Dit geeft aan dat het waarschijnlijk in het netwerk zelf zit. 

Heb je naast standaard apparatuur zoals mobieltjes of laptops nog andere apparatuur aangesloten? Denk daarbij aan een NAS of switch. Zo ja, geef dan aan om welke apparatuur het gaat.

Ook wil ik je aanraden de kabel tussen je FTU en Experia Box te vervangen. Als je daarvoor geen kabel hebt, laat het hier weten. Dan kan ik eenmalig eentje toesturen.

@Bram_  Dank je voor het kijken. Ik zal morgen een volledige lijst hier plaatsen. Ik zou het op prijs stellen als je de kabel zou willen opsturen. Alvast bedankt en ik zal zoals gezegd morgen een volledige lijst publiceren. 👍


Goedemorgen @Bram_ 

 

ik wou hier een volledige lijst plaatsvinden, maar ik ben in de tussentijd wat aan het uit proberen. Ik heb veel Apple HomeKit producten en heb 8 HomeKit hubs: 4 HomePods en 4 AppleTV’s. Ik heb nu de HomeKit op alle AppleTV’s uitgeschakeld (op de HomePods is dit onmogelijk) en ga even kijken wat hiervan het resultaat is. Ik had totaal geen issues met de oudere firmware, maar sinds de modem ook mesh is geworden ging het helemaal mis. Sinds de laatste firmware is het al veel stabieler, maar valt de verbinding de laatste tijd vaak weg. Ik probeer eerst even dit uit en kom hier zo snel mogelijk op terug.


@Noway Dude bedankt voor de update! Ik denk met die informatie dat de kans klein is dat de kabel de oorzaak is. Wel heb ik deze alsnog gestuurd. Dan kan je het uitsluiten. 

Ik hoor het hier graag zodra je de uitslag hebt. 🙂


@Bram_  Ik had al eerder 3 AppleTV als HomeKit Hub uitgeschakeld en afgelopen zaterdag de 4de gedaan. Nu gedragen enkel de HomePods zich als Hub en sinds zaterdag geen uitval meer. Vanaf het moment dat de modem ook als Mesh is gaan gedragen doet zich dit voor. Enfin ik zal hier over een weekje terug komen en dan aangeven of dit de oplossing was. 

bedankt voor je hulp 👍

 


Hi @Noway Dude! Is er nog steeds goed nieuws te melden?


@Bram_  de camera’s verliezen geen contact meer, dus ik ben zeer tevreden. Snelheden is af en toe wel een issue, maar ik ben allang blij. 
 

dank je voor je hulp en interesse 👍